کدام برای فروشگاه اینترنتی مناسب است؟ سرور اختصاصی یا مجازی

مقایسه سرویس های وب : اختصاصی در مقابل مجازی خصوصی

در مقاله قبلی "برای فروشگاه اینترنتی از هاست اشتراکی استفاده نکنید" ، توضیح دادم که چگونه مالکیت و نگهداری سرورهای وب گزینه های ضعیفی برای بسیاری از فروشگاه ها هستند.

در این مقاله من یک جایگزین بهتر را ارائه خواهم داد: اجاره سرورها از یک شرکت میزبان حرفه ای.

هنگامی که شما یک سرور را اجاره می کنید ، به یک شرکت برای استفاده از یک کامپیوتر در مرکز داده اش که به اینترنت متصل است ، اجاره پرداخت می کنید. این شرکت مالک و نگهدار سخت افزار و شما مالک و نگهدار نرم افزار هستید و برای استفاده از سخت افزار و برای پهنای باند شبکه هزینه پرداخت می کنید.

معمولا یک سرور همراه با سیستم عامل نصب شده و یک روش که از راه دور برای جلوگیری از نیاز به دیدن فیزیکی یا لمس سرور به آن دسترسی پیدا می کند ، است. بنابراین شما می توانید سرورها را از هر نقطه از جهان اجاره کنید و مجبور نیستند که در دفتر شما یا نزدیک آن باشند.

به طور معمول دو انتخاب برای سرور وجود دارد: سرور اختصاصی و سرورهای اختصاصی مجازی. با سرور اختصاصی ، کل کامپیوتر را اجاره می کنید. با سرورهای اختصاصی مجازی ، شما تنها بخشی از آن را اجاره می کنید.

 

سرور های اختصاصی

سرورهای اختصاصی قدرتمند هستند. شرکت هایی که سرور اختصاصی اجاره می دهند معمولا جدیدترین کامپیوترها و نرم افزار با کارایی بالا ماشین های سریع که برای اینترنت بهینه شده اند را ارائه می دهند.

برخی از شرکت های هاست وب ، رایانه های ارزان تر یا مدل های نسل قبلی را ارائه می دهند. اگر نیازی به قدرت زیادی ندارید یا اگر بودجه محدودی دارید این گزینه خوبی است. با این حال ، ماشین های تولید قبلی ممکن است نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری داشته باشند.

معمولا تفاوت های سخت افزاری میان ارائه دهندگان وجود ندارد. مقایسه مشخصات زیر کمک به انتخاب  بهتر می کنند.

• سرعت پردازنده

• تعداد پردازنده ها

• اندازه RAM

• انواع هارد دیسک

• تعداد هارد دیسک

• کارت شبکه: سرعت و تعداد

هنگامی که یک سرور اختصاصی را اجاره می دهید ، می توانید از هر نوع کد و نرم افزاری بر روی آن استفاده کنید.

اگر سرور اختصاصی مشکلی پیدا کند ، اکثر ارائه دهندگان سعی خواهند کرد قبل از اینکه وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد ، آن را تعمیر کند. با این حال ، وقفه می تواند رخ دهد. بنابراین داشتن یک سرور میزبان جامع مهم است.

یکی از راه های اجتناب از خرابی این است که چندین سرور یا به اصطلاح خوشه سرور سفارش دهید و آنها را تنظیم کنید تا در صورتی که یکی به مشکل خورد از دیگر سرورها استفاده کنید.

از آنجا که شما مسئولیت نرم افزار را بر عهده دارید ، هنوز نیازمند کارکنان فنی برای راه اندازی و نگهداری آن هستید. استعدادهای مورد نیاز و سطح کارکنان بستگی به نحوه کارکرد نرم افزار فروشگاه آنلاین و ترافیک دریافتی سایت دارد. فرآیند مقیاس بندی سرورهای اختصاصی برای جلب بازدیدکنندگان وب بیشتر شبیه به هاست اشتراکی وب است. اطمینان حاصل کنید که سرور ظرفیت فوق العاده برای ترافیک های ناگهانی (ظرفیت وزن در برابر هزینه) دارد.

