چگونه فروشگاه آنلاینم را به https انتقال دهم

چگونه فروشگاه اینترنتی را به HTTPS انتقال دهیم

در ماه اکتبر ، گوگل کروم نسخه 62 را منتشر خواهد کرد که در هنگام تایپ داده ها - مانند جستجو در سایت ها و ثبت نام خبرنامه - در صفحات بدون HTTPS ، به بازدید کنندگان وب سایت با یک پیام غیر امن هشدار خواهد داد. Chrome هشدار «غیر امن» را برای همه صفحات HTTP در حالت ناشناس (incognito mode) صادر می کند.

این موضوع قطعا روی تبدیل بازدید به خرید فروشگاه اینترنتی تاثیر خواهد گذاشت. برای فروشگاه های کوچک ، راهنمای دقیق من باعث می شود انتقال به HTTPS نسبتا راحت انجام گیرد. اما برای سایت های بزرگ ، با تقریبا 50،000 URL یا بیشتر ، با توجه به اولویت های Googlebot و بارگذاری مجدد نمایه ، خطر بیشتری وجود دارد. یک استراتژی صحیح  انتقال کامل و افزایشی به HTTPS و اندازه گیری تاثیر آن بر ترافیک و تاثیر فروش است.

در این پست ، من توضیح خواهم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

گوگل هشدارهایی را از طریق Google Search Console به سایت های ثبت شده با پروفایل های HTTP ارسال کرده است. من مشتریانی دارم که مدت ها قبل به HTTPS کامل نقل مکان کرده اند. اما هنوز اخطار دریافت می کنند. کنسول جستجو گوگل اخیرا این پیام را برای همه سایت های ثبت شده ، منتشر کرده و اعلام کرد کروم از اکتبر 2017  برای سایت هایی که به HTTPS منتقل نشده اند ، هشدارهای امنیتی نشان می دهد. اگر هنوز به   HTTPSنرفته اید ، به زودی با استفاده از نسخه Canary گوگل کروم ، می توانید تست کنید که آیا کروم هشدار "Not Secure" را برای سایت شما منتشر خواهد کرد ، نسخه Canary ، نسخه بتا کروم است که توسط توسعه دهندگان و پیشگامان برای تست آخرین ویژگی ها استفاده میشود.

چگونه فروشگاه آنلاینم را به https انتقال دهم

 

در زمان نوشتن ، Canary از نسخه 62 استفاده می کند ، نسخه ای که قرار است هشدار دهد. اما من نتوانستم هشدار "غیر امن" را در آزمایش هایم ببینم. بنابراین قصد دارم نسخه  Canary را بررسی بیشتری کنم تا یاد بگیرم که هشدارها کی شروع به ظاهر شدن می کنند. از نسخه قناری گوگل استفاده کنید تا ببینید آیا سایت شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت یا خیر.

چگونه فروشگاه آنلاینم را به https انتقال دهم

من فهرست بهترین فروشگاه های اینترنتی 2017 را اسکن کرده ام ، تعدادی از آنها هنوز به  HTTPS کامل دست نیافته اند ، از جمله برندهای معروف مانند AutoZone ، Nordstrom ، Gap ،  Publix ، Sears ، Subway ، BJs ، QVC. این تاخیر با توجه به خطر از دست دادن ترافیک موتور جستجو گر ارزشمند در طی حرکت قابل درک است.

خطر اصلی برای سایت های بزرگ این است که به دلیل مسائل مربوط به اولویت بندی در لیست جستجو طول می کشد تا گوگل صفحات را مجدد فهرست بندی کند.

چگونه فروشگاه آنلاینم را به https انتقال دهم

در اینجا مشخصات پروفایل HTTP یک مشتری از Google Search Console با چند هزار صفحه است که به HTTPS کامل منتقل شده است. بعضی از سایت ها پس از تغییر به HTTPS ، نمایه سازی مجدد سریع صفحات را تجربه می کنند. گوگل صفحات HTTPS را در حدود دو هفته مجدد فهرست بندی کرد. اما مشتری دیگری با بیش از 1 میلیون صفحه ، نمایه سازی بسیار کندتری را تقریبا شش ماه تجربه کرد. اولین مشتری برخلاف دومی هیچ تاثیر منفی بر ترافیک جستجوگرها نگذاشت. این باعث شده است که من به طور مداوم برنامه ریزی های انتقالی زیادی را انجام دهم. بسیاری از سایت هایی مانند The Guardian و Wired تجربه های خود را در مورد یک انتقال افزایشی به اشتراک گذاشته اند.

