نحوه اتصال مک یا ویندوز به سرور

چه صاحب کامپیوتر Mac باشید و چه رایانه شخصی ویندوز داشته باشید ، شانس خوبی برای اتصال به سرور دارید. اتصال رایانه تان به سرور به شما امکان می دهد به فایل های اشتراکی کارفرمای خود دسترسی پیدا کنید یا خیالتان راحت شود که در هر جایی تمام جزئیات مربوط به فایل های مورد نیاز خود را دارید. سرورها همچنین به شما و همكارانتان این امکان را می دهند كه از هرجایی با اتصال اینترنتی در ارتباط باشید و از آنها مطلع شوید.

هر دو رایانه Mac و Windows می توانند فایلهای مشترک را باز کرده و از طریق اینترنت و با اتصالات از راه دور با سرورها برقرار کنند. پس از ایجاد لینک در رایانه ، می توانید هر بار که دستگاه شما شروع به اتصال مجدد با سرور کند ، آن را تنظیم و کانفیگ کنید.

 

نحوه اتصال رایانه به سرور

ویندوز 10 اتصال به یک سرور را زمانی که اطلاعات فنی صحیح و اعتبارنامه ورود به سیستم را داشته باشید ، به سادگی انجام می دهد. با تنظیم و راه اندازی اتصال سرور روی رایانه شخصی ، همه افراد در شبکه می توانند به همان منابع دسترسی داشته باشند. برای اتصال رایانه شخصی خود به یک سرور مجازی مک ، فقط باید چند مرحله ساده را دنبال کنید.

1. File Explorer را باز کنید و این رایانه را انتخاب کنید.

2. درایو شبکه Map را در نوار ابزار انتخاب کنید.

3. منوی کشویی Drive را انتخاب کنید و نامه ای را برای اختصاص به سرور انتخاب کنید.

4- قسمت Folder را با آدرس IP یا نام میزبان سرور مورد نظر برای دسترسی پر کنید.

5. کادر کنار اتصال مجدد در ورود به سیستم را علامت بزنید تا هر بار که کامپیوتر خود را راه اندازی می کنید به طور خودکار به سرور وصل شوید.

6. برای افزودن میانبر به سرور در پنجره Computer ، Finish را انتخاب کنید. بسته به نحوه پیکربندی سرور ، ممکن است لازم باشد برای دسترسی به فایلهای مشترک ، با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.

7. هنگامی که با رایانه شخصی خود با موفقیت وارد سرور شوید ، می توانید بدون نیاز به تنظیم مجدد اتصال ، به سرور وارد شوید.

 

نحوه اتصال به سرور در Mac

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از کامپیوتر  Mac خود برای اتصال به سرور با کمترین سر و صدا استفاده کنید. علاوه بر این ، شما قادر خواهید بود به سرورهای اپل یا ویندوز که از انواع مختلفی از پروتکل ها استفاده می کنند ، متصل شوید. برخی از طبیعی ترین روش ها شامل استفاده از Finder برای دسترسی سریع به فایل های مشترک است.

1. از صفحه اصلی ، روی نماد Finder در Dock کلیک کنید تا یک پنجره Finder باز شود.

2. از نوار کناری ، بر روی Network در بخش Locations کلیک کنید.

3. شما ممکن است در بخش مکان ها هیچ موردی را مشاهده نکنید. برای آشکار کردن آنها ، روی مکانها شناور شوید ، سپس بر روی Show کلیک کنید.

4- از روی پنجره Finder روی سروری که می خواهید به آن متصل شوید دوبار کلیک کنید ، سپس روی Connect As کلیک کنید.

5. نحوه اتصال به سرور را انتخاب کنید:

• مهمان: اگر سرور مشترک دسترسی مهمان را مجاز کرده است ، می توانید به عنوان کاربر مهمان عضو شوید.

• کاربر ثبت نام شده: با استفاده از نام کاربری و رمز ورود معتبر ، به Mac دیگر متصل شوید. اگر در ورود به سیستم مشکل دارید ، با پشتیبانی سرور تماس بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که اعتبار شناسایی شما در لیست کاربران مجاز قرار دارد.

 

به صورت خودکار به یک سرور در رایانه وصل شوید

به جای اینکه مجبور شوید دوباره به سرور مجازی مک وصل شوید ، می توانید هر بار که کامپیوتر خود را راه اندازی می کنید ، یک ورود خودکار تنظیم کنید. برای تنظیم ، این دستورالعمل ساده را انجام دهید:

1. File Explorer را باز کنید و این رایانه را انتخاب کنید.

2. برگه Computer را انتخاب کنید ، سپس Map Network Driver را انتخاب کنید.

3. آدرس IP سرور یا نام اشتراک را وارد کنید تا مسیر درایو اشتراکی به دست آید ، سپس کادر ورود مجدد را هنگام ورود به سیستم علامت بزنید.

4- صبر کنید تا درایو نقشه برداری شود.

5. برای بررسی اتصال و تنظیمات ، روی درایو دوبار کلیک کنید.

 

اتصال مجدد خودکار به سرور در مک

پس از اتصال رایانه خود به درایو شبکه ، می توانید یک ورود خودکار را تنظیم کنید که هر بار راه اندازی آن اتفاق می افتد. برای تنظیم این ، این دستورالعمل های ساده را دنبال کنید:

1. آرم Apple> تنظیمات سیستم> کاربران و گروه ها را انتخاب کنید.

2. از لیست روی نام کاربری خود کلیک کنید ، سپس بر روی تب ورود به سیستم کلیک کنید.

3. درایو شبکه نصب شده را در لیست موارد ورود به سیستم بکشید و رها کنید.

4- جعبه مخفی کردن را علامت بزنید تا در هر زمان ورود کامپیوتر ، پنجره درایو باز نشود.

به اشتراک بگذارید