چگونه یک فروشگاه آنلاین تجاری داشته باشیم؟ بخش دوم

راه اندازی وب سایت کسب و کار

 

1- هاستینگ برای وب سایت خود انتخاب کنید. انتخاب های بسیاری وجود دارند اما هر کدام ویژگی ها و هزینه های خود را دارند.

◦ سایت های Google ابزار سریع و رایگان برای راه اندازی وب سایت را ارائه می دهند. خدمات Google مانند Blogger به طور گسترده در دسترس هستند.

سایر خدمات هاست وب رایگان مانند wix.com و weebly.com همچنین ابزارهای مفیدی هستند.

◦ خدمات هاست وب که هزینه های کمتری دارند Intuit ، Yahoo ، Bluehost و Ruxter هستند.

◦ جوانب مثبت و منفی درهر نوع سرویس هاست وب وجود دارد. به طور معمول ، خدماتی که هزینه ای برای آن پرداخت میکنید ، محصولی حرفه ای تر را بدون تبلیغات آزار دهنده بر روی صفحه خود ارائه میدهند.

◦ حتی وقتی که شما یک سرویس هاست وب را انتخاب می کنید، همچنان تنظیم پروفایل های تجاری در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، گوگل + ، توییتر و اینستاگرام را انجام دهید.

 

چگونه یک فروشگاه آنلاین تجاری داشته باشیم؟ بخش دوم

 

2- برنامه نویسی HTML را یاد بگیرید. اگرچه بسیاری از خدمات هاست وب قالب هایی برای ایجاد وب سایت شما بدون لزوما نیاز به کد دارند ، یادگیری اصول پایه HTML بسیار مهم است.

HTML یک زبان برنامه نویسی ساده و معمولی است که برای ایجاد فروشگاه اینترنتی استفاده می شود.

◦ آموزش های HTML به صورت رایگان در دسترس هستند. سعی کنید آموزش هایی مانند HTML Dog و   W3schoolsرا امتحان کنید.

◦ اکثر مردم می توانند در یک بعد از ظهر HTML را با تماشا و تمرین با آموزش آنلاین رایگان یاد بگیرند. HTML یک زبان برنامه نویسی بسیار ساده است که بسیار کاربر پسند است.

◦ این زبان از hypertext برای پیوند دادن کاربران به صفحات مختلف استفاده می کند.

◦ کد در یک سنتکس خاص با تگ نوشته میشود تا متن هر آنچه می خواهید بگوید. برای مثال ، یک تگ ممکن است مشخص کند که متن کاربر را به یک صفحه دیگر لینک می کند ، به صورت پررنگ یا ایتالیک نوشته شود یا یک تصویر یا عنوان را نشان می دهد.

◦  می توانید کد HTML را در یک ویرایشگر متنی ساده مانند Notepad یا Word بنویسید و آن را در نرم افزار فروشگاه ساز یا وب سایت خود کپی کنید. یا از برنامه نویس HTML مانندKit  HTML استفاده کنید.

 

چگونه یک فروشگاه آنلاین تجاری داشته باشیم؟ بخش دوم

 

3- وب سایت خود را بسازید. مشتری هدف خود را در ذهن داشته باشید.

◦ اگر سرویس وب خود را انتخاب کرده اید ، از الگوهای آنها برای ایجاد وب سایت خود استفاده کنید. این کار باعث میشود که مطمئن شوید وبسایت شما قابل استفاده است ، به راحتی هدایت می شود و حرفه ای به نظر می رسد.

◦ استفاده از قالب های ارائه شده توسط سرویس هاست شما می تواند به شما در ایجاد وب سایت بدون نیاز به دانستن نحوه کد گذاری کمک کند.

◦ برای متن از قالب های واضح و ساده و لینک هایی با یک منوی قابل کلیک استفاده کنید که اجازه می دهد مشتریان در سایت به راحت هدایت بچرخند.

 

چگونه یک فروشگاه آنلاین تجاری داشته باشیم؟ بخش دوم

 

4- مطمئن شوید که تصاویری از محصول یا خدماتتان که ذکر شده در سایت است. هدف وب سایت شما این است که مشتریان را به وبسایت جذب کنید و اطلاعاتی در مورد آنچه انجام میدهید و ارائه میکنید ، در اختیارشان قرار دهید.

