میزبانی وب چیست

قدیمی ترین و گسترده ترین میزبانی وب که به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است ، میزبانی هاست است. برای میزبانی وب سایت خود ، بدون اینکه اطلاعات زیادی در مورد برنامه نویسی و راه اندازی یک سرور وب داشته باشید ، وسیله ای برای میزبانی وب سایت خود فراهم می کنید. به علاوه ، این ارزان ترین فرم میزبانی وب را نیز ارایه می دهد و برای هر کسی کاملا مقرون به صرفه است. و حالا سوال اول ، میزبانی چیست؟

 

 

میزبانی چیست؟

همانطور که از نامش می توان دریافت ، سرویس میزبانی نوعی خدماتی است که در آن مشتریان متعدد ، ذخایر سیستم یک سرور میزبانی را به اشتراک می گذارند. این نشان می دهد که تمام عناصر سرور میزبان مانند پردازنده ، هارد دیسک ها ، ram و غیره به در میان کاربرانی تقسیم می شوند که حساب های آن ها روی همان سرور قرار دارند. این امر معمولا با تنظیم حساب های جداگانه برای مشتریان مختلف و بکارگیری محدودیت های خاص و سهمیه استفاده از منبع برای هر یک از آن ها انجام می شود. این محدودیت ها به منظور جلوگیری از دخالت مشتریان در حساب های یکدیگر و البته ایجاد مانع از سمت سرویس دهنده هاست. به طور معمول ، مشتریان میزبانی دسترسی عمیق و کامل به فایل های پیکربندی سرور ندارند ، که اساسا حاکی از آن است که آن ها نمی توانند به هر چیز دیگری در سرور دسترسی داشته باشند. دومین سوال مهم: ویژگی های میزبانی وب که هر اکانت ممکن است از شرکت میزبانی که مالک سرور میزبان و بسته های میزبانی وب است ، استفاده کند ، چیست؟

 

سرویس میزبانی وب به اشتراک گذاشته شده بین مشتریان چگونه است؟

شرکت های میزبان وب که خدمات میزبانی را فراهم می کنند معمولا بسته های میزبانی وب متفاوتی دارند. این بسته ها سهمیه متفاوتی از ویژگی های میزبانی وب و مشخصاتش را فراهم می کنند ، که در واقع محدودیت هایی را که یک بسته میزبانی خواهد داشت تعریف می کنند. مشتری ممکن است بین بسته های میزبانی وب ، بسته ای را که فکر می کند به بهترین شکل با خواسته اش تناسب دارد را انتخاب کند. سپس برنامه میزبانی وب ، حساب user's را ایجاد خواهد کرد. قیمت ها و مشخصه های بسته میزبانی وب  توسط ارایه دهنده میزبانی مشخص شده اند. بنا به سیاست شرکت ، میزبانی به دو دسته تقسیم می شود: میزبانی رایگان و میزبانی با هزینه که اخیرا در بین شرکت های میزبان cPanel به عنوان میزبانی وب ابری بسیار مشهور است. غیر ممکن است که بگوییم ، کدام یک بهتر است ، زیرا آن ها کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و در واقع توسط سیاست بازاریابی یک ارائه کننده خاص و البته خواسته های یک کاربر معین مشخص می شوند.

 

تفاوت بین هاست رایگان و غیررایگان چیست؟

البته تفاوت اصلی بین خدمات رایگان و پرداختی در مقدار منابعی است که ارائه می کنند. شرکت های میزبانی وب رایگان قادر به نگهداری تعداد زیادی از سرورهای میزبانی نیستند ، در نتیجه آن ها فقط با کاهش میزان منابع سیستم ارائه شده توسط حساب ها ، کاربران بیشتری را به یک سرور میزبانی می فرستند. این کار تنها در شرایطی موثر خواهد بود که سرورهای میزبانی وب به طور مناسب تحت مراقبت قرار گیرند زیرا ممکن است تعداد زیادی حساب به طور منظم به سرور میزبان وارد شود. بیشتر شرکت های میزبانی رایگان ، کیفیت خدمات را نادیده می گیرند و در نتیجه ، یافتن یک بسته میزبانی وب رایگان که واقعا ارزش تلاش را دارد ، بسیار دشوار است. سرویس های میزبانی وب سایت رایگان حتی به مشتریان پشتیبانی فنی رایگان ارائه می دهند زیرا آن ها می خواهند پورتال های وب خود را رشد دهند نه اینکه متعاقبا درگیر میزبانی وب پرداختی شوند که شامل منابع میزبانی وب بیشتری می شود. برای مثال FreeHostia.com یکی از بزرگ ترین سایت های میزبانی وب رایگان در جهان است.
در عین حال ، سرویس های میزبانی قادر به نگهداری و مراقبت سرورهای بسیاری است و در نتیجه ممکن است قادر به ارایه بسته های میزبانی وب با ویژگی بسیار بیشتری باشد. البته ، این امر بر هزینه برنامه های میزبانی تاثیر می گذارد. با این حال ، پرداخت هزینه بالاتر برای یک برنامه میزبانی وب بر این دلالت ندارد که الزاما این طرح کیفیت بهتری دارد. مناسب ترین راه ، روش های متوازن است که شامل قیمتی است که با خدماتی که شما دریافت می کنید ، منطبق است. علاوه بر این ، ما همچنین یک پاداش رایگان با برنامه میزبانی وب ، مانند دامین رایگان ارائه می کنیم. به عنوان یک فروشنده وب ، ما به شهرت خود اهمیت می دهیم و اگر ما را انتخاب کنید ، می توانید مطمئن باشید که در پرداخت هزینه خدماتی فریب نخورده اید.

 

من از یک بسته میزبانی چه انتظاری داشته باشم؟

میزبانی های کم حجم ما بهترین بسته برای افرادی است که مایل به میزبانی وب سایت معمولی هستند ، که قرار است هر ماه از مقدار متوسط ترافیک استفاده کنند. با این حال ، شما نمی توانید پیش بینی کنید که یک بسته میزبانی به شما یک عمر سرویس مناسب خواهد داد ، زیرا همانطور که کسب و کار اینترنتی شما رشد می کند ، حجم شما بیشتر و بیشتر مصرف خواهد شد. از این رو ، باید در نهایت به یک میزبانی وب غنی از ویژگی مانند یک سرور مجازی ، یک سرور VPS یا حتی یک سرور اختصاصی ارتقا پیدا کنید. بنابراین ، هنگامی که یک شرکت ارائه دهنده میزبانی وب را انتخاب می کنید ، باید خدماتش را در نظر بگیرید ، در غیر این صورت ممکن است سایتتان را به یک شرکت نامناسب انتقال دهید ، که می تواند باعث مشکلات وب سایت و حتی غیرفعال شدن طولانی مدت آن شود. اگر با میهن سرویس به عنوان میزبانی وب خود کار کنید ، مطمئن باشید که ما می توانیم همراه با خدمات میزبانی ، نام دامنه مورد نیازتان را ثبت کنیم و زمانی که پیشرفت می کنید ، خدمات متناسب با رشدتان ارایه دهیم و شما را از بسیاری از مشکلات آینده نجات دهیم.

به اشتراک بگذارید