10 مرحله چرخه خرید محصول بخش اول

مدیریت در هر شرکت باید هنر خرید محصولات و خدمات را درک کند. چرخه خرید به دنبال گام های خاصی برای شناسایی نیاز شرکت تا مرحله نهایی اعطای محصول یا قرارداد می باشد. مدیریت مسئولیت وجوه عمومی و رسیدگی به این فرآیند ضروری، حتا در بازارهای قوی یا ضعیف اقتصادی نیز حیاتی است. پیروی از روش گام به گام اثبات شده، به رسیدن به اهداف شما کمک خواهد کرد.

 

 

مرحله 1: شناخت نیاز

یک فروشگاه اینترنتی باید بداند که آیا نیاز به یک محصول جدید دارد، چه از منابع داخلی و چه خارجی. محصول ممکن است یکی باشد که باید دوباره سفارش داده شود، یا ممکن است یک مورد جدید برای  شرکت باشد.

 

مرحله 2: نیاز خاص

انتخاب محصول مناسب برای شرکت حیاتی است. برخی از صنایع دارای استانداردهایی هستند که به تعیین مشخصات می پردازند. شماره های بخش به شناسایی این اجناس برای برخی از کسب و کارها کمک میکند. سایر صنایع مرجع ندارند. شرکت ممکن است در گذشته سفارش محصول داده است. اگر نه، کسب و کار آنلاین باید محصول مورد نیاز را با استفاده از شناسایی رنگ یا وزن مشخص کند.

 

مرحله 3: منابع

ابتدا شرکت باید تعیین کند که کدام محصول را میخواهد بدست آورد. ممکن است یک لیست از فروشنده های معتبر داشته باشد. در صورت عدم وجود آن، باید به دنبال تامین کننده با استفاده از سفارشات خرید یا تحقیق از منابع مختلف دیگر از جمله مجلات، اینترنت و یا نمایندگی فروش باشید.  این روش تأمین کنندگان را قادر می سازد تا بهترین محصول را برای شما تامین کنند.
 

 

 

به اشتراک بگذارید