مقایسه بازارهای تجارت الکترونیکی

ما می دانیم مصرف کنندگان چه چیزهایی را به صورت آنلاین خرید می کنند! پوشاک و لوازم جانبی ، خدمات مرتبط با مسافرت و دستگاه های تلفن همراه از جمله محصولات متداول خریداری شده در اکثر کشورهایی هستند که سال گذشته توسط Gemius مورد بررسی قرار گرفتند. مقایسه نتایج گزارشهای کسب و کار آنلاین ، نشانگر منافع مشتریان آنلاین در لتونی ، لیتوانی ، اوکراین ، لهستان ، بلغارستان و صربستان است.

 

 

 

 

پوشاک و لوازم جانبی اش ، پیشروی بدون منازع

برخی از شباهت های شدید بین ترجیحات خرید مشتریان آنلاین را می توان مشاهده کرد. تقریبا در تمام بازارهای مورد بررسی ، فروشگاه های مرتبط با پوشاک و لوازم جانبی اش در صدر جدول رده بندی قرار دارند ، در حالی که لتونی و لیتوانی تنها استثنا هستند. در هر دو کشور ، اکثر پاسخ دهندگان "رویدادهای عمومی و سرگرمی" را به عنوان مقوله ای که اغلب در هنگام خرید آنلاین انتخاب می کنند عنوان کردند ، "لباس" در موقعیتهای پایین تر در هر دو کشور است. گروه دیگری از کالاهایی که غالبا بصورت آنلاین خریداری می شوند ، دامنه وسیعی از وسایل الکترونیکی از جمله تجهیزات خانگی (مانند تلویزیون ، ماشین لباسشویی و سایر لوازم الکترونیکی مصرفی) ، رایانه ها و سخت افزارها و انواع دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند ، تبلت ها و اسباب بازی های GSM هستند. همچنان خدمات مربوط به مسافرت (بلیط هواپیما ، رزرواسیون و بلیط حمل و نقل) نیز در بین مصرف کنندگان مورد بررسی ، تقاضای زیادی دارد. این گزارش همچنین از تفاوتهای مهمی نیز پرده برداشت. به عنوان مثال: تنها کشور با لوازم آرایشی و بهداشتی و زیبایی لیتوانی است. محصولات مرتبط با بیمه فقط در رده بندی لتونی حضور دارند و خرید بلیط فیلم و تئاتر در لهستان بسیار محبوب است اما در کشورهای دیگری که بررسی کردیم این موارد در رده های پایین اهمیت قرار داشت.

 

سال بعد می خرم ...

اما چگونه برنامه خریدهای مصرف کنندگان با آنچه در واقع خریداری می کنند متفاوت است؟ گزارش Gemius نشان می دهد که رده پوشاک و لوازم جانبی ، بطور شگفت آور ، در صدر همه بازارها است. محصولات آنلاین آن گروه هنوز هم در اکثر کشورها وجود دارد این امکان وجود دارد که خرید لباس بیشتر از تصمیم برنامه ریزی شده باشد. بیشتر خریداران آنلاین قصد دارند از دیگر چیزها مانند محصولات مرتبط با مسافرت ، کتاب ، موسیقی و دستگاه های الکترونیکی را نیز خریداری کنند.

به اشتراک بگذارید