چرا طراحی responsive مهم است بخش اول

آیا می توانید نسخه کوچک شده یک وب سایت دسک تاپ را در تلفن همراه خود به یاد بیاورید ، جایی که برای مشاهده هر چیزی باید مجبور به زوم شوید و بزرگنمایی کنید؟ احتمالا تجربه چندان خوبی نبود!

 

 

 

 

 

 

به همین دلیل ، در سال 2015 ، گوگل تغییر در الگوریتم های موتور جستجو را که اکنون برای تلفن همراه به عنوان یک امر مهم در رتبه بندی قرار دارند ، تغییر داد. این تاریخ به نام Mobilegeddon نامگذاری شده است. این دلیل به تنهایی می تواند توجیه کند که چرا طراحی Responsive مهم است! به عبارت ساده تر ، یک وب سایت باید در یک گوشی هوشمند کاربر پسند باشد. اگر اینگونه نباشد ، ممکن است برند شما در فروش افت کند و فروش آنلاین را از دست بدهید. در حقیقت ، 40٪ از کاربران پس از یک تجربه ضعیف در گوشی تلفن همراه خود به وب سایت رقیب رفته اند.

 

وب سایت Responsive چیست؟

یک وب سایت Responsive ، طرح را تغییر می دهد تا طرحی را مبتنی بر دستگاه مورد استفاده ارائه دهد ، که به خصوص برای مشاهده در تلفن همراه ایده آل است. یک وب سایت Responsive موبایل شامل عناصر طراحی مناسب است مانند:

• خواندن متن بدون نیاز به بزرگنمایی

• فضای کافی برای منو

• بدون پیمایش افقی

آیا می دانید تعداد کاربران گوشی های هوشمند در سطح بین المللی از 2 میلیارد در سال 2016 فراتر رفته است؟ وب سایت هایی که برای همه این صفحه نمایش های کوچک بهینه نشده اند ، می توانند در رتبه بندی موتورهای جستجو خود یک کاهش را تجربه کنند. این بدان معنی است که آنها به صورت آنلاین پیدا نمی شوند. این درست است که اکنون بیش از 60٪ جستجوهای آنلاین از طریق دستگاه تلفن همراه انجام می شوند. برای اطمینان از اینکه وب سایت شما تجربه ای متناسب با دستگاه های قابل حمل (بدون ایجاد یک برنامه جداگانه) ارائه می دهد ، در نظر بگیرید که چرا طراحی Responsive به عنوان یک راه حل متحرک مهم است. بیایید در مورد چرایی و چگونگی آن جزئیات بیشتری بدانیم. اول از همه… طراحی واکنش گرای تلفن همراه چیست و چرا باید آن را رعایت کرد؟

 

طراحی وب Responsive چیست؟

طراحی وب واکنش گرا (RWD) سیستمی را ایجاد می کند تا یک سایت واحد نسبت به اندازه دستگاه کاربر ، با یک URL و یک منبع محتوا واکنش نشان دهد. یک وب سایت Responsive دارای یک طرح روان و انعطاف پذیر است که متناسب با اندازه صفحه نمایش تنظیم می شود. اهمیت طراحی وب Responsive این است که تجربه مشاهده بهینه ای را ارائه می دهد. در واقع ، وب سایت شما بسیار عالی به نظر می رسد و بر روی یک دسک تاپ (یا لپ تاپ) ، تبلت و مرورگر تلفن همراه کار می کند. در گذشته ، برنامه نویسان بیش از یک سایت را برای قرار گرفتن در اندازه های مختلف صفحه می نوشتند. با توجه به تعداد گسترده انواع دستگاه های موجود در بازار امروز ، این کاملا ناکارآمد به نظر می رسد ... درست است؟ اکنون می توانید درک کنید که چرا طراحی وب Responsive دیگر یک گرایش درخشان نیست ، بلکه بیشتر به فکر تغییر در تفکر پشت وب سایت ها است. این اصطلاح در واقع در سال 2010 توسط طراح وب ایتان ماركوت ابداع شد.ایتان مارکوت : "طراحی وب Responsive راهی برای پیشبرد اهداف ما ارائه می دهد ، سرانجام به ما این امکان را می دهد تا برای نوسانات و جریان پیشرفت ، چیزهایی را طراحی کنیم." داشتن یک وب سایت Responsive فقط یک گزینه دیگر نیست. این یک الزام است!

 

مزایای طراحی Responsive موبایل

مزیت شماره یک طرح واکنش گرا تضمین این است که هر کاربر در هر دستگاه بهترین و سازگارترین تجربه ممکن را در وب سایت شما داشته باشد. پاسخگویی وب سایت همچنین یک روش عالی برای تصحیح مطالب در سایت شماست ، اطمینان حاصل کنید که افرادی که از یک دستگاه تلفن همراه استفاده می کنند فقط شاهد ضروری ترین اطلاعات هستند. با به روزرسانی الگوریتم گوگل ، یک طراحی وب Responsive باعث افزایش بازدید در موتورهای جستجو می شود. به دلیل اینکه سازگار با موبایل است. سایتی که دارای یک تجربه کارآمد در زمینه تلفن همراه است ، در نتایج جستجو بالاتر از سایتی که Responsive  نیست ظاهر خواهد شد.

 

چرا طراحی Responsive برای تجارت مهم است

• دسترسی به مشتریان آنلاین در دستگاه های کوچکتر (تبلت و تلفن های هوشمند)

• یک تجربه مداوم که می تواند باعث افزایش تولید مشتری ، فروش و تبدیل شود

• تجزیه و تحلیل ، ردیابی و گزارش همه می توانند در یک مکان باشند

• کاهش زمان و هزینه مدیریت محتوای سایت

• در رقابت پیشی بگیرید (حتی 44٪ از شرکت های Fortune 500 در حال حاضر واکنش گرا نیستند!)

توجه داشته باشید که دو روش دیگر وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید یک تجربه سازگار با موبایل داشته باشید. اولین عنوان Dynamic Serving نام دارد که از همان URL اما از کد HTML و CSS متفاوت استفاده می کند. صفحات دستگاه موردنظر را تشخیص می دهند و کد صحیحی را ارائه می دهند. روش دوم ، یک سایت موبایل جداگانه است. هنگامی که کاربران با یک دستگاه همراه از سایت بازدید می کنند ، آنها به URL خاص تلفن همراه فرستاده می شوند. تا زمانی که گام های صحیح برای بهینه سازی کامل کاربران تلفن همراه برداشته شوند ، مفیدترین روش به موقعیت ها بستگی دارد.  قبل از استفاده از هر روش ، تشخیص دهید که بهترین عملکرد برای حضور آنلاین شما کدام است. Google بیش از 5.7 میلیارد جستجو روزانه در وب انجام می دهد. پیکربندی پیشنهادی Google برای سایتهای بهینه سازی شده برای تلفن های هوشمند ، طراحی وب واکنش گرا است. Google حتی آزمایش Responsive موبایل ارائه می دهد ، به این ترتیب می توانید ببینید بازدید کننده چقدر راحت می تواند از صفحه شما در دستگاه تلفن همراه استفاده کند. شما به سادگی یک URL وارد می کنید و امتیاز دریافت می کنید.

 

بخش دوم مقاله را در اینجا بخوانید

بخش سوم مقاله را در اینجا بخوانید

به اشتراک بگذارید