طراحی برای اعتماد ایجاد اطمینان در وب سایت

آیا بازدید کنندگان وب سایت شما پس از یک بار بازدید وب سایت از وب سایت شما خارج می شوند؟ آیا در تبدیل بازدید کنندگان وب سایت به مشتریان خود مشکل دارید؟ یکی از دلایلی که باعث عدم تبدیل بازدید کنندگان وب سایت به مشتری می گرددعدم اعتماد می باشد. اما حتی برای وب سایت هایی که به فروش کالا و خدمات نمی پردازند ایجاد اطمینان مهم می باشد.
بالا بردن سطح اطمینان در سایت می تواند باعث بالا رفتن ترافیک در وب سایت گردد که این افزایش ترافیک می تواند به سبب تبادل نظر در مورد یک محصول، دانلود کتاب الکترونیکی و یا عضویت در خبرنامه باشد. برای افزایش سطح اطمینان کاربران وب سایت می توانید موارد زیر را انجام دهید.

شبکه های اجتماعی
امروزه کاربران بسیاری در اینترنت عضو شبکه های اجتماعی هستند و استفاده از شبکه های اجتماعی روز به روز در حال گسترش است به طوری که امروزه هر شخص در اینترنت حداقل عضو یکی از شبکه های اجتماعی می باشد. کاربران امروزه به صحبت های دوستان خود بیش از هر چیزی اطمینان دارند و تصمیمات خود را بر اساس پیشنهادات دوستان و نزدیکان خود می گیرند. در صورتی که بتوانید در شبکه های اجتماعی حضور قوی داشته باشید و به مشتریان خود از طریق این شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید و خدمات قابل قبولی به ایشان ارائه نمایید می توانید از طریق شبکه اجتماعی خود در سایر کاربرانی که شما را نمی شناسند جلب اعتماد نمایید. البته دقت نمایید اولین و مهترین مسئله در این روش جلب اعتماد ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بالا با پایین ترین هزینه ممکن است و در صورتی که مبنای خود را به این روش بگذارید حتما در ایجاد اطمینان در کاربران خود از طریق شبکه های اجتماعی موفق خواهید بود. سعی نمایید شبکه های اجتماعی مفیدتر در زمینه کاری خود را بیابید و فعالیت روزانه خود را آغاز نمایید و چیزی که باعث اثر گذاری شبکه های اجتماعی در کسب و کار شما خواهد بود تداوم فعالیت با آن می باشد.

ظاهر وب سایت
برای آنکه کاربر با وب سایت شما ارتباط بهتری برقرار نمایید می بایست ظاهر مناسبی داشته باشد تا کاربر مدت زمان بیشتری در وب سایت باقی بماند و بتواند مطالب بیشتری از سایت را مطالعه نماید. برای آنکه وب سایت تاثیر مناسبی در کاربر داشته باشد می بایست ظاهر مناسبی در زمینه فعالیت کاری وب سایت داشته باشد و مثلا در صورتی که جنبه فعالیت وب سایت فروشگاهی می باشد قالب وب سایت نیز حتما می بایست به صورت فروشگاهی طراحی گردد زیرا کاربران با توجه به هر زمینه فعالیتی در انتظار الگوی خاص هستند که در صورتی که وب سایت مورد نظر با الگوی ذهنی آنان مطابقت نداشته باشد شاید برای ادامه فعالیت در سایت سردرگم شوند. سادگی الگوی طراحی باعث می گردند طیف وسیعی از کاربران را جذب نمایید و کاربران بدون پیچیدگی های طراحی بتوانند مطالب لازم را از وب سایت دریافت نمایید. طراحی دو بعدی و فلت که جزو گرایش های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ می باشد مصداق کامل طراحی ساده می باشد که در این نوع طراحی ها کاربران ارتباط بهتری با وب سایت برقرار می نمایند و بهتر متوجه موضوع فعالیت وب سایت و مکان قرار گرفتن مطالب می گردند.

شفافیت
بهتر است تمامی مطالبی که کاربران وب سایت شما به آن نیازمندند تا بدانند را در وب سایت به صورت کامل و شفاف ارائه نمایید تا کاربر به صورت کامل توجیه گردد. مثلا در صورتی که خدماتی ارائه می نمایید و یا کالایی به فروش می رسانید بهتر است جنبه های مختلف کالا و یا خدمت را به صورت کامل تشریح نمایید تا سوالی برای کاربر باقی نماند. از تشریح نقاط ضعف محصولات و خدمات خود نهراسید و با انجام این کار حس اطمینان و اعتماد بیشتری در کاربر خود ایجاد خواهید نمود.

مجوزها و تاییدیه ها
برای آنکه کاربر با اطمینان بیشتری در وب سایت شما گشت و گذار نماید بهتر است کلیه مجوزها و تاییده های اخذ شده خود را در سایت بارگذاری نمایید و در صورتی که تا کنون اقدام به اخذ مجوز ننموده اید اقدام نمایید. وجود مجوز در سایت باعث قوت قلب مشتریان می گردد و تاثیر بسزایی در تبدیل کاربران وب سایت به مشتری خواهد داشت. همانطور که می بینید دیمارکت نیز نماد اعتماد الکترونیکی خود را در سایت جهت جلب اعتماد بیشتر کاربران خود بارگذاری نموده است.

عدم وجود خطا در وب سایت
بهتر است قبل از آنکه کاربران وب سایت شما خطاها و صفحات مشکل دار وب سایت شما را بیابند وب سایت خود را به صورت کامل بررسی نمایید تا مشکلی در سایت وجود نداشته باشد. وجود غلط های املایی و صفحات مشکل دار باعث تاثیر منفی در جلب اعتماد کاربران می باشد. بنابراین بهتر است همین امروز بررسی وب سایت خود را آغاز نمایید.

به اشتراک بگذارید