طراحی فروشگاه اینترنتی بخش اول

توسعه محصول و طرح کسب و کار شما

فروشگاه اینترنتی مزایای زیادی به نسبت یک فروشگاه فیزیکی دارد: هیچ اجاره ای نمی پردازید و می توانید به راحتی از خانه خود به میلیون ها مشتری دسترسی پیدا کنید. با این حال ، برای اجرای موفقیت آمیز ، ایده خوبی است که در شروع کار یک فروشگاه آنلاین همانطور که برای هر کسب و کار دیگری وقت میگذارید فکر کنید. شما یک محصول عالی، یک وب سایت کاربر پسند و یک برنامه بازاریابی جامع نیاز خواهید داشت. برای یادگیری نحوه شروع ، این مقاله را از دست ندهید.

 

1- تصمیم بگیرید که چه چیزی میخواهید به فروش برسانید.

اگر می خواهید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید ، احتمالا یک ایده برای فروش عالی دارید. به خاطر داشته باشید که چیزهای خاصی برای فروش به صورت آنلاین مفید هستند ، در حالی که موارد دیگر ممکن است زمانی که مشتری نمیتواند آن ها را از نزدیک ببیند برای فروش غیر ممکن به نظر آید. در هر صورت ، شما باید به شدت به ارزش محصول خود اعتقاد داشته باشید - در غیر این صورت ، ارتباط با مشتریان سخت خواهد بود. در اینجا چند سوال مطرح می شود:

آیا محصول فیزیکی است که باید حمل شود یا محصول دیجیتالی است که می تواند از طریق فروشگاه اینترنتی تان ارسال شود؟

آیا می خواهید بیش از یک موجودی از هر محصول داشته باشید یا یک عدد از هر نوع (مثل آثار هنری ، وسایل عتیقه) باشد؟

آیا میخواهید طیف وسیعی از محصولات را به فروش برسانید یا قصد دارید تخصص خود را محدود کنید مانند فروش تی شرت یا کتاب ؟

آیا خودتان محصول خود را ایجاد می کنید؟ اگر چنین است ، مطمئن شوید که می توانید با افزایش تقاضا ادامه دهید. یک رابطه با یک منبع مطمئن ایجاد کنید.

اگر شما قصد ندارید خودتان محصول را بسازید ، به یک سازنده خوب نیاز دارید. درباره شرکت های مختلف برای پیدا کردن یکی که برای ایده کسب و کار شما مفید است تحقیق کنید.

تصمیم بگیرید که چگونه محصول شما حمل می شود یک طرح برای حمل کالا از خانه خود را به طور موثر ایجاد کنید ، اگر محصول توسط یک شخص ثالث تولید می شود یک برنامه ذخیره سازی و حمل و نقل را با انبار هماهنگ کنید.

شما در رابطه با محصول یا خدمات خود بسیار درگیر خواهید شد. برای گسترش بازار فروشگاه خود به طور موثر ، شما نیاز به همکاری با افرادی از این صنعت است. اطمینان حاصل کنید که محصول چیزی است که می تواند زمان زیادی برای حمل و نقل پشت سر بگذارد.

طراحی فروشگاه اینترنتی بخش اول

 

2- خود را متمایز کنید

دانستن آنچه که میخواهید بفروشید ، تنها بخشی از ایجاد فروشگاه آنلاین موفق است. شما نیاز دارید که خدمات خود را از سایر سرویس های مشابه دیگر که افراد بتوانند انتخاب کنند ، چه بصورت شخصی و چه آنلاین ، متفاوت سازید. چرا یک مشتری باید بلوزی را از شما و نه از 100ها فروشگاه دیگر آنلاین خریداری کند؟

رقبایتان را بشناسید. زمانی که به وبسایت های رقیبتان نگاه می کنید فقط به فروش یک خط تولید خاص نروید. بازار اصلی آنلاین را که قصد تبلیغ محصولات خود را دارید ، در نظر بگیرید و رقابت در آن پورتال ها را بررسی کنید.

محصولی خاص ارائه دهید. اگر شما در حال فروش صنایع دست ساز و یا آثار هنری هستید ، اصالت کار شما ممکن است به تنهایی باعث خاص بودن شود و محصول شما را از دیگران جدا می کند. سعی کنید تعادل بین چیزی که خاص است و همچنین خواهان دارد داشته باشید.

