چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

ممکن است داشتن یک فروشگاه اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت برای عده ای از کاربران جذاب باشد و بخواهند در این زمینه فعالیتهایی انجام دهند که مطالعه این مقاله به افراد توصیه می شود.

هدف شما از راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

اگر دیگران گفته اند فروش اینترنتی خوب است

اگر شنیده اید که در خواب هم می توانید پول دربیاورید

اگر شنیده اید که آمار فروش آنلاین افزایش یافته است

 

 


و اگر موارد دیگری را نیز شنیده اید و به داشتن فروشگاه اینترنتی علاقمند شده اید باید اعلام کنیم که این موارد شایعه نیست بلکه حقیقتی است هر روز به وقوع می پیوندد.
اما این حقایق دلیل نمی شود که هر فروشگاهی بتواند به چنین موفقیتی برسد و اگر فروشگاهی با طرح و برنامه برای رسیدن به یک هدف مشخص پایه ریزی نشود هیچگاه نخواهد توانست موفقیتی به دست بیاورد.

یک شبه پولدار شدن در اینترنت و آرزوهای دور و دراز را از خود دور کنید

یکی از مواردی که همواره با آن روبرو می شویم این است که عده ای از کاربران آماتور گمان می کنند که داشتن یک سایت و قراردادن چند بنر تبلیغاتی در آن باعث می شود دیگران بر روی بنرها کلیک کنند و از این راه مبالغ هنگفتی بدست بیاورند.
ممکن است عده ای پا را فراتر گذاشته و تصمیم بگیرند علاوه بر درامد حاصل از بنرها، با عرضه کردن چند محصول درامد نامعلوم خود را بیشتر کنند!
درحالیکه یک فروشگاه مانند تمامی مشاغل و فروشگاه های دیگر کارو تلاش لازم دارد. باید وقت صرف کرد تا نتیجه گرفت.

در انتخاب برند و نام دامین خود دقت کنید

در دنیای تجارت خریدارن به دنبال برندهای معتبر تر هستند و در اینترنت نیز همین شرایط وجود دارد. به همین دلیل باید در انتخاب برند و نام دامین فروشگاه خود دقت کنید و نامی انتخاب کنید که چند ماه پس از راه اندازی کسب و کار خود به فکر تغییر دامین وب سایت نشوید.

اجناس فروشگاه خود را آماده کرده اید؟

قبل از راه اندازی فروشگاه باید اجناس آماده شوند و اطلاعات مورد نیاز مانند توضیحات، تصاویر، کلیپهای ویدیویی، کاتالوگها و... گرد آوری شود.

پشتوانه مالی و فنی فروشگاه اینترنتی شما مشخص شده است؟

در حال حاضر فروشگاههای زیادی در اینترنت مشغول فعالیت هستند و به سادگی نمی توان با آنها رقابت کرد. فروشاههای تازه کار باید حرفی برای گفتن داشته باشند. به همین منظور فروشگاه جدید باید از پشتوانه مالی و مدیریت متخصصی بهرمند باشد.

خرید هاست + دامین + طراحی نرم افزار فروشگاه + سئو

متاسفانه عده ای از کاربران اینترنت در اولین گام اقدام به خرید دامین و هاست می کنند و یک فروشگاه ساز رایگان نصب می کنند، سپس محصولات سیستمهای همکاری در فروش را به سایت خود اضافه می کنند و در بهترین حالت چند ماه بعد به دنبال سئو فروشگاه خود می روند.

در یک کلام باید بگوییم کاربران به دنبال وب سایت شما نیستند بلکه به دنبال محصولاتی با خدمات پس از فروش مناسب هستند. شما این کار را انجام ندهید و فروشگاهی با پشتوانه راه اندازی کنید.

ارتباط دائم با مشتری، خدمات پس از فروش و جلب اعتماد مشتریان

مشتریان باید بتوانند قبل و پس از خرید با یک مشاور مشورت کنند و از خدمات پس از فروش برخوردار باشند تا به برند شما اعتماد کنند و به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند. در این صورت می توان به فروشنده موفقی تبدیل شد.

 

به اشتراک بگذارید