فروشگاه آنلاین مناسب سالمندان

شما نمی توانید خریدارهای پیرتر در فروشگاه خود را نادیده بگیرید. نه تنها نسبت سالخوردگان به عنوان درصدی از جمعیت رشد می کند ، بلکه این گروه اغلب تمایل دارد که ثروت بالاتری نسبت به سایرین داشته باشد. برخی از کالاها و خدمات ممکن است به ویژه برای بیش از 65 سالگی ارزشمند باشد. به عنوان مثال ، آنها بیشتر احتمال دارد که نیاز به داروهای دراز مدت داشته باشند و بیشتر نسبت به گروه های دیگر رای دهند یا صاحب خانه شوند.

این ایده که افراد سالمند از اینترنت استفاده نمی کنند ، اکنون بسیار قدیمی شده است. گروه های سنی پیرتر بیشتر به استفاده از رسانه های اجتماعی و خرید آنلاین روی آورده اند می کنند و مشارکت آنلاین هنوز هم برای این گروه در حال افزایش است. این گروه جمعیتی نیست که بتواند نادیده گرفته شود و اگر این گروه را به شیوه ای مناسب هدایت کنید ، فرصت های شگفت انگیزی برای خرده فروشان وجود دارد.

افراد مسن تر نیز از تجارت الکترونیک سود می برند. همانطور که تحرک با سن کاهش می یابد ، نیاز به داشتن کالاها و خدماتی که به درب شما تحویل داده می شود ، بسیار حس میشود. همچنین مضراتی در ارتباط با عدم حضور در اینترنت وجود دارد به عنوان مثال ، هزینه های چاپ روزنامه ها افزایش می یابند ، در حالی که دسترسی به گزارش آنلاین اخبار عمدتا رایگان است. این نوع عوامل باعث می شود تا بیشتر و بیشتر افراد از همه گروه های سنی به اینترنت متصل شوند.

با این حال ، چالش های خاصی در ارتباط با سالمندان با استفاده از اینترنت وجود دارد. بعضی تحقیقات توسط گروه Nielsen Norman در سال 2013 نشان داد که کاربران سالمند (کسانی که بیش از 65 سال سن دارند) بیشتر از کسانی که زیر 55 سال هستند تلاش می کنند تا چیزی را آنلاین انجام دهند. این مطالعه همچنین نشان می دهد که آنها بیش از 40٪ در استفاده از اینترنت کندتر هستند. کاربران مسن تر احتمال بیشتری دارند که محدودیت های بینایی بیشتری نسبت به کاربران جوانتر داشته باشند ، بنابراین ممکن است (به عنوان مثال) بیشترعلاقه مند به افزایش اندازه فونت در وب سایت شما باشند. شما ممکن است بخواهید این نوع عوامل را هنگام طراحی وبسایت خود در نظر بگیرید. مهم است که در هر تست کاربری که در آن انجام میدهید ، آمار جمعیتی پیرتر را هم در نظر بگیرید ، بنابراین برای تستهای سایت خود که در حال توسعه است ، تست های گروه سنی 65+ را به کار ببرید.

 

خدمات آنلاین برای توانایی های مختلف

 مسائلی که بر سالمندان آنلاین تأثیر می گذارد ، منحصر به گروه سنی آنها نیست. بسیاری از کاربران جوان نیز مشکلات چشم ، حافظه ضعیف دارند و یا خریداران بی تجربه وب هستند. استفاده از استانداردهای معمولی وب به این معنی است که فروشگاه آنلاین شما می تواند به تمام مشتریان با سطوح توانایی مختلف کمک کند. بهترین راه برای درک مشکلات افرادی که در استفاده از سایت خود تجربه می کنند ، آن است که آن را با طیف وسیعی از کاربران مختلف ، از جمله توانایی های مختلف، آزمایش کنید.

برخی از خصوصیات وجود دارد که به نظر می رسد به طور خاص بر کاربران مسن وب تاثیر می گذارد. شامل عدم اعتماد به نفس در اینترنت ، احتمال خواندن تمام اطلاعاتی که به آنها ارائه می دهند ، بینایی ضعیف و حافظه کوتاه مدت ضعیف تر. برای کمک به کاربران که ممکن است این محدودیت ها را داشته باشند ، توصیه های زیر معمولا انجام می شود:

• از استفاده از فونت کوچک اجتناب و تغییر اندازه فونت در وب سایت خود را آسان کنید

• کنتراست خوبی بین رنگ فونت و رنگ پس زمینه صفحه ایجاد کنید(به عنوان مثال فونت سیاه روی صفحه سفید ، به جای رنگ آبی بنفش استفاده شود)

• دکمه های عملیات مختلف به وضوح و در فونت بزرگ باشند.

