پول نقد را فراموش کنید. شیوه های بهتر دیگری برای انگیزش کارکنان وجود دارند. بخش اول

با توجه به این که میزان بیکاری در ایالات متحده در کم ترین میزان تاریخی است ، کارفرمایان گزارش کرده اند که بزرگ ترین چالش آن ها ، گزینش و حفظ استعداد است. پاسخ بسیاری از فروشگاه ها ، استفاده از پول است: انعام ، پرداخت پاداش و افزایش حقوق که به عنوان عوامل انگیزشی برای افزایش تلاش بیشتر و افزایش وفاداری کارکنان عمل می کند. استفاده از پول نقد به عنوان عامل محرک ، بر طبق تحقیقات جدید پرفسور اشلی ویلیانز در دانشکده کسب وکار هاروارد ، همیشه بهترین پاسخ نیست. بیش از 80 درصد کارکنان آمریکایی می گویند که احساس نمی کنند که به رسمیت شناخته شده یا پاداش نمی گیرند ، علیرغم این که شرکت های آمریکایی بیش از یک پنجم بودجه خود را از دستمزد صرف می کنند.

 

 

 

کارکنان چه می خواهند بیشتر از این است که احساس کنند مدیرانشان از آنها قدردانی می کنند و نمی ترسند آن را نشان دهند ، نه تنها در شرایط پرداخت ، اما از طریق روش های دیگر مانند برنامه های انعطاف پذیر کار در منزل ، کارت های هدیه برای خاموش کردن پروژه های چشمگیر ، و یا حتی فقط با گفتن "تشکر از شما" برای یک کار به خوبی انجام شده است. ویلیانز می گوید: "پول نقد در زندگی مردم مهم است ، اما همه چیز مهم نیست ، که تحقیق می کند که چه چیزی مردم را خوشحال می کند. "آنچه واقعا در محل کار درک کارکنان مهم است. تحقیقات نشان می دهد که پاداش هایی که به کارکنان نشان می دهد که کار خوب انجام داده اند و مدیرشان از آنها مراقبت می کند ، کارکنان را تشویق می کند که حتی سخت تر کار کنند. ویلانز می گوید: "در بسیاری از سازمان ها ، برنامه های به رسمیت شناختن برای کارمندان به هیچ وجه وجود ندارد ، بنابراین کارفرمایان نیاز به عقب نشینی دارند." شرکت هایی با برنامه های شناختی قوی از افزایش بهره وری ، گردش مالی شغلی و بازده بیشتر سرمایه گذاری برخوردارند از دیگر شرکت های صنایع مشابه. ویلیان نه راهنمایی برای رهبران کسب و کار ارائه می دهد تا بتوانند کارگرانشان را به گونه ای ترتیب دهند که رضایت شغلی بیشتری را به آنها تحمیل کند و آنها را به کار سخت تر تحریک کند.

 

1. هنگام استخدام ، تاکید بر مزایا

صحبت کردن از مزایای شغلی ، مانند برنامه های کار انعطاف پذیر و آموزش مهارت ، می تواند به شرکت های لبه استخدام بدهد. یک مطالعه 2018 که ویلانز و تیمش از بیش از 92،000 آگهی شغل انجام دادند ، دریافتند که بیشتر مزایای کارفرما توضیح داده شده است ، میزان استفاده از آنها بالاتر است. به علاوه ، هنگامی که کارفرمایان جزئیات مزایا را شرح دادند ، مانند سیاست های ترک خانواده سخاوتمندانه ، آنها در برنامه های بیشتری از شرکت هایی که به طور قابل توجهی بیشتر پرداخت می کردند ، کشیده شدند. کاندیداها گفتند پاداش "نرمی" که در تبلیغات شغل توضیح داده شده ، به آنها این تصور را می داد که شرکت در مورد کارکنان خود مراقبت می کرد و بیشتر با کمک کارگران به تعادل کار و زندگی سالم ، و این که بیشتر از پول اضافی به آنها اهمیت می داد ، بیشتر بود.

 

2. پول نقد می تواند کارگران را در انواع کارها انگیزه دهد

ویلنز می گوید ، پاداش های نقدی به عنوان یک انگیزه برای کار که کمی اندازه گیری می شود مناسب است. مطالعات بسیاری در مورد صنایع خدماتی و فروش آنلاین نشان می دهد که پاداش نقدی منجر به افزایش فروش و بهبود خدمات مشتریان می شود. در بخش تولید ، جوایز نقدی ، سطوح بهره وری روزانه را افزایش می دهد. اما پول به عنوان یک انگیزه کننده در شغل خلاق پیچیده که بیشتر در جامعه مدرن مبتنی بر دانش ما کار می کند کمتر معنادار است. "با اکثر کارکنان امروز ، شما در حال تلاش برای کمک به انگیزه ذاتی خود هستید ، بنابراین احساس می کنید انگیزه ای برای تلاش بیشتر برای لذت بردن از آنچه که انجام می دهید و برای کارهایشان قدردانی می کنید ، به جای اینکه از طریق پول نقد به تنهایی انگیزه بگیرید."

 

3. اگر شما پول نقد بگیرید ، یک یادداشت معنی دار داشته باشید

برای بسیاری از کارکنان ، به ویژه نسل جوان ، یک کار فقط یک چک کردن نیست؛ مردم در کار خود معنی پیدا می کنند. ویلیان می گوید ، دادن پول به تنهایی می تواند مانند یک ژست خالی یا یک معامله مالی باشد و ممکن است به عنوان انگیزه قوی برای کار سخت عمل کند. بهترین کار این است که صرفا اضافه کردن پاداش نقدی به paycheck کارگر را اجتناب کنید؛ یک چک برنده جایزه جداگانه به عنوان شناخت کار آنها بیشتر است. مدیران همچنین باید یک یادداشت دست خطی صادقانه توضیح دهند که چرا کارمند سزاوار پاداش است. ویلیان می گوید: "اگر بتوانید راهی برای مفهوم فراتر از صفر در پاداش نقدی پیدا کنید،" همین پاداش بیشتر خواهد شد. "

 

بخش دوم مقاله را در اینجا بخوانید

به اشتراک بگذارید