هاست اشتراکی

هاست اشتراکی یا هاستینگ مجازی (سرویس میزبانی وب)به سرویس هاستینگی گفته می شود که در آن چندین وب سایت بر روی یک سرور وب متصل به اینترنت قرار گرفته اند. فایل های مربوط به هر سایت در این سرور در یک پارتیشن، بخش یا فولدر جدای مختص خود قرار می گیرد. از آن جا که هزینه های خرید و نگه داری سرور در این نوع میزبانی میان صاحبان سایت ها قسمت می شود برای بسیاری از وب سایت ها –در واقع برای بیش تر سایت ها- که احتیاج به منابع زیادی ندارند هاست اشتراکی مقرون به صرفه ترین و بهترین گزینه ی میزبانی به شمار می رود.
میزبانی اشتراکی برای سایت های شخصی، کسب وکارها و شرکت های کوچک و متوسط که نیازهای میزبانی محدودی دارند کاملاً مناسب است. این نیازها معمولاً شامل فضای دیسک برای ذخیره ی فایل ها و برنامه های تحت وب، دیتابیس ها، حساب های ایمیل، مصرف پردازنده، پهنای باند، ترافیک و انتقال داده، و پشتیبانی زبان های برنامه نویسی و تولید محتوا است. در واقع منابعی که شرکت های میزبانی اشتراکی در اختیار صاحبان وب سایت ها می گذارند بسیار فراتر از نیازهای آن ها است. سایت های خیلی کمی پیدا می شوند که از همه ی ظرفیتی که شرکت میزبان به آن ها احتصاص داده است استفاده کنند؛ اگر غیر از این بود اصلاً امکان ارایه ی میزبانی اشتراکی نبود.
چون بیش تر افراد از بیش تر امکاناتی که شرکت میزبان در اختیار آن ها می گذارد استفاده نمی کنند فقط چک کردن لیست امکانات فضای میزبانی برای انتخاب میزبان مناسب کافی نیست؛ اگر مشاهده می کنید که شرکت میزبان در ارایه ی امکانات بذل و بخشش زیادی می کند گاهی باید به کیفیت سرویس شک کنید. ممکن است شرکت میزبان منابع خود را بیش از حد به فروش رسانده باشد؛ یعنی تعداد زیادی سایت را با ادعای امکانات چشم گیر روی سروری با منابع محدود قرار داده باشد. حتا یک سرور عالی هم وقتی چندهزار سایت روی آن میزبانی شده باشند و برای منابعی مثل حافظه، پردازنده، و پهنای باند با هم رقابت کنند به مشکل بر می خورد و تمام سایت های میزبانی شده دچار افت شدید سرویس می شوند. حال وضعیتی را تصور کنید که شرکت میزبان برای آن که بتواند منابع بیش تری را به قیمت ارزان تر تهیه کند و مشتریان بیش تری جلب کند از سرورهای نامطمئن از سرویس دهنده هایی که به طور خاص به خاطر کیفیت کارشان شناخته نمی شوند سرور تهیه کند؛ علاوه بر اضافه فروشی مسأله ی قطعی ها (down شدن های) مکرر سرور نیز پیش می آید. اگر پشتیبانی ضعیف و دانش پایین نیز از ویژگی های برتر شرکت میزبان باشد شما در برابر شکایت های مکرر خود از وضعیت سایت تان هم جواب مناسبی دریافت نخواهید کرد. بعید است هیچ کس دوست داشته باشد وب سایتی با سرعت پایین، داون تایم زیاد از یک شرکت بی مسؤولیت دریافت کند. البته قضیه به ندرت چنین وخیم می شود اما برای تهیه ی هاست مناسب در نظر گرفتن این فاکتورها مهم تر از امکاناتی است که سرویس دهنده ادعای فراهم آوردن آن را دارد و قطعاً بسیار مهم تر از ارزانی سرویس هاست. اگر صاحب یک شرکتید یا می خواهید کسب وکارتان را از راه اینترنت گسترش دهید تهیه ی یک سرویس میزبانی خوب حیاتی است.
سه فاکتور اساسی در تعیین کیفیت یک ارایه دهنده ی هاست اشتراکی عبارتند از:
۱- اطمینان پذیری: آپتایم باید تضمین شده باشد. منظور از آپتایم قطع نشدن سرور و فعالیت درست آن است. مطمئن باشید آپ تایم ۱۰۰ درصد ممکن نیست. هر سروری گاه حداقل به اندازه ی یک ری بوت شدن ساده احتیاج به قطع کردن دارد. ولی دنبال اعدادی بین ۹۹ تا ۱۰۰ درصد باشید.
۲- پشتیبانی فنی : هرچه گزینه های پشتیبانی بیش تر باشد بهتر است. پشتیبانی باید از طریق تماس تلفنی، ایمیل، چت آنلاین، و سیستم تیکت گذاری ممکن باشد. بهتر است خودتان یک تماس بگیرید و سرعت و کیفیت پاسخ گویی را بسنجید.
۳- سرعت اتصال: سرعت اتصال بسیار مهم است. اگرچه بازدیدکننده ها به اندازه ی سرعت اینترنت خودشان محدودند، سرعت بالاتر سرور به معنی گلوگاه های کم تر در انتقال داده در سطح سرور است و این در سرعت بالا آمدن سایت شما بسیار مؤثر است. در این مورد زیاد هم به اعداد بزرگ اعتماد نکنید؛ هرچند هرچه اعداد بزرگ تر باشند می توانید از اعتمادبه نفس سرویس دهنده ی خود بیش تر مطمئن شوید.

 

برای سفارش هاست اشتراکی کلیک کنید.

به اشتراک بگذارید