درک میزان bounce در google analytics بخش اول

"من آمدم ، فهمیدم ، رفتم" ، یک تعریف بسیار معروف از آهنگ bounce توسط avinash Kaushik است . اما این دقیقا به چه معناست؟ بازدید کننده چه زمانی بازتاب می شود؟ آیا این صرفا بازدید کننده است که دکمه برگشت را می زند یا چیزی بیشتر از آن است؟ با نگاه کردن به سرعت bounce یک صفحه وب سایت چه می توانید بگویید؟ در این مقاله ، من می خواهم به شما نشان دهم که bounce چیست ، چه معنایی دارد و چگونه می توانید میزان bounce سایت خود را بهبود بخشید.

 

 

 

نرخ bounce چیست؟

نرخ bounce معیاری است که درصد افرادی را که در وب سایت شما فرود می آیند و در صفحه وارد شده هیچ کاری انجام نمی دهند را اندازه گیری می کند. بنابراین آنها روی یک مورد منو ، یک پیوند "ادامه مطلب" یا هر پیوند داخلی دیگری در صفحه کلیک نمی کنند. این بدان معنی است که سرور Google Analytics بازخوردی از بازدید کننده دریافت نمی کند. وقتی کاربر هیچ تعاملی با صفحه فرود نداشته باشد ، کاربر به حالت تعطیل می رود و این بازدید با یک بازدید یک صفحه ای به پایان می رسد. شما می توانید از نرخ bounce به عنوان متریک استفاده کنید که نشان دهنده کیفیت یک صفحه وب و یا "کیفیت" مخاطبان شما است. منظور من از کیفیت مخاطب شما این است که مخاطب متناسب با هدف سایت شما هست یا خیر.

 

چگونه Google Analytics میزان bounce را محاسبه می کند؟

نرخ bounce گوگل به روش زیر محاسبه می شود:

نرخ bounce جلسات تک صفحه ای است که براساس همه جلسات یا درصد کل جلسات در سایت شما تقسیم می شود که در آن کاربران فقط یک صفحه واحد را مشاهده می کنند و فقط یک درخواست واحد را به سرور Analytics ارسال می کنند. به عبارت دیگر ، کلیه جلساتی را جمع آوری می کند که بازدید کننده فقط از یک صفحه بازدید کرده و آن را در تمام جلسات تقسیم می کند. داشتن bounce بالا می تواند به معنای سه چیز باشد:

1. کیفیت صفحه پایین است. دعوت به همکاری نیست.

2. مخاطبان شما با هدف صفحه مطابقت ندارند ، زیرا آنها با صفحه شما درگیر نشده اند.

3. بازدید کنندگان اطلاعاتی را که می خواستند پیدا کرده اند.

 

نرخ bounce و سئو

در این پست ، من در مورد نرخ bounce در Google Analytics صحبت می کنم. بحث زیادی در مورد اینکه آیا نرخ bounce عامل رتبه بندی سئو است وجود داشته است. به سختی می توانم تصور کنم که Google داده Google Analytics را به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر می گیرد ، زیرا اگر Google Analytics به درستی اجرا نشود ، داده ها قابل اعتماد نیستند. علاوه بر این ، به راحتی می توانید میزان bounce را دستکاری کنید. خوشبختانه ، چندین Googlers همین حرف را می زنند: Google از داده های Google Analytics در الگوریتم جستجوی خود استفاده نمی کند. اما ، مطمئنا باید اطمینان حاصل کنید که وقتی افراد از موتور جستجو به سایت شما می آیند ، دیگر به صفحه نتایج جستجو برنمی گردند ، زیرا احتمالا این کار یک عامل رتبه بندی است. این ممکن است به روشی متفاوت از میزان bounce که در Google Analytics می بینیم اندازه گیری شود. از دیدگاه جامع سئو ، شما باید هر جنبه ای از سایت خود را بهینه کنید. بنابراین ، با نگاه دقیق به نرخ bounce می توانید در بهینه سازی وب سایت خود حتی درحدی کمک کنید ، که به سئوی شما کمک کند.

 

چگونه نرخ bounce را تفسیر کنیم؟

میزان نرخ bounce شما و اینکه آیا این یک چیز خوب یا بد است ، بستگی به هدف صفحه دارد. اگر هدف صفحه صرفا اطلاع رسانی است ، بنابراین نرخ bounce زیاد به خودی خود چیز بدی نیست. البته ، شما دوست دارید مردم مقالات بیشتری را در وب سایت خود بخوانند ، در خبرنامه شما مشترک شوند و موارد دیگر. اما هنگامی که آنها فقط به صفحاتی مراجعه کرده اند که به عنوان مثال ، یک مطلب را بخوانند یا آدرس خود را پیدا کنند ، جای تعجب نیست که آنها بعد از خواندن آن ، برگه را ببندند. توجه کنید ، حتی در این حالت ، هیچ خواسته ای به سرور Google Analytics ارسال نشده است ، بنابراین bounce است.

وقتی صاحب فروشگاه آنلاین باشید ، یک کار هوشمندانه ، ایجاد بخشی است که فقط شامل "بازدید کنندگان جدید" است. اگر میزان bounce در بین بازدید کنندگان جدید زیاد است ، به این فکر کنید که چگونه می توانید تعامل آنها با سایت خود را بهبود ببخشید. چون شما می خواهید بازدید کنندگان جدید با سایت تان درگیر شوند. اگر هدف از یک صفحه ، مشارکت فعالانه با سایت شماست ، نرخ بالای bounce چیز بدی است. بیایید بگوییم که شما صفحه ای دارید که یک هدف دارد: بازدید کنندگان را به عضویت در خبرنامه خود بکشید. اگر آن صفحه نرخ bounce بالایی دارد ، شاید لازم باشد صفحه را بهینه کنید. برای مثال با افزودن یک تماس فراخوان برای اقدام ، "مشترک شدن در خبرنامه ما" ، می توانید آن نرخ bounce را پایین بیاورید. اما دلایل دیگری برای بالا رفتن نرخ bounce در صفحه اشتراک خبرنامه وجود دارد. در صورتی که بازدیدکنندگان را تحت تعقیب کاذب قرار داده اید ، وقتی این بازدید کنندگان با صفحه شما درگیر نمی شوند ، تعجب نکنید. آنها احتمالا هنگام فرود در صفحه اشتراک شما انتظار چیز دیگری داشتند. از طرف دیگر ، اگر از ابتدا آنچه که بازدید کنندگان می توانند در صفحه اشتراک انتظار داشته باشند کاملا واضح بوده است ، نرخ bounce پایین می تواند در مورد کیفیت بازدید کنندگان نظر دهد. آنها می توانند برای دریافت خبرنامه بسیار با انگیزه باشند و لزوما در مورد کیفیت صفحه نیست.

 

بخش دوم مقاله را در اینجا بخوانید

به اشتراک بگذارید