چگونه وب سایتمان را قابل استفاده تر کنیم؟ بخش دوم

در بخش قبلی مقاله گفتیم همانطور که استفاده از اینترنت گسترده تر میشود ، تعداد قابل توجهی از کاربران قادر به دسترسی آنلاین هستند.

ایجاد دسترسی بالاتر به یک چالش بزرگ برای طراحان وب مدرن تبدیل شده است، اما ارزش تلاشش دارد.

با اقدامات مناسب برای افزایش دسترسی، شانس بیشتری برای فروشگاه آنلاین شما و دیدن آنچه که ارائه می دهید، بهبود می یابد.

برای انطباق نیاز به قابلیت دسترسی و سادگی استفاده، زمان بهتری از الان برای ایجاد تغییرات مناسب در وب سایت شما وجود ندارد.

چه در مراحل اولیه وب سایت هستند یا قصد توسعه آن رادارید، این توصیه ها به شما کمک میکند.

در این مقاله چند مورد دیگر را ذکر کرده و توضیح میدهیم:

 

ویژگی های توصیفی لینک

هنگام ایجاد لینک در محتوا خود، از متنی استفاده کنید که نشان می دهد که لینک کاربر را به کجا می برد. یک لینک که میگوید "اینجا کلیک کنید" توصیفی نیست و نمیتواند به شخصی اطلاعات لازم ارائه دهد.

 

متن به تصاویر و فیلم ها اضافه کنید

متنی توصیفی برای همه تصاویر و فیلم ها در وب سایت خود داشته باشید. از آنجایی که خوانندگان با مشکلات بینایی  درصفحه نمایش نمیتوانند تصاویر و فیلم ها را ببینند، ارائه توصیف متنی می تواند به این افراد کمک کند تا معنای این نوع محتوا را درک کند.

شما به راحتی می توانید یک تصویر را با یک متن توصیف کنید. داشتن یک توضیح متن مخصوص تصاویر گرافیکی بسیار مهم است، همیشه متن در کنار تصاویر پیام مورد نظر را به طور صحیح ارائه می دهد.

 

ثبت نام و پیگیری در نقشه سایت

نقشه های سایت نه تنها برای کمک به موتورهای جستجو هستند بلکه می توانند برای دسترسی به سایت کمک کنند. Sitemaps مردم را قادر می سازد تا در یک وب سایت حرکت کنند و باید در همه سایت ها گنجانده شود.

 

استفاده از شماره بندی ساده در لیست ها

هنگام ایجاد لیست، سعی کنید آنها را کوچکتر و نه بزرگتر کنید. همچنین استفاده از لیست های توزیع شده که می تواند عملکرد خوانندگان صفحه نمایش را مختل کند را کم کنید.

 

از رنگ مناسب استفاده کنید

افراد دارای معلولیت خاص از رنگ به عنوان وسیله ای برای شناسایی و سازماندهی محتوای وب سایت استفاده می شود. از رنگ در ارتباط با دیگر نشانگرهای بصری، مانند علامت سوال، ستاره و سایر اشکال استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که از شکاف های بصری، مانند فضای سفید یا مرزها استفاده کنید تا بخش های مختلف محتوا را از یکدیگر جدا کنید.

همچنین رنگ های متضاد در وب سایت خود داشته باشید. رنگ های متمایز می توانند به افرادی که دارای مشکلات چشمی هستند مانند افرادی که کور رنگی دارند، کمک کنند، در سراسر وب سایت شما حرکت کنند.

 

بخش اول مقاله را در اینجا بخوانید

 

 

به اشتراک بگذارید