چرا یک فروشگاه اینترنتی باید صفحه پرسش و پاسخ داشته باشد؟ بخش دوم

چگونه می توانم یک صفحه پرسش و پاسخ موثر ایجاد کنم؟

یک صفحه پرسش و پاسخ به خوبی سازمان یافته و با کارآیی بسیار مهم است و باید محتوای دیگر فروشگاه شما را ارتقا دهد.

این به گفتن ساده به نظر می رسد اما با این پیشنهادات ساده ، شما می توانید یک صفحه پرسش و پاسخ با محتوای مرتبط ایجاد کنید:

 

سوالات

شما باید از سوالاتی که از طرف مشتریان واقعی مطرح می شود استفاده کنید ، نه سوالاتی که فکر می کنید آنها باید از شما بپرسند. به ایمیل هایی که مشتریان در چند ماه گذشته به شما ارسال کرده اند ، مراجعه کنید و از آنها بعنوان مبنایی برای صفحه پرسش و پاسخ خود استفاده کنید. اگر یک کسب و کار جدید هستید ، سوالات باز را نگه دارید و از پرسش های رایج تر برای دریافت صفحه پرسش های متداول خود استفاده کنید.

 

پاسخ ها

شما باید بدون نیاز به استفاده از اصطلاحات فنی ، اصطلاحات و جزئیات بیش از حد پیچیده و به زبان ساده پاسخ دهید. بعضی از مشتریان این نوع زبان را درک نمی کنند و حتی بیشتر گیج می شوند ، که آخرین چیزی است که می خواهید ، بنابراین در پاسخ شما واضح و دقیق باشد.

هنگام نوشتن ، فراموش نکنید که املا و دستور زبانتان را بررسی کنید. پاسخهای خود را قبل از انتشار ، فقط به منظور اطمینان از این که درست هستند یا نه بخوانید یا شخص دیگری برای شما بررسی کنید. پاسخ های طولانی را به پاراگراف های کوتاه تقسیم و یا لیست کنید.

 

طرح

صفحه پرسش و پاسخ خود را با موضوعات مشابه گروه بندی کنید و یا از یک جدول استفاده کنید که طرح را برای جستجو آسان تر می کند. شما می توانید سؤال ها را بولد یا کمی بزرگتر مطرح کنید و سپس پاسخ ها را در متن معمولی با فاصله بین هر سوال و پاسخ بنویسید تا مشتریان شما بتوانند تعیین کنند که کدام یک به پایان می رسد و  چه زمان سوال بعدی شروع می شود.

 

تصاویر

در صورت امکان ، از تصاویر برای ارائه نمونه ای از آنچه در موردش صحبت می کنید استفاده کنید. این باعث می شود تجسم بصری بیشتری به صفحه شما اضافه شود و به توضیح پاسخ شما کمک کند.

 

ملاحظات دیگر

• مطمئن شوید صفحه پرسشهای متداول شما برای مشتریان قابلیت تعیین درجه مفید بودن پاسخ دهی شما را ارزیابی می کند و سؤالات دیگری را برای پاسخ دادن به شما ارائه می دهند.

• افراد را به صفحه پرسش و پاسخ خود از سراسر فروشگاه آنلاین هدایت کنید. اگر اطلاعات بیشتری را می خواهند ، به آنها توصیه کنید که به پرسش های متداول نگاه کنند ، زیرا ممکن است پاسخ آنها از قبل در آنجا باشد.

• اگر تعداد زیادی پرسش و پاسخ دارید ، یک جعبه جستجو برای کمک به مشتریان خود در پیدا کردن آنچه که آنها دنبال آن هستند قرار دهید.

هر آنچه که مشتریان شما باید بدانند ، صفحه پرسش و پاسخ آنها به نشان می دهد که شما برای وقت و نگرانی های آنها ارزش قائلید و اقداماتی را برای رسیدگی به مسائل آنها به شیوه های مفید انجام می دهید. این صفحه می تواند تعیین کند که آیا شما یک مشتری شاد و راضی دارید یا کسی که تصمیم می گیرد سراغ یکی از رقبای شما برود ، زیرا پاسخ های لازم را دریافت نمی کنند. برای یک صفحه پرسش و پاسخ خوب ، فقط به یاد داشته باشید که آن را واقعی ، ساده و به روز نگه دارید.

 

بخش اول این مقاله را در اینجا بخوانید.

 

 

به اشتراک بگذارید