• اطمینان حاصل کنید که لینک ها به وضوح از یکدیگر جدا شده اند تا به طور تصادفی روی لینک اشتباه کلیک نکنند • فرم ها را ساده سازی کنید. مطمئن شوید فرم ها به وضوح برچسب گذاری شده اند.

• برای کاربران گزینه های مختلف هدایت در سایت قرار دهید ، به طوری که بتوانند یکی از آنها راحت است استفاده کنند.

 • هدایت به سبک "breadcrumb" اغلب به عنوان یک انتخاب خوب به شمار می رود، چرا که از کاربران با حافظه کوتاه مدت ضعیف تر را پشتیبانی می کند

• از منوهای رولینگ که برای استفاده سخت است اجتناب کنید. اگر کاربر مشکلات حرکتی داشته باشد ، سعی کنید از یک منو با استفاده از ماوس استفاده کنید ، طوری که ماوس حرکت میکند تا آیتم های دیگر منو نشان داده شود. باز کردن لینک ها در یک پنجره جدید ممکن است برخی از کاربران قدیمی وب را که انتظار ندارند صفحه اصلی وب خود را از دست بدهند ، گیج کند.

• پیام های خطا را بسیار واضح نشان دهید و به صراحت بیان کنید که چه چیزی باید برای غلبه بر مشکل انجام شود. به عنوان مثال ، بسیاری از کاربران مسن ممکن است ندانند که کدام خطا 404 است یا زمان دیدن این خطا چکار باید بکنند

• از ایجاد تغییرات بزرگی در سایت خود اجتناب کنید. به نظر می رسد که نسبت به گروه های سنی دیگر بعضی کاربران مسن تر دوست دارند یادداشت هایی را در مورد چگونگی استفاده از وب سایت داشته باشند. تغییرات بزرگ در سایت شما ، همانطور که آنها در حال یادگیری هستند ، واقعا می تواند آنها را ازسایت شما بیرون برده و به این معناست که شما مشتری بالقوه خود را از دست می دهید.

• اگرچه ممکن است فرض شود که کاربران سالمند احتمالا کمتر از تلفن همراه استفاده می کنند ، شواهدی وجود دارد که کاربران سالمند بیشتر احتمال دارد نسبت به سایر گروه های سنی خود تبلت داشته باشند.

 

درک نگرانی های کاربر

شرکت های فروش آنلاین موفق ، کسانی هستند که واقعا جمعیت شناختی خود را درک می کنند و به نحوی مدیریت می کنند تا نیازهایشان را تامین کنند. به همین دلیل ، مهم است که به طور منظم با کاربران خود صحبت کنید ، انتقادات و نظرات از آنها بخواهید و از تجربیات خوب و بد آنها یاد بگیرید. خوشبختانه افرادی که تصمیم گیری در مورد حضور آنلاین شما را انجام می دهند از جمعیت 65 ساله نیستند ، زیرا این افراد بازنشسته اند. مهم است که از شکاف اطلاعاتی با صحبت کردن با مشتریان خود در این گروه سنی برخوردار شوید و درک کنید که چه ارزش هایی و چه مشکلاتی در اینترنت دارند و چگونه کسب و کار شما به آنها کمک بیشتری میکند. شرکت های کمی می توانند محروم از یک گروه جمعیتی عمده (و رو به رشد) مانند افراد مسن باشند ، بنابراین هرچه اطلاعاتت بیشتری داشته باشید ، مزیت رقابتی شما بهتر خواهد بود.

 

کاربران سالمند آینده

 لازم به ذکر است که تمام کاربران اینترنت در حال پیرشدن هستند ، و کاربران جوان امروز ، خریداران مسن فردا خواهند بود. اگر چه بسیاری از نسل های قدیمی امروز با اینترنت زیاد آشنا نیستند ، در سال های آینده کاربران نت که تجربه خرید آنلاین دارند ، جایگزین میشوند. وبسایت شما باید برای همه کاربران که از آن بازدید می کنند و چالش های مختلفی که با آن روبرو هستند ، آماده باشد. ساخت وب سایت خود به طوری که برای تمام سطوح توانایی آسان باشد معمولا بهترین روش است و مخاطبان شما را از همه گروه های سنی بالا میبرد.

به اشتراک بگذارید