تجدید نظر بنامه ریزی شده در خصوص وب سایت خرده فروشی بخش دوم

در اواسط 1990 میلادی ، تارجت ، یک فروشگاه آنلاین تخفیفی بزرگ بود. این خرده فروشی خود را از رقیب اصلی خود والمارت ، با تاکید بر خطوط سبک زندگی و مد ارزان قیمت و بزرگ مقیاس متمایز کرده و رشد دو رقمی تا چهار رقمی را در هر سال تا بیش از یک دهه تجربه کرد. این تحولات پر رونق به پایان رسیده بود که سقوط مالی ایالات متحده در پاییز سال 2008 به طور ناگهانی پایان یافت. در واقع ، این هدف در واقع سخت تر از وال مارت بود. پنج سال بعد این شرکت همچنان در حال مبارزه است. با بیش از 1800 فروشگاه و سایت نسبتا جدید تجارت الکترونیک ، تارجت جمع آوری داده های مربوط به مشتری های آنلاین خود ، محصولات خریداری شده ، عادت های مرور ، مواردی که در سبد خرید رها شده بودند ، با این همه تمام اطلاعات را به طور کامل استفاده نکرد. دانشكده علوم انسانی دانشگاه هاروارد ، پروفسور سرریت م. داتار ، در مطالعه موردی اخیر ،Data Science at تارجت ، همكاری دانشمندان علوم انسانی دانشگاه هاروارد ، می گوید ، کیتلین نیو بولر ، متخصص تحقیقاتی نوشته است.

 

 

 اندازه  گیری موفقیت

تعامل مشتری موفق در TARGET.COM تعریف شد: تنها زمانی که یک مشتری یک محصول را جستجو کرد ، توصیه های دریافت کرده و محصول را خریداری می کرد ، شرکت مشغول به کار شد تا بیشتر آزمایش کند که کدام طرح بنر بهترین کار را برای فروش از طریق آن انجام داد. و اگر یک مشتری پس از مرور خرید نکند ، تیم پرسید: آیا اطلاعات مشتری از دست رفته است؟ آیا چیزی در تاریخ خرید مشتری وجود داشت که تارجت باید بداند که فروش را مسدود خواهد کرد؟ داتار می گوید: "تنها جستجوهایی که به فروش محصولات توصیه شده در همان جلسه منجر شد، به لحاظ آماری معنی دار و قابل اندازه گیری محسوب می شود." "با تنظیم نوار که بالا ، شما باقی می ماند در مورد آنچه که شما می توانید از هر دو معاملات موفق و ناموفق یاد بگیرند."

 

مدیران بایستی سوالات مربوط به داده ها را بپرسند

دسای می خواست تیم را برای کمک به مدیران در این زمینه تصمیم گیری های هوشمندانه کسب و کار بر اساس داده ها انجام دهد. این مدیران تشویق به توسعه سوالات بودند که می تواند ارزش ایجاد کند، اگر تحلیلگران می توانند داده ها را برای ارائه پاسخ دقیق ماساژ دهند. به عنوان مثال، یک مدیر ممکن است بپرسد: آیا ارتقاء ظرفیت مواد شوینده ظرف غذا را افزایش داد یا مشتریان مواد شوینده را به هر حال خریداری کرده اند؟

"افرادی که داده بودند به مدیران نمی رفتند و می گویند:" من تمام این اطلاعات را دارم. اجازه بدهید به شما بگویم که چگونه اکنون می توانید کسب و کار خود را انجام دهید. »آنها گفتند:« به من اجازه دهید سوالات کلیدی که می خواهید با داده ها پاسخ دهید را درک می کنم. »داتار می گوید. همانطور که تیم با تحلیلگران و مدیران مشغول به کار بود ، سوالات بسیار پیچیده شد که یک مهندس ممکن است نیاز به توسعه یک ابزار برای پاسخ به آنها داشته باشد. مهندس مجبور بود به سرعت کار کند. داتار می گوید: "خرده فروشی همیشه به سرعت در حال تغییر است و شما نمی توانید سه هفته صبر کنید تا پاسخی دریافت کنید." "ممکن است مهندس بتواند ابزار را بسازد و یک ساعت پاسخ دهد."

 

امکان دادن به مدیران برای تحلیل داده ها

اتحاد میان کارشناسان داده ها و مدیران آغاز خوبی بود. اما دسای می دانست که اگر مديران مجبور بودند در هر زمانی که یک سوال داشتند برای یک متخصص منتظر بمانند ، ممکن است از درخواست خود خسته شوند. راه حل: اجازه دهید مدیران خود را با داده ها کار کنند. این بدان معناست که ایجاد یک سیستم تجزیه و تحلیل انعطاف پذیر است که می تواند نه تنها با تغییرات کسب و کار در زمان واقعی سازگار باشد ، بلکه یکی از آن هاست که مدیران احساس راحتی می کنند.

"او نمی خواست که تنگنا باشد. داتار می گوید: "این دیدار و فروتنی به نظر می رسد،" پاسخ به من و تیم تحقیق داده های من نیست. " "این تصمیم جسورانه بود ، زیرا معماری انعطاف پذیری بسیار با هزینه تر و پیچیده تر بود که مدیران به راحتی می توانستند با آن ارتباط برقرار کنند."

 

بخش اول مقاله را در اینجا بخوانید

به اشتراک بگذارید