اهمیت برندسازی نام دامنه

گوگل یکی از معروف ترین مارک های اینترنتی شناخته شده است. در واقع یکی از بهترین برند های تجاری است. با این حال نام اشتباه است ...! تلفظ صحیح آن "googal" است. نامی که تعدادی از بنیانگذاران شرکت امیدوار بودند آن را همگانی کنند. اما به رغم غلط املایی ، نام "google.com" یکی از شناخته شده ترین و مورد استفاده ترین ها در جهان است. فیس بوک ، به عنوان "facemash.com" شروع شد و تقریبا برای بهتر شدن دستکاری شد. البته توییتر همان کاری است که پرندگان انجام می دهند و افراد فکر نمی کردند از آمازون بالاتر برود. بسیاری از مارک های معروف آنلاین از دامنه هایی استفاده می کنند که واقعا نام آن ها به ما نمی گویند که سایت چه کاری می کند ، اما ما آنها را می شناسیم و دوست داریم.

 

 

حال باید از خود بپرسید که چرا ما دوست داریم کتاب هایی را با نام دامنه ای بنام آمازون خریداری کنیم که در واقع نشان دهنده نام یک رودخانه است؟ یا چرا ما آماده یک موتور جستجوگر هستیم که صاحبان آن حتی نمی توانند آن را به وضوح هجی کنند؟ دلیل این امر این است که آنها مارک های گسترده ای هستند و تقریبا کاملا آفلاین آن مارک ها را ساخته اند. تبلیغات گسترده روابط عمومی ، مقالات روزنامه نگاری و پوشش رسانه ای در روزهای ابتدایی هر یک از این نام ها را به ما شناسانده اند. همین دامنه هایی که اکنون همه در مورد آنها شنیده ایم. در واقع ، حتی امروز به سختی می توانید در رسانه ها سیر کنید بدون آنکه به کلمه های گوگل ، فیس بوک ، توییتر یا آمازون برخورد نکنید. نشانی های اینترنتی که تایپ می کنیم آنقدر شناخته شده هستند که واقعا نمی توانیم یک لحظه به این فکر کنیم این نام ها چقدر ممکن است بی معنی یا بی ربط باشند ...!
برای بقیه مشاغل ، شرکتهایی که شهرت مارک های بین المللی را ندارند و یا نمی توانند بودجه روابط عمومی خود را تهیه کنند ، نام دامنه ای که انتخاب می کنند خیلی بیشتر اهمیت دارد. چند دلیل برای این وجود دارد:

اول ، دقت در معنای واژه است. اگر می خواهید ترافیک وب سایت را مد نظر داشته باشید ، نام دامنه شما باید به آسانی تلفظ شود ، چه در زبان واقعی فرد از شخص به شخص و چه در توییتر. اگر نام دامنه شما به ظاهر جذاب و ظاهرا درخشان است ، شما ممکن است لایک های توییتر یا یاهو را بدست آورید ، اما بدون حمایت های آن ها ، نامی را که به یاد ماندنی باشد به دست نخواهید آورد. اگر شما یک سرویس حسابداری را در ویسکانسین ارائه می کنید ، شاید نام دامنه "wisconsinaccountants.org" معنایی بیشتری برای مردم داشته باشد و به راحتی از "swishswishswosh.org" ، مارکی که شما ظاهرا آن را به یاد می آورید استفاده کنید. به عبارت دیگر باید نشانی اینترنتی را انتخاب کنید تا برای افراد آسان باشد.

این اتفاق برای کلیک نیز صادق است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که وقتی نام وب سایت شما "آنچه را انجام می دهد را می گوید" کلیک های بیشتری نسبت به نامی که انتزاعی تر و بی معنی است ، خواهد داشت. درواقع اگر نام دامنه ای که برای وب سایت خود انتخاب کرده اید توضیح دهد که مردم از چه چیز آن قرار است استفاده کنند ، از یک نام دامنه که انتزاعی و بی معنی است ، کلیک های بیشتری دریافت خواهد کرد. تنها راه حل این امر پیروی از رهبری برندهای بزرگ و صرف هزینه های بزرگ در تبلیغات گسترده آفلاین است تا بتوانید نام تجاری دامنه خود را به رسمیت بشناسانید. درنهایت ، گرفتن حق نام تجاری برای نام دامنه شما بستگی به این دارد که دقیقا آنچه را که مشتریان آنلاین شما می خواهند را درک کرده باشید. هنگامی که شما این را می دانید ، می توانید نتیجه دلخواه را از نام دامنه دریافت کنید.

به اشتراک بگذارید