مراقب سایه های ایجاد شده توسط ابر باشید بخش اول

وقتی که بچه بودیم ، شاهد سایه خودمان بودیم که به هرکجا می رفتیم ما را تعقیب می کرد. فیزیک به ما می گوید که سایه ها در روزهای آفتابی وجود دارند و در پشت ابرها مخفی می شوند. با این حال ، این قاعده قابل تعمیم به عصر دیجیتال ما نیست. چگونه می توان حضور قوی فعالیت های فناوری اطلاعات سایه را با ظهور خدمات ابر توضیح داد؟

 

 

 

فناوری اطلاعات سایه چیست؟

فعالیت های فناوری اطلاعات سایه به پروژه های فناوری اطلاعات که توسط ارائه دهندگان خارجی مدیریت می شوند ، بدون اطلاع از بخش فناوری اطلاعات اشاره می کنند. داشتن واحدهای تجاری کوتاه مدت بخش فناوری اطلاعات خود را برای به دست آوردن یک سرویس جدید نشان دهنده تعریف اصلی فعالیت های IT سایه در یک فروشگاه اینترنتی است. علاوه بر این ، به عنوان فن آوری های ابر ، ارائه خدمات برای واحدهای تجاری را تسهیل می کند، شرکت ها از افزایش تعداد فعالیت های فناوری اطلاعات سایه رنج می برند.

طبق بررسی انجام شده توسط ارتباطات NTT در سال 2016، 83 درصد از پاسخ دهندگان تصور می کنند فعالیت های فناوری اطلاعات سایه تا سال 2018 افزایش پیدا می کند ، جایی که 87 درصد از شرکت کنندگان کسب و کار گرا و 80 درصد IT گرا هستند. آسیب های ناشی از کارکنان کسب و کار آنلاین با قبول برخی خدمات ابر بدون رضایت بخش IT چیست؟ آیا کارکنان فناوری اطلاعات از علل مختلف فعالیت های IT سایه آگاه هستند؟ آیا کارکنان کسب و کار توجه به عواقب مختلف را برای چنین فعالیت هایی دارند؟ آیا ارتباط بین این ادارات ، حضور سایه فناوری اطلاعات را کاهش می دهد؟

 

علل ریشه ای فناوری اطلاعات سایه

فعالیت های فناوری اطلاعات سایه در حال ظهور فن آوری های جدید مانند رایانه های ابر است. مزایای مختلف تولید شده توسط سرویس های ابری (هزینه های پایین ، انعطاف پذیری ، دسترسی آسان ، هرج و مرج و غیره) باعث افزایش آن در شرکت ها ، به ویژه واحدهای تجاری فروشگاه شده است. با این حال، با اتخاذ افزایش ، فعالیت های فناوری اطلاعات سایه نیز افزایش می یابد. CipherCloudsheds بر روی حضور قوی سایه IT در شرکت های بزرگ روشن.

آمار آنها نشان می دهد که 80 درصد از کارکنان کسب و کار ، بخش های فناوری اطلاعات خود را کوتاه می کنند و نرم افزار به عنوان یک سرویس (نرم افزار ابری خدمات) را از ارائه دهندگان خدمات ابری خریداری می کنند. به عنوان مثال ، هنگامی که کارکنان کسب و کار اینترنتی از سرویس های ارائه شده توسط واحد های IT خود ناراضی هستند ، طبیعت به راحتی قابل دسترسی از فن آوری های ابر آنها را قادر می سازد تا خدمات مورد نیاز را بدست آورند. این نیازهای آنها را برآورده می کند ، بر سر سختی ، کنترل و انعطاف پذیری بخش های سنتی فناوری اطلاعات تأثیر می گذارد. از طریق تصویب خدمات ابر ، کسب و کار با نیاز به توسعه مهارت های فناوری اطلاعات دارد.

 

بخش دوم مقاله را در اینجا بخوانید

به اشتراک بگذارید