سایت ساز و امکان طراحی سایت رایگان

سایت ساز ها اصولا به هر نوع ابزار ساخت سایت گفته می شود که به صورت آنلاین و یا آفلاین وجود دارند و کاربران مبتدی از طریق این سایت سازها می توانند وب سایت خود را به راحتی و بدون نیاز به دانش فنی راه اندازی نمایند. در این مقاله سایت سازهای آفلاین را برای شما معرفی می نمایم زیرا ایجاد سایت توسط این سایت سازها نیاز به تجربه و تخصص دارد و در این مقاله قصد داریم نحوه راه اندازی وب سایت به صورت رایگان را برای افراد مبتدی بیان نمایم. استفاده از سایت سازهای آنلاین بسیار ساده می باشد و از طریق این سایت ساز ها به راحتی می توانید سایت خود را راه اندازی نمایید. سایت سازهای آنلاین به چند دسته تقسیم می گردند که شامل وبلاگ ها، سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوا هستند که در ادامه توضیحات کاملی در مورد هر یک از سیستم ها برای شما بیان می نمایم:

وبلاگ ها

وبلاگ ها فضایی را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید صفحه ای مربوط به خود ایجاد نموده و مطالب خود را بارگذاری نمایید و آدرس صفحه شما زیر دامنه ای از سایت ارائه دهنده خدمات وبلاگ خواهد بود، به عنوان مثال آدرس صفحه وبلاگ شما yourweblogusername.weblog.com خواهد بود. البته می توانید با ثبت دامنه و پارک آن بر روی آدرس وبلاگ خود وبلاگ را تبدیل به وب سایت نمایید و آدرس اختصاصی مربوط به خود را داشته باشید. وبلاگ ها خدمات خود را به صورت کاملا رایگان نیز عرضه نمی نمایند و معمولا تبلیغات خود را در وبلاگ شما نمایش می دهند و بنابراین در صورتی که قصد حضور قوی در محیط وب را دارید استفاده از وبلاگ ها به شما توصیه نمی گردد. در بخش زیر لیست وبلاگ هایی که در ایران کاربرد بیشتری دارند را به شما معرفی معرفی می نمایم:

بلاگفا: قدیمی ترین وب سایت ارائه دهنده خدمات وبلاگ در ایران

پرشین بلاگ

blog.ir: از سایر وبلاگ ها جدید تر می باشد اما تبلیغات خود را در وبلاگ شما نمایش نمی دهد

استفاده از وبلاگ ها به این صورت می باشد که کافی است در سایت مورد نظر ثبت نام نموده و اطلاعات مربوط به صفحه مورد نظر خود را وارد نمایید سپس می بایست قالب مورد نظر وبلاگ خود را از بین قالب های موجود انتخاب نموده و سپس مطالب خود را در وبلاگ بارگذاری نمایید. ساخت وبلاگ از بهترین و ساده ترین راه های حضور در وب می باشد که داشتن یک وبلاگ شخصی به تمام افراد توصیه می شود. برای شروع می توانید ساخت وبلاگ خود را در blog.ir انجام دهید.

سایت سازها

سایت ساز ها نیز مانند وبلاگ ها به شما فضایی قرار می دهند که بتوانید وب سایت خود را به صورت آنلاین طراحی نمایید البته معمولا امکانات اولیه خود را به صورت رایگان عرضه می نمایند و در صورتی که کاربر تمایل داشته می توانید امکانات پیشرفته سایت ساز را خریداری نماید. لیست دو نمونه از سایت سازهای داخلی:

کانی وب: سایت ساز به نسبت موفقی در داخلی کشور می باشد

see5: سایت سازی نسبت جدید با امکانات خوب
لیست چند نمونه از سایت سازهای خارج از کشور که در ایران باز می شوند:

squarespace: یکی از قویترین سایت ساز ها که در ایران قابل استفاده می باشد

yola: سایت سازی نسبتا قوی با قابلیت های فروشگاهی

قابلیت پارک دامنه نیز در سایت سازها به صورت رایگان وجود دارد اما برای امکانات اضافی آن می بایست هزینه پرداخت نمایید.

سیستم های مدیریت محتوا

سیستم های مدیریت محتوا مانند دو دسته دیگر نیستند و لازم است هاست و دامنه وب سایت خود را خریداری نموده و سیستم مدیریت محتوا را از سایت مورد نظر دانلود نموده و در فضای هاست خود بارگذاری نمایید. جوملا، وردپرس و دروپال سه مورد از بهترین از سیستم های مدیریت محتوا هستند که در ایران طرفداران و جوامع کاربری بسیاری دارند و برای راه اندازی وب سایت توسط این سیستم های مورد نظر کافی است سیستم مدیریت محتوا را دانلود نموده و در فضای هاست خود بارگذاری نمایید و عملیات نصب و پیکربندی آن را انجام دهید. با وجود آنکه استفاده از سیستم های مدیریت محتوا رایگان می باشد اما استفاده درست و اصولی از آنها نیاز به تخصص و تجربه دارد و بهتر است راه اندازی وب سایت خود با استفاده از این سیستم های مدیریت محتوا را به کارشناسان واگذار نمایید .

آیا امکان طراحی سایت رایگان از طریق سایت سازها وجود دارد؟

بله امکان طراحی سایت رایگان با استفاده از سایت ساز ها وجود دارد اما کیفیت آن به نسبت آنکه ساخت سایت خود را به شرکت طراحی سایت واگذار نمایید بسیار پایین تر می باشد و در صورتی که قصد حضور قوی و قدرتمند در محیط وب را دارید استفاده از این روش ها توصیه نمی گردد و بهتر است طراحی وب سایت خود را توسط شرکت های طراحی وب انجام دهید. استفاده از سایت ساز برای افراد تازه کاری که قصد تجربه اولیه حضور در محیط وب را دارند مناسب می باشد و برای شرکت ها ، موسساتی و افرادی که قصد ارائه و معرفی کالا و خدمات خود را در محیط اینترنت را دارند مناسب نمی باشد

 

به اشتراک بگذارید