آیا داده‌ های شما در کلود ضعیف ایمن نیستند

cio به خاطر ترس از امنیت کلودها لحظه ای درنگ کرد. امروزه بیش از ۸۰ % سازمان ها از کلود استفاده می کنند. این افسانه که شاید رایانش ابری نسبت به سیستم های موروثی ، امن تر نباشد ناشی از این ایده است که ذخیره سازی داده ها در سرورها و سیستم هایی که در مالکیت خودمان نیستند ، خطرناک تر است. با این حال بیش از ۹۰ % از نقض امنیت داده ها ناشی از خطای کارکنان است ، نه محافظت ضعیف کلود از داده ها. بیشتر تیم های IT متوجه شده اند که کنترل برابر با امنیت نیست. چه در کلود هستید یا نه ، امنیت و حکومت به استراتژی و تیم امنیت شما بستگی دارد. در اینجا سه دلیل وجود دارد که چرا داده ها در کلود ضعیف ایمن نیستند. نتیجه رفع آن : سه ویژگی کلود که باعث می شود به ایمنی آن ایمان بیاوریم در زیر آمده است.

 

تامین خودکار ، خطاهای انسانی را کاهش می دهد

به دلیل تعداد زیاد آسیب پذیری های امنیتی ناشی از خطای انسانی ، خودکارسازی پیکربندی مناسب سرور به طور قابل توجهی امنیت را بهبود می بخشد. محیط های کلودی می توانند حاوی هزاران ماشین مجازی باشند که پیکربندی دستی را بسیار پرهزینه و زمان بر خواهد کرد. در این حالت ، تامین خودکار سرور به کاهش هزینه ها ، افزایش چابکی و جلوگیری از تغییراتی که می توانند روزنه های امنیتی ایجاد کنند ، کمک می کند.

 

شناسایی بی قاعدگی ها و فراگیری ماشین

فراگیری و الگویابی ماشینی ، الگوهای ترافیکی را شناسایی می کند و توجه می کند که چه رفتار نرمالی در نظر گرفته شده است که می تواند شامل الگوهای ترافیک ، محل ورود به سیستم (log-ins) ، فعالیت های کاربر و غیره باشد. انحراف از این رفتارهای نرمال ، مانند پیمایش در مکان های بسیار متفاوت و یا در زمان های مختلف ، علامت گذاری شده اند. با این روش ، تهدیدات بالقوه را میتوان سریع تر حل کرد.

 

جداسازی فیزیکی از دسترسی غیر مجاز جلوگیری می کند

مزیت دیگر داده های میزبانی وب در کلود این است که داده ها می توانند بر روی یک سرور واقع در هر جایی در جهان ذخیره شوند و احتمال وقوع یک حمله فیزیکی بسیار کم تر است. به طور معمول ، عرضه کنندگان بالای کلودهای عمومی (CSPs) نیز از این سرورها با تدابیر امنیتی مانند محافظ امنیتی ، دستگاه های بیومتریک و 7/24 دوربین های امنیتی محافظت می کنند. از طرف دیگر ، مراکز داده ها معمولاً در داخل یا نزدیک خود شرکت واقع شده اند. جایی که شبکه شما در معرض خطر دسترسی فیزیکی غیر مجاز قرار دارد.

 

نتیجه نهایی

در حالی که نگرانی های امنیتی غلط هنوز برخی از کسب و کارها را از حرکت به سمت کلودها باز می دارد ، عقیده کلی این است که کلودها در اولویت قرار دارند به خصوص با ویژگی هایی چون ذخیره ، انعطاف پذیری و مزایای بهره وری.

به اشتراک بگذارید