به روز رسانی سرورها می تواند پیچیده باشد. با یک سرور اختصاصی ، به طور معمول اجاره یک مدل جدیدتر و قوی تر و انتقال نرم افزار فروشگاه ساز خود به آن آسانتر است. جایگزینی اجزای یک سرور موجود معمولا خطا است. بهبود عملکرد - مانند RAM بیشتر یا یک هارد دیسک اضافی - معمولا ساده است.

 

سرورهای مجازی اختصاصی - VPS - VDS

سرورهای مجازی خصوصی یک تکه از یک کامپیوتر واحد هستند و با هاست اشتراکی متفاوتند زیرا شما درصد مشخصی از منابع کل سرور را دریافت می کنید ، مانند 25 درصد از قدرت پردازنده ، 25 درصد RAM و 25 درصد از ذخیره سازی.

اکثر ارائه دهندگان به شما اجازه می دهند اگر کس دیگری از آن استفاده نمی کند کمی بیشتر از CPU را استفاده کنید. بنابراین تا زمانی که کسی دیگر تحت تاثیر قرار نگیرد می توانید سهم بزرگتری را دریافت کنید .

 

سرورهای مجازی با سرور اختصاصی فقط چند تفاوت دارند:

اندازه های کوچکتر

 از آنجا که VPS ها تنها بخشی از یک کامپیوتر هستند ، می توانند در اندازه های بسیار کوچکتر از سرور اختصاصی خریداری شوند که اغلب برای فروشگاه های آنلاین جدید یا کوچکتر مفید است.

تنظیم سریعتر

 نرم افزار پیکربندی VPS را می توان به سرعت ، گاهی اوقات در کمتر از 30 ثانیه مستقر کرد. این بدان معنی است که شما می توانید بسیار ساده تر از سرور اختصاصی ، که معمولا به یک فرد برای راه اندازی دستگاه فیزیکی نیاز دارد مقیاس ها را بالا و پایین تنظیم کنید.

انتقال سریعتر

VPS ها را می توان به راحتی از یک رایانه به دیگری منتقل کرد. من یک VPS برای چندین سال استفاده کردم که توسط حداقل چهار سرور فیزیکی منتقل شده بود. گاهی  این کار برای جلوگیری از مشکلات سخت افزاری بود و یا گاهی برای بهبود عملکرد بود. در هر صورت کاری  آسان بود و من جز اینکه تصدیق کنم که انتقال موفقیت آمیز بوده و سرور قدیمی را خاموش کنم کاری انجام نمیدادم.

 کندتر بودن

 به طور کلی ، VPS به خاطر نرم افزار VPS که سرور را تجزیه می کند عملکرد کندتری نسبت به سرور اختصاصی مشابه دارد . اگر عملکرد خام مورد نیاز است ، سرور اختصاصی احتمالا بهتر عمل خواهد کرد.

گران تر بودن

یک VPS به طور معمول گرانتر از سرور اختصاصی با تجهیزات مشابه است. اما ، برعکس ، VPS ها می توانند به میزان واقعی ترافیک شما نزدیک تر شوند تا از اجاره  غیر ضروری قدرت جلوگیری شود.

 

عملکرد بهتر نسبت به هاست اشتراکی

برای فروشگاه های آنلاینی که از نرم افزار مجوز دار استفاده می کنند ، اجاره سرور فیزیکی یا بخشی از آن با VPS گزینه ای بسیار بهتر از هاست اشتراکی است. به شخصه از سال 2005 به علت انعطاف پذیری و مقرون به صرفه بودن سرور اختصاصی و سرورهای VPS از آنها استفاده می کنم.

بزرگترین مسئله حفظ نرم افزار است ، تا سرورها در حال اجرا باشند که این موضوع با  داشتن یک تیم کارآمد قابل انجام است.

 

به اشتراک بگذارید