چگونه فروشگاه آنلاینم را به https انتقال دهم

طرح انتقال افزایشی من شامل سه مرحله است.

• انجام تجزیه و تحلیل ورود به سرور برای شناسایی گروه صفحاتی که نیاز است اول منتقل شوند. اولویت بندی براساس صفحاتی که روبات گوگل بیشتر بیرون می کشد ، به ما اجازه می دهد سریعتر تاثیر آن را ببینیم.

• به تدریج نقشه های تغییر مسیر و تگ های کنونی را برای انجام حرکت واقعی بروز رسانی کنید.

• پیشرفت  کار را در کنسول جستجوی گوگل و در Google Analytics یا مشابه آن پیگیری کنید. ما باید از دو پروفایل (HTTP و HTTPS) استفاده کنیم تا اطمینان حاصل شود که صفحات نمایه شده (و ترافیک) برای نمایه HTTP و افزایش معنی دار نمایه سازی و ترافیک برای مشخصات HTTPS خواهیم داشت.

اگر هر مشکلی در هر بخش رخ دهد ، می توانیم به سرعت به عقب برگردیم.

 

تجزیه و تحلیل ورود به سیستم سرور وب

رویکردی که من با موفقیت برای اولویت بندی انتقال صفحات استفاده کردم شروع  انتقال با صفحات کم ارزش (صفحات بدون ترافیک یا لینک) ، و سپس صفحات با ارزش بالاتر بود. این رویکرد کار می کند ، اما چند ماه طول می کشد تا اجرا شود. ولی همانطور که گوگل کروم تا یک ماه دیگر یا بیشتر به کاربران هشدار میدهد ، ما باید معکوس عمل کنیم. باید صفحاتی را که Googlebot سریعتر شناسایی میکند ، انتقال دهیم تا بتوانیم یادگیری خود را تسریع کنیم. ما فقط می توانیم این اطلاعات را از ترافیک سرورمان دریافت کنیم.  یکی از مقالات قبلی من استفاده از سرورها برای کشف مشکلات مربوط به SEO ، توضیح می دهد که چگونه لاگ سرور را به داده های ساختاری در فرمت CSV تبدیل کنیم. شما می توانید فایل CSV را در Google Sheets آپلود کنید یا از اکسل برای ایجاد یک جدول محوری با URL صفحه و تعداد بازدیدکنندگان Googlebot استفاده کنید. شما همچنین می توانید یک ستون اضافی هم موضوع صفحه اضافه کنید تا گروه هایی که بیشترین تعداد صفحات انتخاب شده توسط ربات گوگل هستند را دسته بندی کنید. هدف این است که اول صفحات اغلب انتخاب شده ربات گوگل را به HTTPS منتقل کنید ، زیرا انتظار داریم که آنها نسبتا سریع تر توسط گوگل انتخاب شوند و می توانیم ببینیم چه تاثیری بر حرکت ترافیک موتور جستجو می گذارد ، اگر هیچ مشکلی را مشاهده نکنیم ، روند را ادامه دهیم.

 

 تغییر مسیرها و تگ های کنونی

درباره مشکلات معمول انتقال در مقاله "SEO: چگونه می توان یک سایت تجارت الکترونیک را به HTTPS انتقال داد" بررسی کردم. در این بخش  به طور انحصاری بر تغییرات تغییر مسیر و تغییرات کنونی تمرکز خواهم کرد. به مقاله قبلی مراجعه کنید تا همه مراحل را بررسی کنید.

با فرض اینکه حساب کاربری شما به طور پیش فرض از HTTPS استفاده کند ، این تغییرات (برای سرورهای آپاچی) است که تمام سایت را به HTTPS متصل می کند.

 

RewriteEngine On # This will enable the Rewrite capabilities RewriteCond %{HTTPS} !=on # This checks to make sure the connection is not already HTTPS RewriteCond %{REQUEST_URI} !(^/?checkout/.*) RewriteRule ^(.*)$ http://www.webstore.com/$1 [R,L] #This forces HTTP if the page is not in the checkout funnel RewriteCond %{REQUEST_URI} (^/?checkout/.*) RewriteRule ^(.*)$ https://www.webstore.com/$1 [R,L] #This forces HTTPS for pages in the checkout funnel

 

 

قوانین بازنویسی موجود شما چیزی شبیه به آنچه در بالاست. این به این معنی است که: هر URL که بخشی از فرایند پرداخت (checkout) نیست ، به شکل URL HTTP باشد.

ما می توانیم این قانون را به سادگی گسترش دهیم تا سایر الگوهای گروه های صفحات را شامل شود. برای مثال اگر می خواهیم قسمت لباس های زنان را به HTTPS منتقل کنیم ، ما از این روش استفاده می کنیم.

