چگونه یک url را کوتاه کنیم؟

آیا تا به حال شده است بخواهید یک لینک را به اشتراک بگذارید و به این نتیجه رسیده اید که آدرس URL بیشتر از خود مطلب است؟

کوتاه کنندهURL  خدماتی هستند که یک لینک کوتاه جدید برای شما ایجاد می کند که به آن URL طولانی هدایت میشود. پس از آن می توانید این لینک جدید را با هر کسی که میخواهید به اشتراک بگذارید و نگران جا دادن آن در متن ها ، بلاگ ها یا توییت های خود نباشید. برای یادگیری چگونگی ، مراحل زیر را ببینید.

مراحل

1- URL ای که میخواهید کوتاه کنید ، کپی کنید

شما می توانید هر URL را بدون در نظر گرفتن طول و پیچیدگی آن کوتاه کنید. به سادگی URL را در نوار آدرس خود انتخاب کرده و با فشار دادن Ctrl + C (Command + C برای Mac) کپی کنید.

چگونه یک url را کوتاه کنیم؟

 

2- یک سرویس کوتاه کنندهURL  را انتخاب کنید.

این URL ها معمولا به علت کوتاه شدن آدرس اصلی سایت و یا فروشگاه های اینترنتی را پنهان می کنند

طیف گسترده ای از خدمات رایگان کوتاه کردن URL در دسترس وجود دارد.

• بیتی (bit.ly)

• کوتاه کننده ادرس های گوگل  (goo.gl)

TinyURL (tinyurl)

X.co

چگونه یک url را کوتاه کنیم؟

 

3- در مورد سرویسی که میخواهید استفاده کنید اطلاعات کسب کنید

خدماتی مانند Bitly به شما این امکان را می دهد که URL های کوتاه خود را پیگیری هم بکنید تا ببینید که تعداد کلیک هایی که دریافت می کنید چقدر است. این می تواند به خصوص برای بازاریابان شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسان مفید باشد. این خدمات معمولا هزینه دارند.

چگونه یک url را کوتاه کنیم؟

 

4- آدرس URL را در فیلد shortener قرار دهید

مکان نما را در قسمت متن در فروشگاه های آنلاین قرار دهید و URL کپی شده را پیست کنید. شما می توانید اینکار را با فشار دادن Ctrl + V (Command + V for Macs) انجام دهید.

 بعضی از خدمات مانند TinyURL به شما اجازه می دهد برای URL ها  پیش نمایش ایجاد کنید که کمی طولانی تر هستند ، اما اجازه می دهد بینندگان قبل از کلیک بر روی سایت پیش نمایش آن را ببینند. این کمک می کند تا برخی از مشکلات اعتماد سازی به URL های کوتاه کاهش دهد.

چگونه یک url را کوتاه کنیم؟

 

5- دکمه "shoretner" را فشار دهید

در حالی که هر سایت کمی متفاوت خواهد بود ، همه آنها یک دکمه در کنار فیلد URL برای ایجاد URL کوتاه دارند. شما با فشار دادن دکمه خود به خود یک صفحه جدید با ادرس کوتاهتر منتقل می شوید یا در همان صفحه نمایش داده می شود.

چگونه یک url را کوتاه کنیم؟

 

6- لینک را به اشتراک بگذارید

حالا که یک URL کوتاه دارید ، می توانید آن را با هر کسی که دوست دارید به اشتراک بگذارید. خوبی یک URL کوتاه این است که می تواند متناسب با توییت ها و پیام های متنی باشد.

چگونه یک url را کوتاه کنیم؟

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید