کیفیت یا کمیت؟ بخش دوم

در بخش قبلی مقاله گفتیم: اولویت کیفیت بر کمیت یک مفهوم ساده است که به ما در طول سال ها یاد داده شده است  اما در محیط شرکت های امروزی بسیار درست است. دلیل آن ساده است - کسب و کارها برای ایجاد پول در اسرع وقت و با بیشترین حد ممکن، ایجاد می شوند. تولید یک محصول با کیفیت بالا هزینه زیادی دارد و باید در قیمت های بسیار بالاتری و کمتر جذاب برای مصرف کننده باشد تا سودآور باشد. کار با کیفیت پایین، به سرعت در کارخانه های فرعی تولید شده با حداقل زمان برای هر محصول، به مراتب سودآور تر است چون قیمت پایین تر و جذاب تر برای مصرف کنندگان دارد. کمپانی های شناخته شده این مدل کسب و کار  Wal-Mart و Target هستند.

در ادامه به توضیح بیشتر میپردازیم:

 

بخش بزرگی از کیفیت محصول ناشی از طراحی محصول است

شما باید یک تیم طراحی محصول داشته باشید که بتواند طرح های جذاب ایجاد کند در حالی که هزینه ها را تحت کنترل نگه می دارد. هدف شما باید ایجاد توهم یک محصول گران قیمت باشد که برای تولید واقعا ارزان است. این به معنای کاهش کیفیت نیست. در عوض، شما باید مقدار اجزای لازم را کاهش دهید، طراحی ساده داشته باشید وچیزهای انحرافی را از بین ببرید. جاناتان ایو، مدیر عامل شرکت اپل، استاد این مفهوم است. به سادگی عناصر ارزان قیمت پلاستیکی محصولات کامپیوتری خود را با آلومینیوم براق  و به حداقل رساندن میزان قابل مشاهده پیچ ها، محصولات خود را بالاتر از بقیه آورده و مشتریان برای پرداخت محصولات "Premium" اپل مانند iPad، iPhone و iMac صف می کشند.

 

کیفیت مهمتر از کمیت است

این یک درس قدیمی است که بسیاری از ما نادیده گرفته ایم. اگر چه قربانی کردن اولی برای دومی ممکن است سود کوتاه مدت را به شما بدهد، ولی به محض اینکه مشتریان به شما برنگردند، به سرعت از این فاز خارج می شوید. کیفیت بیش تر، شهرت شرکت شما را افزایش می دهد و وفاداری محصول را افزایش می دهد و کسب و کار شما در درازمدت پایدار خواهد بود.

 

بخش اول مقاله را اینجا بخوانید

 

به اشتراک بگذارید