آیا محل سرویس میزبانی وب در seo موثر است؟

زمانی که انتخاب مکان یک سرور برای میزبانی وب انجام می شود ، متخصصان همیشه منطقه ای که مخاطب هدف شما در آنجاست را توصیه می کنند. با این حال ، چه می شود اگر شما یک مخاطب جهانی را هدف قرار دهید؟ اگر وب سایت شما از چندین زبان برای کاربران مختلف پشتیبانی می کند چه؟ هنگام برنامه ریزی برای seo به اهمیت انتخاب محل میزبانی مناسب و محل سرور نیز توجه می کنید؟ با این حال ، از کجا می دانید برای کسب و کار شما مناسب است یا نه؟ بعلاوه ، seo به چه شکل است؟ بیایید بررسی کنیم و ببینیم!

 

 

 

ما می خواهیم مروری بر برخی موارد خاص داشته باشیم و اینکه چگونه از آن ها برای لذت بردن از بهترین مزایای seo استفاده کنیم. انتخاب محل مناسب سرور ، تصمیمی حیاتی در هنگام برنامه ریزی توسعه سایت است. سوالاتی که باید در طول این زمان مطرح کنید عبارتند از:

* چرا باید میزبان وب سایت خود باشید. کاربران شما کجا هستند؟
* مکان سرور چگونه می تواند بر SEO تاثیر بگذارد؟
* چگونه آمار مورد نظر خود را به موتورهای جستجو توضیح دهیم؟
* چه می شود اگر این وب سایت به زبان های مختلف باشد و همچنین آیا دسترسی به کاربران هدف در سرتاسر جهان را دارد؟
* آیا لازم است که از یک سرویس CDN استفاده کنید؟
* چگونه نسخه های مختلف را با استفاده از ویژگی های hreflang لینک دهید؟

برای درک صحیح ، در اینجا چند نمونه را مورد بحث قرار می دهیم.

 

وب سایت هایی در یک زبان واحد برای کاربران یک کشور 

گوگل و دیگر موتورهای جستجو مانند بینگ به کاربران این امکان را می دهند تا یک کشور هدف را در این ابزار قرار دهند. می توانید به طور مستقیم به آن دسترسی داشته باشید :

Search Traffic > international targeting > country tab

شما می توانید بطور سفارشی کشور مقصد را از لیست کشویی تنظیم کنید. اگر سایت شما از دامنه خاصی استفاده می کند ، برای مثال ES ، ممکن است فقط یک کشور را انتخاب کنید زیرا موتورهای جستجو این دامنه ها را به یک مکان جغرافیایی خاص (.ES به عنوان اسپانیا) مرتبط می کنند. از سوی دیگر ، اگر سایت شما از یک دامنه عمومی مانند .com یا .org استفاده کند ، لازم نیست که به یک جهت جغرافیایی خاص در ابزارهای وب مستر وارد شوید. در عوض ، تقسیم بندی می تواند بر اساس برخی پارامترهای دیگر باشد. تمام کارشناسان تجاری بوستون بعضی از این پارامترها را بصورت زیر فهرست بندی کرده اند:

* آدرس IP سرور میزبان
* اطلاعات محل در وب سایت (آدرس تماس یا rich snippets)
* صفحات بک لینک وب سایت
* اطلاعات دیگر مانند کسب و کار Google My Business

در این حالت یک عامل مهم دیگر برای بهینه سازی موتور جستجو ، سرعت بار صفحه است. اگر کاربران در یک کشور باشند و میزبانی آن در یک کشور دیگر باشد ، این فاصله ممکن است باعث تاخیر طبیعی در زمان پاسخ دهی شود. به همین دلیل پیشنهاد می شود که این سایت در همان کشور میزبان کاربران محلی باشد.

 

وب سایت هایی در یک زبان واحد برای کاربران در سراسر جهان 

در چنین مواردی ، گوگل می گوید اگر سایت شما با یک کشور یا منطقه ارتباط نداشته باشد ، می توانید گزینه Unlisted را در لیست کشویی انتخاب کنید. "این گزینه به گوگل اجازه می دهد موقعیت مکانی جغرافیایی را به طور یکجانبه به وب سایت اختصاص دهد". در هنگام تنظیم آن ، گوکل اجازه می دهد تا در فهرست کشویی ، هیچ قاره یا سایر مشخصات جغرافیایی را انتخاب نکنید. در این مورد ، موقعیت سرور اغلب بی اهمیت است. با این حال ، در مواردی که وب سایت شما کاربران جهانی را هدف قرار می دهد ، استفاده از سرویس CDN (Content Delivery Network) ضروری است. سرویس CDN اشکال جایگزین سرور را از جایی که کاربران می توانند منابع خود را دانلود کنند ، ارایه می دهد. این اشکال در سراسر جهان گسترده شده اند با هدف دسترسی از محل نزدیک به کاربر برای اطمینان از زمان واکنش سریع تر و دانلود سریع تر محتوا. خدمات CDN بسیاری وجود دارند که بسیاری از آن ها برنامه های رایگان برای کاربران ارائه می کنند. ارائه کنندگان اصلی در این بخش عبارتند از آمازون CloudFront ، CloudFlare ، MaxCDN و KeyCDN و غیره. در کل ، اگر سایت شما برای کاربران در سرتاسر جهان مورد هدف قرار گیرد ، مکان سرور چندان مهم نیست. آنچه مهم است کاربرد یک سرور با کیفیت و CDN مناسب برای بارگذاری سریع سایت شما بدون توجه به مکان فیزیکی سرور و کاربران است.

 

وب سایت هایی در چندین زبان برای کاربران سراسر جهان

برخی از سایت های ورزشی ترکیبی از زبان های انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی ، چینی ، ژاپنی و روسی را برای هدفمند کردن کاربران در سراسر جهان دارند. این احتمال وجود دارد که وب سایت ها در تنوع های مختلف یک زبان خاص قرار گیرند که هدف آن کاربران مختلف است. در این حالت ، رایج ترین رویکرد ، تعیین محل هر نسخه از سایت بر روی سرورهای مختلف است. به عنوان مثال یک سرور امریکایی در کشور امریکا ، سرور بریتانیا در کشور انگلستان ، سرور فرانسوی در کشور فرانسه ، سرور اسپانیایی در کشور اسپانیا و غیره. برای یک سازمان بزرگ تر با حضور کسب و کار اینترنتی در بسیاری از کشورها ، میزبانی چندگانه می تواند راه حل ایده آلی باشد. با این حال ، این تنها زمانی ایده آل است که شما محتوای همگام سازی نداشته باشید. اگر اینطور است ، گزینه بعدی یافتن یک وب سایت چندزبانه در یک سرور است. این کار می تواند هزینه را کاهش داده و مدیریت آسان را تضمین کند. در این حالت علاوه بر انتخاب یک میزبان خوب ، انتخاب یک سرویس CDN ضروری است. در اینجا ما تنها در موارد مشترک ، زمانی که SEO به میزبانی وب بستگی دارد ، بحث کردیم. این الزامات منحصر به فرد هستند ، که برای آن باید یک مشاوره تخصصی برای اتخاذ یک تصمیم درست به دست آورید.

به اشتراک بگذارید