مراقب سایه های ایجاد شده توسط ابر باشید بخش دوم

وقتی که بچه بودیم ، شاهد سایه خودمان بودیم که به هرکجا می رفتیم ما را تعقیب می کرد. فیزیک به ما می گوید که سایه ها در روزهای آفتابی وجود دارند و در پشت ابرها مخفی می شوند. با این حال ، این قاعده قابل تعمیم به عصر دیجیتال ما نیست. چگونه می توان حضور قوی فعالیت های فناوری اطلاعات سایه را با ظهور خدمات ابر توضیح داد؟

 

 

 

تأثیر فناوری اطلاعات سایه

فعالیت های فناوری اطلاعات سایه منجر به پیامدهای منفی متعددی می شود. به عنوان مثال ، کارکنان کسب و کار اینترنتی همیشه از قوانین ملی و بین المللی و قوانین انطباق ، که شرکت آنها را تهدید می کند ، آگاه نیستند. براساس گزارش SkyHigh Networks در سال 2015 ، تنها 7 درصد از سرویس های ابری قابل پذیرش ، امنیت ، حاکمیت و الزامات انطباق شرکت را برآورده می کنند. بنابراین ، با وجود فعالیت های فناوری اطلاعات سایه ، مسائل مختلف امنیتی ایجاد می شود.

علاوه بر این ، گارتنر پیش بینی کرد که تا سال 2020 ، یک سوم حملات که توسط شرکت ها تجربه می شود ، منابع فناوری سایه خود را هدف قرار خواهند داد. حتی اگر فن آوری های ابر دارای لیست طولانی از مزایا باشند ، آنها همچنین تهدیدات زیادی را برای شرکتها ایجاد می کنند. یکی از بزرگترین خطرات نقض امنیت است که با ذخیره داده ها در ابرهای عمومی تسهیل می شود. این اطلاعات نیز مستعد گمراه شدن هستند. EMC تأکید کرد که هر ساله از دست دادن داده ها 1.7 تریلیون دلار از دست داده است ، که نشان می دهد که کسب و کار در دوران ابر رایانه آماده نشده است. علاوه بر این تهدیدات ، فعالیت های فناوری اطلاعات سایه بیش از حد سبب ایجاد محیط های کنترل شده در یک شرکت می شود ، علاوه بر برخی از اختلافات منابع ، منجر به از دست رفتن همکاری بین ادارات مختلف می شود.

با این حال ، اگر ما از فناوری سایه فناوری اطلاعات از دیدگاه واحدهای تجاری استفاده کنیم ، می توانیم ادعا کنیم که این پیامدها عواقب مثبتی دارند. برای شروع ، دستیابی به خدمات نوآور نه تنها خلاقیت و نوآوری شرکت را بهبود می بخشد ، بلکه بهره وری آن را نیز بهبود می بخشد. کارکنان کسب و کار پس از آن ، با راه حل های به روز شده مقابله می کنند تا آنها بتوانند در بازار سریع در حال توسعه امروز رقابت کنند. از طریق صرفه جویی در زمان کارکنان ، آنها می توانند به تمرکز اصلی بر کسب و کار اصلی خود متمرکز شوند. این نشان می دهد که اگر به درستی اداره شود ، فناوری سایه می تواند بر فروشگاه تاثیر مثبتی داشته باشد. اما ، چگونه باید شرکت ها را با حضور فعالیت های فناوری اطلاعات سایه کنترل و مدیریت کنیم؟

 

راه حل های فناوری اطلاعات سایه

نظارت یا حاکمیت یکی از دلایل اصلی هر فروشگاه اینترنتی موفق است. هنگامی که به درستی و به طور موثر اداره می شوند ، شرکت ها مستعد رقابت و موفقیت هستند. همانطور که قبلا دیده شده ، فعالیت های فناوری اطلاعات سایه منجر به پیامدهای مختلف خطرناکی می شود که شرکت را در سطوح مختلف تهدید می کند. بنابراين ، به منظور هدايت اين تهديدات به پيامدهاي مثبت ، بنگاه ها بايد آگاهي را در رابطه با مسائل امنيتي ، انطباق و تنظيم ناشي از فعاليت هاي فناوري اطلاعات سنتي افزايش دهند.

علاوه بر این ، همکاری های بهتر ، ارتباطات مکرر و همکاری های نزدیک تر ، هماهنگی راهبردی از اهداف کسب و کار و فناوری اطلاعات را امکان پذیر می سازد. از طریق این تراز ، شرکت در یک جهت روشن حرکت می کند و موانع آن را به ستون ها تبدیل می کند. فعالیت های فناوری اطلاعات سایه تأثیر زیادی بر رابطه بین بخش های کسب و کار و فناوری اطلاعات دارد. بنابراین ، هنگامی که با دقت و با مدیریت به طور موثر ، این رابطه ، این شرکت را به سمت جلو حرکت می دهد.

 

بخش اول مقاله را در اینجا بخوانید

به اشتراک بگذارید