آیا از بخش های موجود در google analytics استفاده می کنید بخش دوم

وقتی با کسی در مورد Google Analytics صحبت می کنید ، اغلب همین حرف را می شنوید: "من از Google Analytics استفاده نمی کنم زیرا نمی دانم باید چه چیزی را بررسی می کنم" و جای تأسف است زیرا می توانید با داده های Google Analytics مطالب کاملی درباره وب سایت و مخاطبان خود کسب کنید. بنابراین ، آیا روش ساده ای برای استفاده از Google Analytics بدون سر در گم شدن وجود دارد؟ ممکن است راهی با استفاده از بخش ها (segments) وجود داشته باشد.

 

 

بخش های سیستم

Google Analytics بخشهای ثابت را که می توانید در بخش "سیستم" پیدا کنید ، ارائه می دهد. بسیاری از این بخش ها کاملا مفید هستند. به عنوان مثال ، یک بخش Traffic Organic وجود دارد که کلیه بازدید کننده هایی که از نتیجه جستجوی ارگانیک به سایت شما آمده اند را گروه بندی می کند. اگر می خواهید بدانید که این کاربران از کدام صفحات فرود بازدید می کنند بسیار مفید است. مثال دیگر: یک بخش Traffic Mobile وجود دارد ، کاربرانی که از یک دستگاه همراه برای بازدید از سایت شما استفاده می کنند را گروه بندی می کنند.

 

بخش های سفارشی

بخش های بیشتری برای فکر کردن و تجزیه و تحلیل کردن نسبت به بخش های سیستمی ارائه شده توسط Google Analytics نیز وجود دارد. به عنوان مثال ، می توانید بخشی را ایجاد کنید که کلیه بازدید کننده هایی را که کمتر از نیم دقیقه در سایت شما توقف دارند را فیلتر کند. یا می توانید بخشی را ایجاد کنید که تمرکز آن روی ترافیک ارگانیک از همه بازدید کنندگان هلند باشد. یا همانطور که قبلا نیز گفته شد ، بخشی را بر اساس محصولاتی که مشتریان آنلاین خریداری کرده اند یا میزان مشخصی از درآمد بازدید کننده حاصل می کنند ، ایجاد کنید.

 

بخش ها را مقایسه کنید

یک ویژگی عالی در Google Analytics امکان اضافه کردن بیش از یک بخش برای نمایش یکسان داده ها است. این بدان معنی است که شما می توانید بخشهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. به عنوان مثال ، اگر بخشی از بازدید کنندگان را ایجاد کردید که بیش از 5 دقیقه در وب سایت خود باقی بماند و بخشی از بازدید کنندگان را ایجاد کنید که کمتر از 1 دقیقه در وب سایت شما باقی بماند ، می توانید این دو را با هم مقایسه کرده و اطلاعات بیشتری در مورد رفتار این دو کسب کنید. گروه ها و جنبه های این دو گروه با هم تفاوت دارند.

 

نتیجه

اگر می خواهید بدانید که به دنبال چه چیزی هستید ، با کلیک کردن روی Google Analytics ، روش تقسیم بندی را انجام دهید. این راهی برای جداسازی داده های شماست و در واقع وقتی می توانید همه بخشهای مختلف Google Analytics را جستجو کنید ، بدانید که به دنبال چه چیزی میگردید. با ناامیدی استفاده از Google Analytics وداع کنید!

 

بخش اول مقاله را در اینجا بخوانید

به اشتراک بگذارید