چگونه وب سایتمان را قابل استفاده تر کنیم؟ بخش چهارم

در بخش قبلی مقاله گفتیم همانطور که استفاده از اینترنت گسترده تر میشود ، تعداد قابل توجهی از کاربران قادر به دسترسی آنلاین هستند.

ایجاد دسترسی بالاتر به یک چالش بزرگ برای طراحان وب مدرن تبدیل شده است، اما ارزش تلاشش دارد.

با اقدامات مناسب برای افزایش دسترسی، شانس بیشتری برای فروشگاه آنلاین شما و دیدن آنچه که ارائه می دهید، بهبود می یابد.

برای انطباق نیاز به قابلیت دسترسی و سادگی استفاده، زمان بهتری از الان برای ایجاد تغییرات مناسب در وب سایت شما وجود ندارد.

چه در مراحل اولیه وب سایت هستند یا قصد توسعه آن رادارید، این توصیه ها به شما کمک میکند.

در این مقاله چند مورد دیگر را ذکر کرده و توضیح میدهیم:

 

اجتناب از جداول

در حالی که جداول می توانند ابزار خوبی برای سازماندهی و پردازش داده ها باشند، برای ایجاد یک وب سایت اینترنتی قابل دسترسی مفید نیستند.

با توجه به ساختار و خصوصیات غیر خطی آنها، خوانندگان صفحه نمایش و سایر اشکال دستگاه های دیجیتال قابل دسترسی نمی توانند داده های داده شده در جداول را بخوانند یا درک کنند. هنگام طراحی سایت خود سعی کنید از آنها دور شوید.

 

عناصر لیبل دار

با علامت گذاری بر روی تمام عناصر ، برای کاربران هنگام راهنمایی و ارتباط با دکمه ها و محتوا وب سایت خود، راهنمایی بیشتری را فراهم می کنید.

 

میانبرهای صفحه کلید را استفاده کنید

اضافه کردن میانبرهای صفحه کلید به سایت شما می تواند به افراد دارای معلولیت که از موس کامپیوتر برای استفاده از اینترنت استفاده نمی کنند کمک کند. برای افرادی که دچار اختلالات حرکتی هستند، سایت هایی با میانبرهای صفحه کلید روند حرکت در وب سایت را بسیار ساده تر و سریعتر می کنند. میانبرهای صفحه کلید همچنین می توانند یک تجربه راحت تر برای کاربران به طور کل ایجاد کنند.

 

 استفاده ازطرح بندی به طور مداوم

استفاده از طرح ساده و روشن، بهترین راه ایجاد دسترسی است. اگر چه طراحی وب سایت های پیچیده می تواند مورد علاقه برخی از کاربران باشد، طرح های فانتزی می تواند دیگران را ناراحت کند. انتخاب یک طراحی مینیمالیستی بر اساس فرمت سازگار می تواند مرورگر را برای همه بینندگان آسان تر کند.

 

غیرفعال کردن تنظیمات خودکار

بعضی از افراد ممکن است قبل از رفتن به صفحه بعدی محتوا، زمان بیشتری را صرف کنند. دیگران ممکن است صفحه شما را ببینند  و از روی محتوا سریعتر حرکت کنند.

کاربر را قادر سازید تا این ویژگی های اتوماتیک مانند پخش ویدئو و کلیپ های صوتی را را به جای تنظیم خودکار ،خاموش یا فعال کنند.

 

ارزیابی و تایید

تجزیه و تحلیلی از عملکرد تغییرات وب سایت خود با اجرای آزمون جامع در سراسر دستگاه های مختلف و کانال داشته باشید. همانطور که دامنه اینترنت همچنان تغییر می کند، بدون تردید پیشرفت هایی در ارائه خدمات به کاربران امکان پذیر خواهد بود.

 

بخش اول مقاله را در اینجا بخوانید

بخش دوم مقاله را در اینجا بخوانید

بخش سوم مقاله را در اینجا بخوانید

 

 

به اشتراک بگذارید