آیا تاجران مالی کندتر ، در جهان با الگوریتم های پرسرعت به درستی عمل می کنند؟ بخش اول

این چیزی شبیه صحنه فیلم دنیای ژوراسیک است: شکارچیان چابک و سریع ، شکارهای کندتر را دنبال می کنند و این شکارها به دنبال مزارع امن تری هستند. این چارچوب اکولوژی را می توان به عنوان تشبیهی برای بازارهای آنلاین مالی امروز در نظر گرفت که در آن تاجران فوق سریع برای دست یابی به سود در برابر تاجران با سرعت پایین رقابت می کنند. در واقع ، معامله گران الگوریتمی (که به صورت گوناگون به عنوان حقوق و دستمزد ، ربات ها و AI ها شناخته می شوند) که در بازارهای مالی گسترش می یابد ، ممکن است به عنوان گونه های تهاجمی شناخته شوند که در محیط زیست شریک زندگی خود ، نظم غالب را به پیش برده اند.

 

 

مقاله 2013 بیان می کند که دنیای مالی به یک سیستم "تکنولوژیک اجتماعی" تبدیل شده است که در آن بازرگانان انسانی کنار گذاشته می شوند و نمی توانند با ربات هایی که در "محیط زیست جدید ماشین" فراتر از زمان پاسخ انسانی تعامل دارند ، ادامه یابند. در یک دنیای سریع در حال توسعه معامله گران مستقل ، تجربه گذشته ممکن است اطمینان از ایمنی و قابل پیش بینی بودن را فراهم نکند. مشخصه تصادف فلش ، عدم وجود رویداد آشکار است که باعث ایجاد عدم اطمینان می شود که می تواند فروشگاه های اینترنتی را بی ثبات کند. آیا رژیم معامله گران الگوریتمی دنیای مالی را خطرناک تر می کند؟ چگونه نوآوری و قوانین بازار می تواند این زیستگاه را بهتر یا بدتر کند؟ برای سیاست گذاران ، پرسش مطرح شده این است: چگونه می توانیم بازارهای ما را مدیریت کنیم تا از تغییرات تکنولوژیکی بنیادی پایدار و کارآمد باقی بمانند؟

 

مسابقه تسلیحاتی پنهان

چه چیزی باعث می شود که این جهان به ویژه متفاوت و غیر قابل پیش بینی باشد ، سرعت بی سابقه ای است که ربات های تجاری می توانند به اطلاعات پاسخ دهند. لبه های اندکی به دلیل تبادل سفارشات بازی به سود تبدیل می شود. هنگامی که اطلاعات جدید به دست می آید ، اولین بازرگان برای واکنش می تواند از طرف رقبای پایین تر پول بگیرد ، در حالی که هر تاخیر نسبی یا تاخیری حتی یک قطعه از یک میلی ثانیه می تواند بدون معامله و بدون سود باشد.

این به ناچار منجر به یک مسابقه تسلیحاتی می شود که در آن طراحان الگوریتم های تجاری هر یک از روش های موجود برای برش میلی ثانیه یا حتی یک میلیونی ثانیه از زمان پاسخ را استفاده می کنند. اکثر مبادلات و مبادلات تجاری به معامله گران با فرکانس بالا ، ارائه گزینه های دسترسی حق بیمه و ویژگی ها می کنند. سامسونگ سیستم جایگزین IEX که در مایکروسافت لوئیس فلش پسرها معرفی شده است و با سرمایه گذاران سازمانی حمایت می کند و موجب تاخیر 350 میلی ثانیه در ارسال سفارش برای محافظت از ربات های با سرعت بالا می شود. در 17 ژوئن ، کمیسیون اوراق بهادار و اوراق بهادار (SEC) درخواست IEX را به عنوان یک تبادل عمومی - نه تنها به عنوان یک پلت فرم معاملاتی خصوصی - پذیرفت - در برابر مخالفت شدید با معامله گران با فرکانس بالا و مبادلات رقابتی ارایه کرده اند.

 

پایان مبارزه پنهان

اما یک راه دیگر برای خنثی کردن مزایای سرعت کوچک وجود دارد: تغییر زمان در نظر گرفتن زمان خرید و فروش اینترنتی سفارشات. بازار معمولی امروز با تطبیق سفارشات برای خرید و فروش یک سهام یا سایر دارایی به طور مداوم کار می کند. برای مثال ، هنگامی که یک معامله گر درخواست درخواست خرید یک سهم اپل را با یک قیمت خاص ارائه می دهد ، مبادله آن را بلافاصله با هم مقایسه می کند ، اگر پیشنهاد دیگری از سوی فروشنده برای فروش با قیمت مشابه یا کمتر ارائه شود. این فوری بودن چیزی است که اجازه می دهد تا یک معامله گر که بتواند به اطلاعات جدیدتری واکنش نشان دهد (مثلا اخبار مربوط به آخرین آیفون) برای سود رقابت کند.

از سوی دیگر ، در یک بازار تماس متداول ، سفارشات خرید و فروش با فواصل ثابت (مانند یک بار در هر ثانیه) همسان می شوند. بنابراین خریدار اپل ما با اطلاع از انتشار یک پیشرفت بزرگ در آی فون قادر نخواهد بود به پرش بر روی رقبا ، زیرا سفارش او را به سرعت در معاملات نکردن ، دادن زمان برای دیگران به "عقب نشینی". با حصول اطمینان از اینکه سرعت به طور قطعی غالب نیست ، انگیزه برای برش میلی ثانیه و میکروسکست ها تقریبا از بین می رود. سفارشات درون محدوده رقابت به جای قیمت بر اساس قیمت ، منجر به مجموعه ای کارآمد تر از معاملات می شود.

رگولاتورها متوجه شده اند. اریک اسنایدرمن ، دادستان کل نیویورک ، به طور عمومی بازار تلفن مکرر را که به عنوان یک حراج دسته ای مکرر نیز شناخته می شود ، به حوزه بازی معروف اعلام کرده است. و مری جویایت ، رئیس صندوق بین المللی پول ، گفت که می تواند به مقابله با مشکلات تجارت الگوریتم کمک کند. با این حال ، در حال حاضر هیچ بورس اوراق بهادار به عنوان یک بازار آنلاین تماس مکرر کامل تماس ندارد. یک مانع عمده برای تصویب ، درک است: دیدگاه سریعتر همیشه بهتر است. یکی دیگر از مشکلاتی که بعضی از آنها مطرح کرده این است که تنها در صورتی قابل قبول خواهد بود که همه مبادلات به طور همزمان روش را اتخاذ کنند ، زیرا در غیر این صورت معامله گران همیشه محل برگزاری را انتخاب می کنند که سریع ترین راه را ارائه می دهد. اما آیا این درست است؟ با توجه به گزینه معاملاتی در بازار مستمر یا بازار تماس های مکرر ، کدام سرمایه گذاران ترجیح می دهند؟ یا ، با توجه به استعاره اکولوژی ما ، آیا آنها به زیستگاه جدیدی که در فواصل زمانی گسسته فعالیت می کنند یا در دامنه های سنتی سنتی باقی می مانند؟

 

بخش دوم مقاله را در اینجا بخوانید

به اشتراک بگذارید