چگونه شبکه sd از رشد اینترنت اشیا iot پشتیبانی می کند

با هل دادن کلود به لبه پرتگاه ، تقاضا برای انعطاف پذیری ، شفافیت و عملکرد مهم تر از همیشه می شود. اینترنت اشیا (iot) به ویژه به سطوح بالاتری از پشتیبانی نیاز دارد. بنا به گفته گارتنر ، تقریباً در هر سال 4/1 میلیارد دستگاه جدید iot به شبکه شرکت (در نقشه راه استراتژیک برای فن آوری شبکه iot) متصل می شوند. تعداد زیادی از نقاط انتهایی جدید می توانند بار بالاتری را بر روی الزامات حمل و نقل شبکه ها قرار دهند که نیاز به انتقال مداوم حجم بالایی از داده ها دارند. بسیاری از سازمان های IT به دلیل پیچیدگی شبکه ، مشاهده و نقض امنیت بالقوه ، سیستم های IoT را پیاده سازی و یکپارچه سازی کرده اند. علاوه بر این ، اینترنت الزامات بالایی برای دسترسی به داده های فوری دارد. SD-WAN شامل چندین ویژگی مهم است که رشد اینترنت را ممکن می سازند. مقاله زیر را بخوانید تا ببینید چطور چنین چیزی امکان پذیر است.

 

آموزش عالی

SD - WAN با اطمینان از بهترین مسیر ممکن از طریق شبکه ، بدون در نظر گرفتن حمل و نقل اساسی ، عملکرد سازگار و عملکرد برنامه را ممکن می سازد. این به عنوان انتخاب چند مسیر شناخته می شود ، روشی که بهترین لینک برای یک برنامه را زمانی که یک کلیک می شود ، تعیین می کند. در صورتی که پیوند با یک لینک کاهش یابد ، سعی خواهد کرد که پیوند کاهش یافته را قبل از انتقال به دیگری ، تغییر دهد. در یک وضعیت ایده آل ، زمانی که یک لینک لود نمی شود ، دیگران به طور خودکار آن را تحویل می گیرند ، که فشار و استراحت این کار را کاهش می دهد.

 

عملکرد برنامه بهتر

SD ترافیک شبکه را با کاربرد خاص ، شناسایی و اولویت بندی می کند. تیم های IT می توانند برای ایجاد قوانین از سیاست هایی استفاده کنند که مسیر شبکه مناسب برای هر کاربرد را تضمین می کنند. این امر کاربرد اینترنتی با باند وسیع را در ارتباط با لینک های MPLS فراهم می کند. به عنوان مثال ، سیاست ها را میتوان به گونه ای تنظیم کرد که ترافیک اولویت پایین به بیشترین ارتباطات مقرون به صرفه فرستاده شود ، که در آن ممکن است عملکرد قابل اعتماد نباشد.

 

داده های خصوصی امن

قابلیت های قطعه بندی SD-WAN جداسازی داده های خصوصی از ترافیک iot را ممکن می سازد. یکی از مهم ترین دغدغه های iot این است که امکان مصالحه و دسترسی به داده های حساس وجود دارد. به این ترتیب ، تقسیم بندی SD - WAN ، سطح حفاظتی را ارایه می دهد که روش های شبکه بندی سنتی پیشنهاد نمی کنند. تا زمانی که داده های خصوصی و ترافیک اینترنت به درستی در سراسر شبکه بخش بندی می شوند ، داده های خصوصی بدون توجه به تغییراتی که با کاربردهای اینترنت به وجود می آیند ، ایمن باقی می ماند.

به اشتراک بگذارید