جنجال جدید کد رفتاری مایکروسافت و حفظ حریم خصوصی

 

کسب و کارهای کوچک که از اسکایپ یا دیگر خدمات مایکروسافت استفاده میکنند به زودی باید به محتویات خود - و در مورد هر حرف یا کلمه دیگر که به عنوان محتوا در این سیستم عاملها ارسال یا منتشر می شود توجه داشته باشند.

توافقنامه سرویس جدید مایکروسافت که در تاریخ 1 مه سال 2018 به اجرا در می آید شامل بسیاری از تغییرات است که بزرگترین تغییر آن مایکروسافت از کاربران در اسکایپ، آفیس، ایکس باکس و سایر سرویس های خود کد رفتاری خاص میخواهد.

هنگامی که توافقنامه سرویس جدید به اجرا در می آید، استفاده از زبان توهین آمیز و محتوای نامناسب در سیستم عامل های مختلف مایکروسافت می تواند به طور بالقوه منجر به اقدامات تنبیهی شرکت شود.

مایکروسافت استفاده از زبان توهین آمیز را ممنوع کرده است

مطمئنا شما در ارتباطات تجارتی خود از زبان توهین آمیز استفاده نمی کنید! اما یکی از بزرگترین سوالات مطرح شده در سیاست جدید این است که چه چیزی "توهین آمیز" و "نامناسب" است.

یکی دیگر از نگرانی های ناخوشایند این سیاست، حفظ حریم خصوصی است. چگونه مایکروسافت قصد دارد تا سیاست خود را دنبال کند؟ در این توافقنامه، شرکت اعلام کرد: "ما نمیتوانیم کل خدمات را نظارت کنیم و تلاشی برای این کار انجام نمی دهیم." اما این بیانیه سوالات بیشتری را مطرح میکند.

به عنوان مثال، مایکروسافت می گوید که حق حذف یا انتشار محتوایی را که به هر دلیلی قوانین کد جدید را نقض می کند، حفظ می کند. اما برای این اقدامات، مایکروسافت احتمالا باید محتویات را آنالیز کند و این به احتمال زیاد شامل بررسی محتوای کاربران است.

در حال حاضر، کاربران Xbox Live بیشترین اعتراض را داشتند، زیرا مجازات می تواند محرومیت یا ممنوعیت مشارکت در خدمات ایکس باکس باشد. این می تواند شامل محرومیت مجوز های محتوا، زمان عضویت در Xbox و حساب های مایکروسافت در ارتباط با نقض کننده باشد.

یا در مورد کسب و کارهای کوچک ، اجرای قانون ممکن است شامل توقف خدمات و یا بستن حساب مایکروسافت شما باشد. این شرکت همچنین می گوید ممکن است خدمات ارتباطاتی مانند ایمیل، اشتراک گذاری فایل و یا پیام های فوری را مسدود کند.

در اینجا جزییات کد رفتاری دقیقا همانطور که در توافقنامه سرویس جدید منتشر شده است میخوانیم:

• کار غیرقانونی انجام ندهید.

• در فعاليت هايی که سوء استفاده، آسیب رساندن و يا تهديد به صدمه زدن به کودکان است شرکت نکنید.

• هرزنامه ارسال نکنید. هرزنامه ایمیل ها، پیام ها، درخواست های تماس، پیامک یا پیام های فوری ناخواسته یا ایمیل های ناخواسته است.

• محتوا یا مطالب نامناسب (شامل مواردی مانند برهنگی ، پورنوگرافی، زبان توهین آمیز، خشونت گرافیکی یا فعالیت جنایی) را نمایش ندهید یا از این خدمات استفاده نکنید.

• در فعالیت های غیرقانونی، نادرست یا گمراه کننده درگیر نشوید (به عنوان مثال، درخواست پول برای کاری خلاف، جعل هویت فرد دیگری، دستکاری سرویس ها برای افزایش تعداد بازی، یا تاثیرگذاری در رتبه بندی یا نظرات).

•  از دور زدن محدودیت ها برای دسترسی به برخی خدمات دوری کنید.

• فعالیتی را که برای شما، خدمات و دیگران مضر است انجام ندهید (به عنوان مثال انتقال ویروس ها، سرقت، ارسال محتویات تروریستی، ادای سخنان نفرت انگیز یا حمایت از خشونت علیه دیگران)

• حقوق دیگران را نقض نکنید (به عنوان مثال، به اشتراک گذاری غیر مجاز از موزیک دارای یا سایر موارد دارای حق تکثیر، فروش مجدد یا استفاده از نقشه های بینگ یا عکسها).

• فعالیتی را انجام ندهید که حریم خصوصی دیگران را نقض کند.

• در قانون شکنی به دیگران کمک نکنید.

 

مشکل حریم خصوصی

مسئله حفظ حریم خصوصی همچنان به عنوان معضل و مرکز اصلی بحث ادامه دارد، همانطور که مارک زاکربرگ در هفته های آینده در مورد رسوایی کمبریج Analtica در فیس بوک آماده دفاع در کنگره می شود. مردم بدون شک نیز خواهان این هستند که بدانند چگونه مایکروسافت محتوای مورد نظر را از طریق اسکایپ، آفیس، Xbox Live و سایر سرویس ها را بررسی می کند. و این شرکت قصد دارد با این اطلاعات چه کند؟

 

به اشتراک بگذارید