چرا یک فروشگاه اینترنتی باید صفحه پرسش و پاسخ داشته باشد؟ بخش اول

صفحه پرسش و پاسخ چیست؟

صفحه پرسش و پاسخ یا آنچه در انگلیسی FAQ(frequently asked questions) ، یک صفحه سوالات متداول در اغلب فروشگاه های اینترنتی موجود برای نمایش پرسش ها و پاسخ در یک فروم عمومی است. صفحه پرسش و پاسخ یک صفحه زنده است که باید به طور منظم به روز شود. هر بار که مشتری یک سوال از شما می پرسد ، باید تصمیم بگیرید که آیا این چیزی است که مشتریان دیگر ممکن است بپرسند یا برای دانستن جالب و مفید است یا خیر.  باید مطمئن شوید که به طور واضح به سوالات پاسخ دهید و از فرصت استفاده کنید تا با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید و شخصیت کسب و کار و نام تجاری خود را منعکس کنید.
 

"سوالات متداول" یک موضوع وسیع است و شما ممکن است بخواهید صفحات اطلاعاتی جداگانه درباره برخی از موضوعات مهم مانند پرداخت ، حمل و نقل و بازده ایجاد کنید. اطلاعاتی که شما در این صفحه ارائه می دهید باید به روز باشد و منعکس کننده مسائل مربوط به مشتریان با پاسخ های مرتبط باشد که در پاسخ به درخواست های مشتریان شما است.
 

چرا فروشگاه اینترنتی من باید یک صفحه پرسش و پاسخ باشد؟

پاسخ دادن به پرسش های مشتری ، هدف اصلی یک صفحه پرسش و پاسخ است ، اما می تواند خیلی بیشتر از آنچه شما متوجه آن هستید مفید باشد. می تواند یک راه قدرتمند در عین حال ساده و سریع برای به دست آوردن مزایای به شکل زیر باشد:
 

1- صرفه جویی در وقت شما

صفحه پرسش و پاسخی که به خوبی نوشته شده و سازمان یافته اولین نقطه مرجع برای مشتریان برای کشف جوابها است. این کار به آنها کمک خواهد کرد تا پاسخ سوالاتی را که در غیر این صورت به شکل فردی از شما میپرسند را پیدا کنند و این زمان ارزشمند شما را هدر میدهد. اگر یک مشتری با یک سؤال متداول تماس بگیرد ، می توانید به سادگی آنها را به آن صفحه لینک دهید کرده یا اطلاعات را سریع در ایمیل کپی کنید.

 

2- ایجاد ارتباط با مشتریان

یکی از مهمترین چیزها برای هر رابطه ، برقراری اعتماد است. مشتریانی که می توانند تلاش شما را در مورد پاسخ دادن به سوالات ببینند ، به کار شما اعتماد میکنند. این باعث بهبود نظرات مشتریان در مورد برند شما و همچنین ایجاد اعتماد به نفس است که منجر به مشتریان وفادار می شود که به دلیل تجارب مثبت خرید خود دوباره به فروشگاهتان برمیگردند.

چرا یک فروشگاه اینترنتی باید صفحه پرسش و پاسخ داشته باشد؟ بخش اول

 

3- شما را به عنوان یک متخصص شناسایی می کنند

یک صفحه سوالات متداول بستر مناسب برای نشان دادن تخصص شما است. این باعث می شود که یک بازدیدکننده گاه به گاه تبدیل به یک مشتری شود ، زیرا احتمال بیشتری برای خرید آنها از یک کسب و کار ثابت وجود دارد که آن را قانون مند و حرفه ای می دانند.

 

4- بهبود هدایت شدن در سایت

صفحات پرسش و پاسخ همچنین می تواند به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از هدایت سایت مورد استفاده قرار گیرد به این شکل که هر سوال می تواند به محصول ، خدمات یا صفحه مربوطه در سایت شما لینک شود تا مشتری خود را به محتوا و راه حل های مرتبط هدایت کند.

 

5- بهبود لیست موتورهای جستجو

سوالات متداول فقط برای بازدید کنندگان شما مفید نیست ، آنها همچنین می توانند رتبه بندی شما را در نتایج موتور جستجو بهتر کنند. این صفحه شامل بسیاری از مطالب خوب ، کلمات کلیدی مرتبط و اطلاعاتی است که موتورهای جستجو استفاده می کنند تا بتوانند جایگاه رتبه بندی وب سایت شما را بدست آورند.

 

6- نظرات منفی را به مثبت تبدیل کنید

اگر مشتریان سوالاتی را که ممکن است منفی باشند بپرسند ، می توانید از این به عنوان یک فرصت برای خود استفاده کنید و دلایل اینکه شرکت شما بهتر است توضیح دهید. ارزش آنچه را که انجام می دهید را مشخص کنید و مشتریان خود را در مورد ویژگی ها و مزایای محصولات یا خدمات خود برای مشتریان برای تصمیم گیری های آگاهانه آموزش دهید.

چرا یک فروشگاه اینترنتی باید صفحه پرسش و پاسخ داشته باشد؟ بخش اول

 

7- برجسته کردن اطلاعات کلیدی

هر بازدیدکننده ای که به سایت شما می آید ، آن را به شیوه ای متفاوت پیدا کرده است. آنها ممکن است در موتور جستجوی خود سوالی کرده و ناخواسته به صفحه پرسش و پاسخ شما سوالات شما راه پیدا کرده باشند و هنگامی که شروع به خواندن پاسخ می کنند ، ممکن است دوست داشته باشند تا اطلاعات بیشتری در مورد آنچه فروشگاه اینترنتی شما می تواند ارائه دهد بدانند. مهم است که از هر فرصتی برای اشاره به اطلاعات حیاتی مانند نقاط فروش کلیدی ، جزئیات تماس و نحوه انجام اقدامات بیشتر مشتری استفاده کنید.
 

8- سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید

چک کردن اطلاعات بازدید کننده شما به طور مرتب ممکن است نتایجی جالب داشته باشد. شما می توانید ببینید که از کجا بازدید کنندگان شما آمدند ، چه مدت آنها در صفحه پرسشهای متداول شما بودند ، آنچه آنها را جلب کرده و صفحه ای که بعد از آن رفتند. با بررسی تجزیه و تحلیل ، شما می توانید صفحه پرسش و پاسخ خود را به نحوی تنظیم کنید که بیشتر مرتبط با مشتریان خود و پرسش های آنان باشد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید