چگونه یک طرح برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟ بخش اول: ایجاد مبانی

یک کسب و کار آنلاین می تواند یک راه سودآور برای شروع شرکت خود و کسب درآمد از خانه باشد. تجارتهای آنلاین نیاز به  برنامه ریزی و درک نسلی از تجارت آنلاین دارد اما از راه های مختلف سنتی آسان تر است. طرح تجاری برای کسب و کار آنلاین خود را با دقت کار در تمام جنبه های فروش ، وب سایت ، بازاریابی و استراتژی کلی ایجاد کنید.

1- ایده یا محصول را انتخاب کنید.

اولین قدم در برنامه ریزی کسب و کار تصمیم گیری در مورد آنچه شما می خواهید بفروشید است. فروش محصول یا خدمات مرتبط با حوزه کاری فعلی خود را در نظر بگیرید ، زیرا دانش شما در کار به شما کمک می کند کسب و کارتان را شروع کنید. یا کسب و کار شما می تواند یکی از سرگرمی ها و یا علایقتان باشد که شما خارج از کار است. اگر هنوز ایده ای ندارید ، با استفاده از دستورالعمل زیر ، ایده های  مختلف را امتحان کنید:

◦ ایجاد کسب و کاری که مشکل کسی را حل می کند. در بسیاری از موارد ، این مشکلی است که خود صاحب وبسایت به دنبال راه حل آن است. یا  شامل مواردی می شود که ممکن است در آینده مشکلی ایجاد کنند.

◦ چیزی ارزانتر ، آسانتر برای استفاده یا کیفیت بالاتری از محصولات/خدمات موجود ایجاد کنید.

◦ زندگی روزمره مردم را ساده کنید.

چگونه یک طرح برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟ بخش اول: ایجاد مبانی

 

2- نوع کسب و کارتان را تعریف کنید.

کسب و کارهای مبتنی بر وب می توانند فرم های مختلفی داشته باشند از طراحان پاره وقت که از طریق یک وب سایت آزاد کار میکنند تا وب سایت های کاملا مبتنی بر تجارت الکترونیک. اگر میخواهید کالایی را بفروشید ممکن است تصمیم بگیرید که از سایت هایی مانند آمازون ، Etsy یا eBay استفاده کنید یا وب سایت خود را برای فروش محصولات ایجاد کنید. شرکت های ارائه دهنده خدمات نیز همین دو انتخاب را دارند.

◦ کار با یک وب سایت ثابت ، به شما اعتبار می دهد که با یک نام ثابت ایجاد شده است ، اما آزادی خود را محدود می کند و ممکن است از خط پایین خود نیش بخورد.

◦ هزینه ها و مزایای گزینه های خود را قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه اجرای کسب و کار خود از آن ، ارزیابی کنید. به یاد داشته باشید که در صورت نیاز می توانید همیشه به سایت خود بپردازید.

 

کار با یک وب سایت شناخته شده ، به شما اعتبار می دهد که با یک نام تثبیت شده کار کنید ، اما آزادی شما را محدود می کند و ممکن است درصدی از فروش شما را نیز دریافت کنند.

◦ هزینه ها و مزایای گزینه های خود را قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه اجرای کسب و کار آنلاین ارزیابی کنید. به یاد داشته باشید که در صورت نیاز می توانید همیشه وبسایت خودتان را داشته باشید.

چگونه یک طرح برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟ بخش اول: ایجاد مبانی

 

3- اهداف خود را روشن کنید.

دو سه هدف کلی برای طرح اصلی بیزینس خود انتخاب کنید. در ابتدا و در نهایت چه چیزی میفروشید؟ بازار شما چطور است و چگونه در آن رقابت می کنید؟ اهداف خود را برای رشد و توسعه ، و نیز استراتژی خروج بیاموزید. آیا قصد دارید تا کسب و کار را پس از رسیدن به نقطه خاصی واگذار کنید یا به طور نامحدود رشد دهید؟ پاسخ شما به این سؤالات ممکن است ناقص یا مبهم باشد ، اما دقت به آنها می تواند به هدف ایجاد یک طرح تجاری کمک کند.

چگونه یک طرح برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟ بخش اول: ایجاد مبانی

 

4- نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کنید.

راه دیگری برای هدایت فکر شما این است که آنچه را که به عنوان تحلیلهای قدرت ، ضعف ، فرصتها و تهدیدات شناخته می شود ، انجام دهید. شروع به شناسایی نقاط قوت و ضعف خود کنید تا در مورد کسب و کار اعمال شوند. به عنوان مثال ، شاید شما در ارائه خدمات خود با استعداد و ماهر هستید ، اما توانایی خود را به طور موثر ترویج نکنید.

 ◦ برای فرصت ها ، مزیت رقابتی خود را نسبت به سایر شرکت ها در نظر بگیرید. آیا محصول/خدمات شما ارزان تر ، بهتر یا آسان تر برای استفاده از موارد موجود در بازار است؟

◦ برای تهدیدات ، به رقابت ها و مسائل نظارتی که ممکن است بر کسب و کار اینترنتی شما تأثیر بگذارید ، نگاه کنید. آیا موانعی برای ورود  شما به بازار وجود دارد؟

◦ با در نظر گرفتن این ویژگی ها ، می توانید جایگاه خود را در بازار درک کنید و برنامه ای برای بهره گیری از نقاط قوت خود بدست آورید ، ضعف های خود را کنار بگذارید و خطرات و فرصت ها را به سرانجام برسانید.

چگونه یک طرح برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟ بخش اول: ایجاد مبانی

 

به اشتراک بگذارید