کار تخصصی ارائه دهید. شاید کیفیتی که شرکت شما را جدا از بقیه قرار می دهد ، تخصص شما در نوع محصولی است که شما در حال فروش آن هستید. شاید شما یک بازیکن حرفه ای سابق بیسبال هستید که یک خط از دستکش های بیس بال را به فروش می رساند. شور و شوق و دانش خاص خود را به محصول اضافه کنید.

یک فرآیند خرید دوستانه ارائه دهید. حتی اگر محصول شما برای فروش آنلاین بسیار شبیه به چیزهای دیگر باشد ، می توانید فروشگاه خود را جدا کنید و تجربه خرید را پر از سرگرمی و لذت بخش و آسان کنید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای چرخیدن آسان و برای به اشتراک گذاشتن سرگرم کننده است. پاسخگو باشید و به مشتریان خدماتی ارائه کنید که دیگران نمیکنند.

طراحی فروشگاه اینترنتی بخش اول

 

3- فروش اقلام خود را در مقیاس کوچک امتحان کنید.

در دنیای واقعی ، کار عاقلانه این است که سعی کنید ابتدا محصولات خود را از طریق دیگر راه های راحت تری (بازارهای محلی ، نمایشگاههای صنایع دستی و غیره) قبل از اینکه یک فروشگاه بزرگ باز کنید ، به فروش برسانید. همین امر برای فروش آنلاین نیز صادق است. سعی کنید اقلام خود را به صورت جداگانه در شیپور ٬ ایسام ٬ دیوار و غیره به فروش برسانید. این چیزی است که باید به دنبال آن باشید:

چه کسی محصول شما را می خرید؟ آیا کوپن تخفیف و یا هدیه رایگان اگر به یک نظرسنجی کوتاه پاسخ دهند ارائه می دهید؟ محصولات دیگری که مشتریان شما آنلاین خریداری می کنند پیدا کنید.

تا چقدر حاضر به پرداخت هستند؟ قیمت های مختلف را امتحان کنید.

رضایت مشتری چگونه است؟ یک زمان خوب برای تست اینکه چگونه می توانید محصول خود را به مشتری برسانید. آیا از بسته بندی خوب استفاده می کنید؟ آیا روش حمل و نقل قابل اعتماد است؟ آیا آنها از محصول خود راضی هستند؟ آیا محصول را خوب توصیف کرده اید؟

طراحی فروشگاه اینترنتی بخش اول

 

4- یک طرح تجاری بسازید.

  قبل از شروع مراحل باز کردن فروشگاه اینترنتی خود ، وقتی را برای تدوین یک طرح کسب و کار دقیق ، صرف نظر از این که آیا شما در حال برنامه ریزی برای دریافت سرمایه های خارجی از سرمایه گذاران هستید ، وقت بگذارید. این به شما کمک خواهد کرد که قدم هایی را که لازم دارید برای موفقیت کسب و کارتان برنامه ریزی کنید ، محکمتر بردارید. هزینه عملیات خود را تعیین کنید و یک استراتژی بازاریابی طراحی کنید. این عوامل را در نظر بگیرید:

هزینه های تولید ، اینکه آیا خودتان محصول خود را ایجاد می کنید یا با تولید کننده قرارداد دارید.

هزینه حمل و نقل.

مالیات.

حقوق و دستمزد کارمند ، در صورت لزوم.

هزینه ها برای رزرو نام دامین و سرویس هاست وب.

طراحی فروشگاه اینترنتی بخش اول

 

5- کسب و کار خود را با توجه به قوانین کشورخود ثبت کنید.

وقتی آمادگی دارید که همه چیز را رسمی کنید ، باید نام تجاری مناسبی را بیابید و برای کسب و کارتان ثبت نام کنید و روند حقوقی و مالیاتی لازم برای ثبت نام شرکت را طی کنید. در کشور ما ٬ برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لازم است تا نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنایع دریافت شود. برای این منظور میهن سرویس این آمادگی را دارد تا با راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای شما توسط نرم افزار فروشگاه ساز دیمارکت ٬ علاوه بر راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای شما ٬ پیگیری دریافت نماد اعتماد - enamad - و درگاه پرداخت را هم برای شما انجام دهد.

 

به اشتراک بگذارید