 

RewriteEngine On # This will enable the Rewrite capabilities RewriteCond %{HTTPS} !=on # This checks to make sure the connection is not already HTTPS RewriteCond %{REQUEST_URI} !(^/?checkout/.*|^/?women-clothing/.*) RewriteRule ^(.*)$ http://www.webstore.com/$1 [R,L] #This forces HTTP if the page is not in the checkout funnel, or women’s clothing category RewriteCond %{REQUEST_URI} (^/?checkout/.*|^/?women-clothing/.*) RewriteRule ^(.*)$ https://www.webstore.com/$1 [R,L] #This forces HTTPS if the page is in the checkout funnel, or women clothing category

 

 

ما از لوله (|) نماد عبارات منظم استفاده می کنیم که به معنی «یا» (این یا آن) است. ما می توانیم گروه های صفحه ای بیشتری را با به هم پیوستن (مثلا لینک) الگوهای regex آنها با استفاده از لوله ها اضافه کنیم.

من معتقدم که این کار به درستی با استفاده از این تستر های آپاچی انجام می شود.

چگونه فروشگاه آنلاینم را به https انتقال دهم

همانطور که صفحات به HTTPS به روز می شوند ، باید با تگ های کانونی مناسب هدایت شوند. مثلا صفحات لباس زنان به HTTPS و صفحات دیگر به HTTP هدایت می شوند. همانطور که ما صفحات را از HTTP به HTTPS انتقال می دهیم ، ما باید تگ های کنونی را برای بازتاب URL های پیش فرض جدید به روز کنیم. به عنوان مثال https://www.webstore.com/women-clothing باید https://www.webstore.com/women-clothing را به عنوان تگ کنونی داشته باشد ، نه http://www.webstore.com/women-clothing یا /women-clothing.

 

پیگیری پیشرفت

ما نیاز به پیگیری شاخص های ترافیک و سطح ترافیک موتور جستجو نسبت به گروه های صفحه ای که در حال انتقال هستند داریم. در حالت ایده آل ، ما همچنین باید انتخاب های روبات گوگل را با استفاده از سرورهای تازه وارد کنترل کنیم. تغییر مسیرها و تگ های کنونی باید صفحات HTTP را از فهرست حذف کنند و با صفحات مرتبط HTTPS جایگزین شوند. شما می توانید ترافیک طبیعی جستجو به یک گروه صفحه با استفاده از گزینه "Matching RegEx" در فیلترهای پیشرفته Google Analytics محدود کنید. این گزینه تنها ترافیک مربوط به گروه صفحاتی که در حال انتقال هستند را نشان می دهد. برای ردیابی فهرست جدید ، یک نقشه سایت XML جداگانه را با مجموعه ای از صفحاتی که انتقال می دهید ایجاد کنید و صفحات آن ها را از نقشه های اصلی XML خود حذف کنید. در Google Search Console دو مجموعه نقشه های XML را ثبت کنید: یکی برای نمایه HTTP (با استفاده از URL های HTTP) و دیگری برای نمایه HTTPS (با استفاده از URL های HTTPS).

چگونه فروشگاه آنلاینم را به https انتقال دهم

 

نقشه های XML به شما سطوح نمایه سازی صفحات را نشان می دهد. شما می توانید بین پروفایل های کنسول جستجو  بگردید تا صفحات HTTP حذف شوند و صفحات HTTPS دریافت نمایند.

در صورتی که اشتباهی را مشاهده می کنید ، می توانید گروه را به سرعت از بین ببرید و مشکل را قبل از ادامه پیدا کردن تشخیص دهید.

مشکلاتی که ما تجربه کرده ایم شامل استفاده از ابزارهای هدایت شده توسط یک پلت فرم تجارت الکترونیک (به عنوان مثال ابزار Magento) در مقایسه با استفاده از قابلیت تغییر مسیر سرور وب است.

 چندین مشتری که ما برای آنها فروشگاه اینترنتی طراحی کردیم ، پس از حرکت به HTTPS ، اشتباهاتی در تغییر مسیر 301 داشتند مانند ادرس های بدون  www یا  www و یا فراموش کردن اسلش ها  که منجربه تولید محتوای تکراری می شود. سایت پس از انتقال به شکل https://sitename.com و https://www.sitename.com در دسترس بود. یکی دیگر از مشکلات رایج ، هدایت چندگانه است. ربات گوگل به طور معمول 5 تغییر مسیر پشت هم و زنجیره ای را انتخاب نخواهد کرد.

 

به اشتراک بگذارید