تهیه یک بودجه کارآمد برای خانواده روش سوم: ایجاد یک بودجه جدید

در بخش اول و دوم مقاله گفتیم که ، درست کردن بودجه خانوار یک عادت عالی برای پیشرفت است که به شما کمک می کند تا کمتر هزینه کنید، صرفه جویی بیشتری کنید و از پرداخت هزینه های اضافی در کارت های اعتباری اجتناب کنید.

برای ایجاد بودجه خانوار و تنظیم بهتر مخارج، شما به هزینه و کسب درآمد و روش مالی خود برای تنظیم هزینه ها نیاز دارید.

در این مقاله به توضیح روش سوم که مستند سازی هزینه های شما است میپردازیم:

 

 

1- مقدار خاصی از هزینه های غیرضروری خود را کاهش دهید

مقداری را تعیین کنید که هر ماه از آن نمیتوانید بیشتر هزینه کنید.

• خوب است که برای تفریحات هزینه کنید؛ نمی توانید یک زندگی بدون هیچ گونه سرگرمی داشته باشید. با این حال، تنظیم بودجه و رعایت آن کمک خواهد کرد که هزینه های خود را چک کنید. به عنوان مثال، اگر شما به طور منظم سینما می روید، برای آن یک بودجه 40 هزار تومنی در ماه تعیین کنید. هنگامی که این مقدار را خرج کردید، تا ماه آینده نمیتوانید به سینما بروید.

• حتی بخش ضروری هزینه خود را باید با دقت نگاه کنید. هزینه های منظم معمولا  خیلی زیاد از درآمد شما را می گیرند. به عنوان مثال، خرید مواد غذایی فقط باید 5 تا 15 درصد از بودجه شما را خرج کند. اگر هزینه ای بیشتر از آن دارید، باید آنرا کاهش دهید.

• بدیهی است، درصد های هرکس متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، برای مواد غذایی آن بسته به چیزهایی مانند قیمت مواد غذایی، افراد خانواده و هر گونه نیازهای تغذیه ای خاص متفاوت خواهد بود. نکته این است که فقط مطمئن شوید که شما مخارج غیرضروری هزینه نمی کنید. به عنوان مثال، آیا شما هزینه زیادی صرف غذاهای آماده شده که گرانتر هستند میکند، در حالی که می توانید آن را در خانه هم تهیه کنید؟

تهیه یک بودجه کارآمد برای خانواده روش سوم: ایجاد یک بودجه جدید

 

2- برآورد هزینه های احتمالی را در بودجه خود در نظر بگیرید

با در نظر گرفتن هزینه احتمالی در بودجه شما ، هزینه های غیرمنتظره پزشکی، ماشین یا تعمیرات خانه تأثیری کمتر بر بودجه مالی شما خواهد داشت.

• برآورد کنید چه مقدار در این سالها صرف این موارد می کنید و به 12 بودجه ماهانه خود تقسیم کنید.

در این صورت اگر کمی بیش از حد هزینه هفتگی خودتان بروید، بر روی اصل بودجه کسب و کار شما تأثیر نخواهد گذاشت .

• اگر به پایان سال رسیدید و نیازی به استفاده از این مقدار خود نداشته باشید، پول اضافی خواهید داشت که می توانید برای برنامه های پس انداز یا سرمایه گذاری بازنشستگی خود بپردازید.

تهیه یک بودجه کارآمد برای خانواده روش سوم: ایجاد یک بودجه جدید

 

3- هزینه های اهداف کوتاه مدت، متوسط و بلند مدت خود را محاسبه کنید

این ها هزینه های احتمالی نیست، بلکه بخشی از برنامه شما هستند. آیا شما در سال جاری باید لوازم خانگی را جایگزین کنید؟ آیا در سال جاری نیاز به یک جفت چکمه جدید دارید؟ آیا می خواهید یک ماشین بخرید؟ پیش از آن برای پیشبرد آن برنامه ریزی کنید تا نیازی به خرج پس انداز در بلند مدت نداشته باشید.

• یکی دیگر از نکات مهم این است که باید تنها در صورتی این موارد را خریداری کنید که برای آنها ذخیره کرده باشید،. از خود بپرسید، آیا واقعا به آن نیاز دارید؟

• وقتی که در واقع پولی را که به عنوان هزینه احتمالی یا هزینه های برنامه ریزی شده بود خرج کردید ، هزینه واقعی را ثبت کنید و هزینه های موقتی که ایجاد کرده اید حذف کنید، در غیر این صورت آنها دو برابر خواهند شد.

تهیه یک بودجه کارآمد برای خانواده روش سوم: ایجاد یک بودجه جدید

 

4- یک بودجه جدید تهیه کنید

منابع مالی و اهداف خود را با هزینه های واقعی و درآمد خود ترکیب کنید. این تمرین نه تنها به شما در ایجاد بودجه موثر کمک می کند تا صرفه جویی کنید و زندگی خود را با استرس کمتر و آرام تر جلو ببرید، همچنین شما را ترغیب می کند تا هزینه های خود را کم کنید تا اهداف خود را به دست آورید و خریدهایتان را بدون نیاز به بدهی انجام دهید.

• سعی کنید تنها هزینه های ثابت داشته باشید و تا جایی که ممکن باشد از موارد اختیاری کم کنید.

تهیه یک بودجه کارآمد برای خانواده روش سوم: ایجاد یک بودجه جدید

 

 

 

به اشتراک بگذارید