10 مرحله چرخه خرید محصول بخش دوم

در بخش قبلی مقاله گفتیم که: مدیریت در هر شرکت باید هنر خرید محصولات و خدمات را درک کند. چرخه خرید به دنبال گام های خاصی برای شناسایی نیاز شرکت تا مرحله نهایی اعطای محصول یا قرارداد می باشد. مدیریت مسئولیت وجوه عمومی و رسیدگی به این فرآیند ضروری، حتما در بازارهای قوی یا ضعیف اقتصادی نیز حیاتی است. پیروی از روش گام به گام اثبات شده، به رسیدن به اهداف شما کمک خواهد کرد.

در ادامه به توضیح باقی مراحل میپردازیم:

 

 

 

مرحله 4: قیمت و شرایط

شرکت تمام اطلاعات مرتبط را برای تعیین بهترین قیمت و شرایط محصول مورد بررسی قرار می دهد. این موضوع بستگی به این دارد که آیا شرکت نیاز به کالاها (محصولات موجود به آسانی) یا مواد تخصصی دارد. معمولا قبل از تصمیم گیری نهایی، کسب و کار اینترنتی به سه تامین کننده نگاه خواهد کرد.

 

مرحله 5: سفارش خرید

سفارش خرید برای خرید اینترنتی مواد بین یک خریدار و فروشنده مورد استفاده قرار می گیرد. که به طور خاص قیمت، مشخصات و شرایط و ضوابط محصول یا خدمات و هر گونه تعهدات اضافی را تعریف می کند.

 

مرحله 6: تحویل

سفارش خرید باید معمولا توسط فکس، پست، شخصا، ایمیل یا سایر وسایل الکترونیکی تحویل شود. گاهی اوقات روش تحویل خاص در اسناد خرید مشخص شده است. دریافت کننده روش دریافت سفارش خرید را تایید می کند. هر دو طرف یک کپی از رسید دارند.


 

بخش اول مقاله را در اینجا بخوانید

 

 

به اشتراک بگذارید