اتصال بی‌ سیم

تکنولوژی Wireless به گونه ای تغییر کرده است که دنیا به آن متصل است هر جا که نگاه می کنید ، مردم در حال حرکت و رفت و آمد هستند. خیلی وقت پیش ، آن ها برای کار به میزها و خانه های خود بسته شده بودند ، در خانه منتظر تماس های تلفنی بودند و کارها را به طور دستی انجام می دادند. امروزه ، کار می تواند هر جا که شخص مجاز است انجام شود ، تماس های تلفنی را می توان از یک ماشین گرفت و الکسا در حال عوض کردن سوئیچ های نوری با استفاده از فرمان صوتی آهسته است .به نظر می رسد که دنیا یک شبه بی سیم شده است .

 

 

ارتباطات Wireless دنیا را تغییر داد

پیشرفت هایی مانند اینها عمدتا به دلیل پیشرفت مستمر استانداردهای فن آوری شبکه های بی سیم هستند. وقتی نسل اول G1 از تکنولوژی موبایل بی سیم در اوایل دهه ۱۹۸۰ معرفی شد ، تلفن های همراه فعال شد. که تماس های صوتی که کار تلفن های آنالوگ بود را تامین می کرد .موفقیت و محبوبیت آن تلفن های ساده همراه و نوآوری و تمایل انسان برای انجام کارهای بیشتر باعث شد یک انقلاب آغاز شود که ما را به دنیای امروز  آورد ، جایی که مردم می توانند حتی از قلل کوه ها و یا در هنگام پرواز در هواپیما به یکدیگر متصل شوند تکنولوژی Wi-Fi ، که بسیاری از وسایل شما در خانه بوسیله آن به اینترنت دسترسی دارند ، با جهش های بلند و در طول سال های اخیر رشد کرده است. این پروژه در دهه ۱۹۸۰ به عنوان یک تکنولوژی طراحی شده برای دستگاه های بی سیم به نام WaveLAN آغاز شد. این فن آوری توسعه یافته و با موسسه مهندسان برق و الکترونیک که مسئول استانداردهای شبکه بودند ، به نتایج کنونی رسید و به عنوان کمیته ۸۰۲ شناخته شد. این فن آوری در طول دهه ۱۹۹۰ گسترش یافت تا زمانی که کمیته استاندارد ۸۰۲.۱۱ را در سال ۱۹۹۷ منتشر کرد. شکل اولیه Wi-Fi از استاندارد ۱۹۹۷ تنها از اتصال های ۲ Mbps پشتیبانی می کند .

این واژه به طور رسمی از ابتدا به عنوان "Wi-Fi" شناخته نشد؛ این واژه فقط چند سال پیش ابداع شد و  محبوبیت آن افزایش یافت. از آن زمان ، یک گروه استانداردهای صنعتی به تکامل آن ادامه دادند و یک خانواده از نسخه های جدید Wi-Fi را ایجاد کرده اند که به ترتیب ۸۰۲.۱۱ b ، ۸۰۲.۱۱ n ، ۸۰۲.۱۱ n  و غیره ساخته شده است. نسل بعدی  Wi–Fi6 نامیده می شود ، که سرعت اینترنت را به سرعت ۹.۶ Gbps میرساند که یک افزایش از Wi-Fi5 با سرعت 3.5 Gbps فعلی را ارائه می کند با سرعتی مانند آن ، شبکه ها در سراسر دنیا می توانند وسایل و ارتباطات بیشتری را با هم مدیریت کنند. این به این معنی است که هر خانه می تواند بصورت تئوری ۵۰ دستگاه یا بیشتر را به Wi - Fi وصل کند که به راحتی با هم کار می کنند. در سال ۲۰۱۹ متوسط  9 دستگاه با هم از وای فای استفاده می کنند. دستیار گوگل را تصور کنید ، دستگاه های پخش زنده برای هر تلویزیون ، کامپیوترهای شخصی و یا لپ تاپ دانلود فیلم ها یا پرونده ها که به راحتی می توانند توانایی اتصال بی سیم  داشته باشند.

 

وضعیت فعلی فن آوری بی سیم

نسل چهارم استانداردهای شبکه های بی سیم (۴ G) نسل گوشی هوشمند را راه اندازی کردند : جهانی که در آن مردم کامپیوترهای کوچک ، قابل حمل در جیب خود حمل می کنند و کارهای خود را با استفاده از برنامه هایی که در گذشته تنها روی یک کامپیوتر بسته شده رومیزی بود ، انجام می دادند. برخی باور دارند که جهان در لبه یک پیشرفت در تکنولوژی وایرلس قرار دارد که آنقدر نوآورانه است که ۴ G را شرمنده می کند . ۵ G ، نسل پنجم استانداردهای شبکه بندی بی سیم ، نرخ داده بسیار سریع تر ، چگالی اتصال بالاتر ، تاخیر کمتر ، ذخیره انرژی و پتانسیل انسان برای تکامل در دنیای جدیدی که حتی تصورش را هم نمی کنیم ، بسیار شگفت انگیز است. در Wi–Fi6 ، تخیل نویسندگان علمی تخیلی به واقعیت نزدیک تر است.

 

مکانی که Wireless در آینده در آن قرار می گیرد

ارائه دهندگان Wireless آینده ای را پیش بینی می کنند که در آن این تکنولوژی به ارتباط ما با دنیای اطرافمان ادامه می دهد و هر روز زندگی مان را آسان تر می کند. آن ها سخت تلاش می کنند تا دنیایی خلق کنند که در آن همه ، بدون توجه به مکان ، می توانند با یکدیگر متحد شوند تا آینده ای بسازند که واقعا از پیشرفت های دیگر در فن آوری مانند هوش مصنوعی ، واقعیت مجازی و بیشتر سود ببرد.

به اشتراک بگذارید