ده تا از مشهورترین هکر های جهان و کارهایی که انجام داده اند بخش دوم

3. آلبرت گونزالس

گونزالس به عنوان رهبر یک گروه هکر با نام ShadowCrew شروع به کار کرد. علاوه بر سرقت و فروش شماره های کارت اعتباری ، ShadowCrew همچنین مدارک جعلی ، کارت های بیمه درمانی و گواهینامه های تولد برای سرقت هویت انجام میداد. سرقت هویت این روزها خیلی نادر نیست ، در عین حال ما چون فکر میکنیم همیشه  برای"شخص دیگری" اتفاق خواهد افتاد به دام انداخته می شویم . علائم هشدار دهنده را نادیده نگیرید.

او چه کرد؟ آلبرت گونزالس ، شماره بیش از 170 میلیون کارت اعتباری و کارت های ATM را طی یک دوره دو ساله جمع آوری کرد. او سپس پایگاه های شرکت های TJX و سیستم پرداخت های Heartland را هک کرد و تمام کارت های اعتباری ذخیره شده آنها را نیز سرقت کرد.

حالا کجاست؟ گونزالس به مدت 20 سال حبس ابد محکوم شد (دو حکم 20 ساله که به طور همزمان اجرا شد) و او سال 2025 آزاد میشود.

 

4. کوین پولسن

کوین پولسن ، همچنین به عنوان "دان دنت" شناخته می شود ، با استفاده از دانش پیچیده خود از سیستم های تلفن ، 15 دقیقه شهرت خود را به دست آورد. در یک لحظه، او خطوط تلفن ایستگاه رادیویی را هک کرد و خود را به عنوان تماس گیرنده برنده شد و به او یک پورشه جدید را به دست آورد. به گفته رسانه ها ، او "هانیبال لکتر جرایم کامپیوتری" بود.

او چه کرد؟ او پس از آنکه سیستم های فدرال را هک کرد و اطالعات محرمانه ای را به سرقت برد ، خودش را به در لیست تحت تعقیب FBI جا کرد. او بعدا در یک سوپر مارکت دیده و دستگیر شد و به 51 ماه حبس محکوم شد و برای جبران خسارت به پرداخت 56،000  دلار محکوم شد.

حالا کجاست؟ پس از آزاد شدن از زندان در سال 1995، از آن پس راه خود را تغییر داد. شروع به کار به عنوان یک روزنامه نگار کرد و در حال حاضر سردبیر ارشد  Wired است.. در سال 2006 ، او حتی به اجرای قانون برای شناسایی 744 مجرم جنسی در مای اسپیس کمک کرد.

 

5. گری مک کینون

گری مک کینون ، که با نام "Solo" در اینترنت شناخته می شود ، ادعا شده است که بزرگترین هکر کامپیوترهای نظامی تمام دوران بوده است.

او چه کرد؟ طی یک دوره 13 ماهه از فوریه 2001 تا مارس 2002 McKinnon به طور غیرقانونی به 97 کامپیوتر متعلق به نیروهای مسلح ایالات متحده و ناسا دسترسی داشت. او ادعا کرد که فقط اطلاعاتی را در مورد سرکوب انرژی آزاد و پنهان کردن بشقاب پرنده ها جستجو می کند ، اما با توجه به  گزارشات مقامات ایالات متحده آمریکا ، او تعداد زیادی از فایل های مهم را حذف کرده و بیش از 300 کامپیوتر را غیرقابل استفاده کرد و بیش از 700،000 دلار خسارت وارد کرد.

حالا کجاست؟ مك كينون ، كه از تبار اسكاتلند بود و خارج از انگلستان فعاليت ميكرد ، تا سال 2005 توانست دولت آمريكا را بازی دهد. پس از چندین باردرخواست تجدیدنظر در دادگاه ، ترزا توانست حکم استرداد خود را با ادعای این که «به طور جدی بیمار» است و حکم او "ناسازگار با حقوق اولیه" او میباشد رد کند.

ده تا از مشهورترین هکر های جهان و کارهایی که انجام داده اند بخش دوم

 

6. رابرت تپان موریس

رابرت تپان موریس دانش خود در کامپیوتر را از پدرش رابرت موریس ، دانشمند علوم کامپیوتر در آزمایشگاه های بل و NSA به ارث برد. موریس به عنوان خالق کرم کامپیوتری در جهان شناخته شده است.

او چه کرد؟ در سال 1988 ، موریس در حالی که دانشجوی دانشگاه کورنل بود کرم موریس را درست کرد. برنامه در نظر داشت تا تمام کامپیوترها را هدف قرار دهد ، اما دارای نقص بود: رایانه ها باید چندین بار آلوده می شدند ، و هر بارموجب می شد تا کامپیوتر بیشتر کند شود. این کرم باعث شد بیش از 6000 کامپیوتر غیر قابل استفاده شود.

حالا کجاست؟ در سال 1989، به جرم کلاهبرداری رایانه ای و سوء استفاده محکوم شد. او به سه سال حبس ، 400 ساعت خدمات عمومی و جریمه 10،050 دلاری محکوم شد. او در نهایت Y Combinator را تاسیس کرد و اکنون پروفسور موسسه فناوری ماساچوست است.

 

بخش اول مقاله را در اینجا بخوانید

 

 

 

به اشتراک بگذارید