آماده سازی برای فروش یک کسب و کار بخش دوم

بنابراین تصمیم گرفتید زمانی کسب و کار آنلاین خود را به فروش برسانید. ممکن است بخواهید بازنشسته شوید ، یا شما فقط می خواهید شرکت را قبل از اینکه بازار در برابر شما خلاص شود ، بارگیری کنید. چگونه کسی که واقعا بخواهد کسب و کار شما را خریداری کند ، پیدا می کنید؟

یادآوری فروش یک قطعه بسیار حساس اطلاعات است و شما عاقلانه است که خریداران قبل از خرید را قبل از بازبینی قرارداد بدون افسردگی امضا کنید. سه نوع اصلی از خریداران در بازار وجود دارد - مالی ، استراتژیک و داخلی.

 

خریداران مالی

خریداران مالی به سرمایه گذاران بزرگ برای خرید آنلاین کسب و کار خود در حالی که مدیریت را در محل ، با استفاده از شرکت خود را به عنوان سرمایه گذاری برای تولید درآمد ، تمایل دارند. خریداران مالی علاقه مند به ادغام شرکت شما در یک وب سایت بزرگتر از شرکت ها نیستند و به طور کلی برای آن هزینه می کنند.

 

خریداران استراتژیک

خریداران استراتژیک ، رقبا هستند که فروشگاه شما را برای ادغام عمودی یا افقی خریداری می کنند ، که می خواهند شما را برای از بین بردن رقابت و یا استفاده از اختراعات خود ، محصولات و کانال های توزیع برای افزایش امپراتوری خود ، متوقف کنند. این خریداران برای شرکت شما گارانتی می کنند و گاهی اوقات فقط برای رفع مشاغل خود از طرف رقیبان. برخورد با این خریداران خطرناک است و شما باید با تعهدات محرمانه و با دقت تهیه نشده تا اطمینان حاصل کنید که یک جلسه کسب و کار صرفا یک پوشش برای "خریدار" برای سرقت اسرار تجاری شما نیست.

 

شرکت های داخلی

فروشگاه های آنلاین داخلی نیز می توانند شرکت شما را خریداری کنند. اینها می توانند کارکنان اجرایی ، خانواده یا دوستان باشند که سهم شخصی خود را در این شرکت سرمایه گذاری کرده و از بقای خود ادامه می دهند. در حالی که این وضعیت اطمینان بیشتری نسبت به انتقال کسب و کار شما به یک خریدار استراتژیک است ، اکثر شرکت های داخلی از پول نقد برای شرکت کل استفاده نمی کنند. پس از همه ، اگر آنها برای شما کار می کنند برای شروع ، بعید است که آنها می توانند ثروت لازم برای غلبه بر کل شرکت را جمع آوری کنند. با این وجود ، از آنجا که شما این احزاب را به خوبی می شناسید ، می توانید از تامین مالی شخص ثالثی که به آنها اجازه می دهد از این شرکت بخواهید استفاده کنید ، کار می کنید و می توانید به عنوان یک مشاور مشغول به کار شوید. شما همچنین می توانید کل شرکت را از طریق طرح مشارکت سهامداران کارکنان (ESOP) به تمامی کارکنان خود بفروشید ، اگر چنین پیشنهادی دارید.

 

بخش اول مقاله را در اینجا بخوانید

به اشتراک بگذارید