◦ اطلاعات تماس خود را در متن مشخص در یک قسمت قابل مشاهده در صفحه خود داشته باشید. برای تماس یک آدرس ایمیل و شماره تلفن ارائه دهید.

◦ لیست تمام محصولات و خدمات خود را در فروشگاه آنلاین تحت یک تب صفحه به نام "محصولات و خدمات"  با قیمتهای واضح داشته باشید .

◦ اگر محصولات خود را به مشتریان خود ارسال می کنید، در وب سایت خود شرکتی  را که استفاده می کنید (USPS ،  UPS، FedEx ، DHL و غیره) ذکر کنید.

به عنوان مثال ، اگر شما شروع به کار چمن زنی و محوطه سازی می کنید ، باید یک صفحه اصلی با عکس های کار خود داشته باشید ، بخش دیگری با شرح خدمات ارائه شده و بسته های خدمات با قیمت ، و بخش دیگری با اطلاعات تماس و برنامه کاریتان.

 

چگونه یک فروشگاه آنلاین تجاری داشته باشیم؟ بخش دوم

 

5- وب سایت خود را برای استفاده  از تلفن همراه نیز در دسترس قرار دهید چرا که مردم بیشتر از تلفن های هوشمند وتبلت استفاده می کنند.

◦ فرمت های رایج وبسایت ها برای استفاده از تلفن های همراه و تبلت ها دشوار است.

◦ به عنوان مثال ، قالب بندی وب به کاربران اجازه می دهد تا از وب سایت شما برای نمایش بخش های مختلف وب سایت  از منوی کشویی استفاده کنند.

◦  در کامپیوتر عموما متن بزرگتر ، آسان تر برای خواندن و ساده تر شدن برای لینک دادن به بخش های مختلف وب سایت شما است.

◦ بیشتر خدمات میزبانی وب به شما اجازه می دهد که سایت خود را در قالب تلفن همراه در دسترس داشته باشید.

◦ وقتی که قالب وب سایت خود را تنظیم می کنید ، باید یک تب یا دکمه ای  را پیدا کنید که می توانید تیک بزنید تا وب سایت خود را در قالب وب فعال کنید.

◦ این موضوع محتوای وب سایت شما را تغییر نمی دهد ولی  باعث می شود که با استفاده از تلفن همراه لینکها ، تصاویر و متن به راحتی خوانده شوند وآسان تر شود.

◦ اینکار باعث تغییر ظاهری وبسایتتان برای تغییر به  ورژنی کاربر پسند تر برای تلفن همراه شود.

 

چگونه یک فروشگاه آنلاین تجاری داشته باشیم؟ بخش دوم

 

6- مطمئن شوید که وب سایت شما در موتورهای جستجو درست کار می کند. گوگل ، یاهو و بینگ برای سایت تجاری شما تعداد زیادی ترافیک فراهم می کند.

◦ سایت هایی که با موتورهای جستجو خوب کار نمی کنند ، اغلب ترافیک طبیعی بالایی دریافت نمی کنند.

◦ به یاد داشته باشید ، هدف اول این است که مشتریان بالقوه را به وب سایت خود ببرید تا محصولات و خدماتتان را مشاهده کنند.

اگر هزینه ای بپردازید می توانید یک وب دولوپر حرفه ای را استخدام کنید تا مطمئن شوید که سایت شما با موتورهای جستجوگر به خوبی کار میکند. با این حال ، اغلب خدمات هاست وب از قبل این را در خود دارند.

◦ برای ایجاد فروشگاهی با بیشترین همکاری با موتور جستجوگر ، مهمترین جنبه های سایت خود را در HTML کد گذاری کنید. HTML زبان برنامه نویسی است که به خوبی با موتورهای جستجو کار می کند.

◦ آیتم هایی که در فلش ، اپلت های جاوا و سایر زبان ها هستند ممکن است با موتورهای جستجو درست کار نکند.

◦ چک کنید که وب سایت شما با موتورهای جستجو  چگونه کار می کند. شما می توانید از ابزارهایی مانند جستجوگرهای کش گوگل یا موزر استفاده کنید. این وب سایت ها به شما اجازه می دهد که بررسی کنید چه محتوایی در صفحه شما برای موتورهای جستجو قابل مشاهده است.

 

چگونه یک فروشگاه آنلاین تجاری داشته باشیم؟ بخش دوم

 

 

بخش اول این مقاله را در اینجا بخوانید.

به اشتراک بگذارید