چگونه شرکت های بزرگ می توانند از ورشکستگی جلوگیری کنند بخش دوم

به گفته استاد گری پیزانو ، فروشگاه های آنلاین بزرگ تر به ندرت به عنوان منبع نوآوری محسوب می شوند. با این حال ، در صورتی که مقیاس به درستی مورد استفاده قرار گیرد ، می تواند یک موتور و منبعی برای ایجاد تحول باشد. هری فیگی استاد مدیریت بازرگانی در کتاب خود با عنوان ساخت و ساز خلاقانه: DNA نوآوری پایدار ، شیوه ایجاد یک راهبرد نوآوری ، طراحی سیستم برای خلاقیت و ایجاد DNA فرهنگی شرکت ها را توضیح می دهد.

 

 

 

 

لاگاس: خطاها و اشتباهات مهم شرکت ها در زمان ایجاد فرهنگ های نوآورانه چیست؟

پیزانو: مراکز خرید بزرگ اغلب سعی می کنند فرهنگ های راه اندازی را تقلید کنند و این اشتباه است. اول از همه ، همه نوآوری ها فرهنگ نوآورانه ای ندارند. فقط کوچک بودن یک فرهنگ ابتکاری ایجاد نمی کند. دوم ، شروع به کار معمولا تحت شرایطی کاملا منحصر به فرد است که در یک شرکت بزرگتر تکرار می شود. واقعیت شروع کارها ، هر چند ، این است که شما پول زیادی ندارید و بنابراین فشار بسیار زیاد است. هزینه های شکست در راه اندازی بسیار بالا است. اگر پروژه نتواند ، احتمالا از کسب و کار خارج می شوید و کار خود را از دست می دهید. فقط قرار دادن افراد در تیم های کوچک ، فضاهای خنک و اجازه دادن به آنها در هر راهی که می خواهند لباس می کند ، یک محیط راه اندازی را بازسازی نمی کند. شرکت های اشتباه دیگر با فرهنگ نوآورانه و خلاقانه ، آن را به عنوان چیزی که واقعا سرگرم کننده است ارائه می دهد. بنابراین بحث زیادی در مورد تحمل شکست ، آزمایش ، همکاری و انواع دیگر چیزهای بسیار دلپذیر وجود دارد. اما ، یک واقعیت خشن از فرهنگ نوآورانه وجود دارد. آنها خیلی سرگرم کننده نیستند. تحمل کمی برای بی کفایتی وجود دارد ، آنها به شدت انضباطی دارند ، شامل درجه بالایی از پاسخگویی شخصی هستند ، و آنها مکان های وحشیانه ای هستند. نه همه رشد خواهند کرد.

 

لاگوس: چگونه می توانیم از اشتباهات مشابه جلوگیری کنیم؟

پیزانو: واضح است که فرهنگ نوآورانه در پارک راه رفتن نیست. آنها بیشتر شبیه کوهنوردی اورست هستند. اطمینان حاصل کنید که همه برای این واقعیت آمادگی دارند که با همه چیزهای بزرگی مانند تحمل شکست و غیره ، یک مجموعه مهم از رفتارهای مورد نیاز وجود دارد که ممکن است برای بعضی افراد بسیار کمتر باشد.

 

لاگوس: چرا بسیاری از شرکت ها تهدیدهای ناگوار را تشخیص نمی دهند؟

پیزانو: مدیران را برای تهدیدات ناخوشایند گریزان است ، اما من فکر نمی کنم که کاملا منصفانه باشد. رهبران تصمیم گیری در یک لنز مبهم به آینده نگاه می کنند. در گذشته نگاهی به این تهدیدات مخرب به نظر می رسد دردناک به نظر می رسد ، اما در آن زمان مشخص نیست. آنها می توانند خیلی سریعتر از ما فکر کنند. سایر  اشتباهاتی که شرکت ها در خصوص فرهنگ نواورانه انجام می دهند ، این است که آن را چیزی سرگرم کننده می دانند. و گاهی اوقات پاسخ حتی پاسخ درست نیست. همانطور که در این کتاب به عنوان مثال از عکاسی دیجیتال می نویسید ، گاهی اوقات چیز جدیدی که به دست می آید ، بسیار سودآورتر از کسب و کار اینترنتی موجود شما است. کلیشه "ناهار خود را بخورید قبل از اینکه شخص دیگری کار کند" در این شرایط بسیار مفید نیست. در برخی موارد ممکن است بهتر از کسب و کار موجود خود دفاع کنید و گسترش دهید. این لزوما پر زرق و برق نیست اما ممکن است بهترین گزینه شما باشد. در این کتاب ، من نمونه های زیادی از شرکت هایی را ارائه می دهم که پاسخ های استراتژیک واقعا هوشمندانه ای به تغییرات بزرگی در صنعتشان دارند. به عنوان مثال ، زمانی که فیبر کربن در کنار آن قرار گرفت ، پینارلو در معرض خطر قرار گرفت ، یک تولید کننده با کیفیت بالا از فریم های دوچرخه فولادی. پینارلو مدل کسب و کار خود را تغییر داد تا تمرکز بر روی طراحی ، نه تولید ، که به آنها امکان بهره برداری از پتانسیل فیبر کربن را داد.

 

لاگوس: شرکت ها می توانند ایده های بهتر را کسب کنند؟

پیزانو: مشکل اغلب جایی نیست که آنها نگاه کنند ، اما در جایی که آنها به دنبال ایده ها نیستند. اگر شما از کجا می گویید ایده هایی برای نوآوری و شرکت ها می گویند ، "در همه جا. ما برای همه چیز باز است "مراقب باشید. ایده های آنها ممکن است از همان مکان ها باشد: مشتری های مشابه ، تامین کنندگان مشابه ، رهبران یکسان ، همان دانشگاه ها. حتی بدون این که متوجه بشوند ، آنها می کشند. بهتر است با مشتریان اینترنتی ، تامین کنندگان ، رهبران عقیده و افراد مختلف در جغرافیای مختلف صحبت کنید.

مهم این است که شما نباید مدیر عامل باشید تا تأثیری داشته باشید. افراد در خط مقدم نمی توانند استراتژی شرکت خود را تغییر دهند اما می توانند در حل مسائل مشتریان نوآور باشند. شما می خواهید افراد به طور مداوم به چالش کشیدن خود را برای پیدا کردن راه درست و یا راه بهتر برای انجام کاری است. الزامات قانونی و ایمنی وجود دارد که می تواند شما را قانع کند که شما می توانید سعی کنید ، اما هر کسی می تواند به شدت در ایجاد یک فرهنگ که در آن همه چیز انجام می شود متفاوت است. آنچه که باید انجام شود ، رهبران ارشد است که آن را فعال می کنند و افراد در سراسر سازمان که نمی گویند "خوب ، این همان شیوه ای است که ما همیشه انجام داده ایم. بیایید هرگز چیزی جدید را امتحان نکنیم. خلاصه ، آنچه که در سازمان شما نیاز دارید سازندگان خلاق هستند.

 

بخش اول مقاله را در اینجا بخوانید

به اشتراک بگذارید