سوالات مهمی که باید قبل از شروع کار جدید از خود بپرسید بخش دوم

در بخش اول مقاله توضیح دادیم که یک ایده کاری خلاقانه ممکن است یک فرصت عالی برای افزایش درآمد شما و رشد سازمان شما باشد. اما آیا در مورد خطرات موجود در سرمایه گذاری جدید فکر کرده اید؟ مطمئنا، اکنون ممکن است ایده شما خوب به نظر برسد، اما در روزهای و هفته های بعد از اجرا، نقص های اساسی ممکن است بوجود آید و در آن زمان ممکن است برای جلوگیری از ضرر دیر شود. به همین دلیل ما از 11 کارآفرین از شورای جوانان کارآفرینی (YEC)  پرسیدیم:

"مهم ترین سوالی که هر یک از کارآفرینان باید قبل از اقدام در مورد ایده کسب و کار بعدی از خود بپرسند چیست؟"

و تعدادی از جواب هایی که هر یک از آنها گفتند نام بردیم و در این مقاله ادامه ی آن موارد را برایتان میاوریم:

 

6- آیا می توان این ایده را به پول تبدیل کرد؟

"اغلب، کارآفرینان و افراد خلاق با ایده های بزرگی می آیند. گاهی اوقات این ایده حتی مشکلات مهمی را حل می کند. در حالی که مفید بودن برای جهان یک عامل انگیزشی بزرگ است، مهمترین عنصر این است که آیا می توان از آن درآمد کسب کرد یا خیر. اگر ایده شما نمیتواند درآمد ایجاد کند، به سمت دیگری حرکت کنید که بتوانید .  پروژه خود را پس از پول در آوردن در جای دیگری به کار گیرید.

 

7- آیا می توانم این محصول را به همسر خود بفروشم ؟

خرید همسر آزمون نهایی است که باید عملی شود. اگر همسر من این محصول را بخرد، این ایده عالی است. اما اگر او متقاعد نشده است، این ایده به احتمال زیاد هنوز آماده نیست. انتخاب شریک زندگی خود به عنوان قاضی بی طرف، یک راه عالی برای جداسازی ایده های بزرگ از معمولی است. چون آنها شما را خیلی خوب می شناسند.

 

8- آیا می توانم یک غریبه را برای خرید محصولم متقاعد کنم؟

مردم دروغ می گویند. مردم برای راحتی و برای جلوگیری از دلخوری به دوستان نزدیک و عزیزان خود دروغ می گویند.خانواده و دوستان نزدیک شما ممکن است حقیقت را به شما نگویند تا رویاهای شما خراب نشود. سعی کنید محصول خود را به یک غریبه بفروشید. بهترین راه برای شنیدن بازخورد واقعی از یک غریبه است که قرار است به شما پول  زحمت کشی خود را بدهد.

 

9- آیا انگیزه دارم یا فقط پرشور هستم؟

مهم این است که تفاوت بین انگیزه و شور و اشتیاق زیاد به چیزی را بدانیم. تفاوت آشکار این است که اشتیاق، کوتاه است و باید تلاش کرد تا انگیزه های بلند مدت در کسب و کار خود پیدا کنید.

 

10- راه های حقوقی آن چیست؟

مثل پیش گیری بهتر از درمان است درست تر ازهر زمانی است وقتی که به دنبال یک ایده کسب و کار جدید هستید. قبل از اینکه زمان و پولی را سرمایه گذاری کنید، ابتدا با یک وکیل تجاری تماس بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که شما در صورت انجام ایده تان ، هزینه های قانونی و ریسک های آن چیست.

                                                                                                            

11- چه چیزی را در ازای آن می توانم از دست بدهم؟

"در ازای بدست آوردن هر چیزی همیشه هزینه ای وجود دارد. با شروع یک پروژه جدید به جای کسب و کار فعلی، چه چیزهایی را از دست خواهید داد؟ برای تغییر تمرکز خود به چیز دیگری، چقدر آماده هستید؟ آیا چیزی که بدست می آورید ارزشش را دارد؟

 

بخش اول مقاله را در این قسمت بخوانید

 

به اشتراک بگذارید