کارآفرینی سازمانی و اهمیت آن در شرکت های بزرگ بخش دوم

ایجاد محیط کارآفرینی سازمانی

در کسب و کار مدرن ، یکی از وظایف اصلی رهبر، ایجاد یک محیط است که تفکر کارآفرینی تشویق می شود و به آسانی اتفاق میفتد. ارتقاء این فرهنگ آزادسازی خلاقیت (و در نتیجه نوآوری)، انگیزه کارآفرینی به رهبران تجاری سازمانی را مدنظر دارند  و باید به طور مداوم تلاش کنند تا خطر ریسک را بپذیرند و الهام بخش افرادی که در اطراف آنها هستند باشند.

بر اساس یک سیستم تجزیه و تحلیل و بازخورد مداوم، به طور بالقوه کارآفرینی سازمانی شامل دو مرحله زیر است:

 

گام 1

مسیری وسیع برای دستیابی به موفقیت را تعیین کنید، دوره زمانی برای ارزیابی دوباره آن برای هر گونه اطلاعات جدید که ممکن است در رابطه با تغییرات در محیط کسب و کار آنلاین ، از جمله محصولات رقابتی و بازارهایی که در آن شرکت فعالیت می کند، ظاهر شود داشته باشید. ارزیابی دائمی در این مرحله ضروری است، زیرا اگر یک هدف دیگر کار نمی کند حتی جهت و مسیر دقیق نیز می تواند منجر به شکست فاجعه آمیز شود.

 

گام 2

تلاش های خود را در سراسر سازمان همگام با برنامه فعلی تقویت کنید. وظیفه رهبر یا مدیر ارشد  تحلیلگر بودن و به طور مداوم استراتژی را ارتقا دادن در حالی که اصلاحات بر پایه اعتقادات خود مربوط به اهداف سازمانی و بازخورد آنها از واحدهای تجاری کسب می شود است. همانگونه که این واحدهای تجاری همچنان با محصولات و خدمات موجود و همچنین نوآوری و توسعه محصولات جدید ادامه می دهند، مدیران ارشد می توانند اهداف اعلام شده را تقویت کنند تا بالاترین میزان موفقیت را به دست آورند.

 

بخش اول مقاله را در اینجا بخوانید

 

 

به اشتراک بگذارید