شش مورد از متداول ترین مسائل شبکه و شیوه حل این مسائل بخش اول

شبکه ها از اهمیت زیادی برای بهبود بهره وری کسب و کارها و متصل کردن دستگاه ها (افرادی که از آن ها استفاده می کنند) حتی در فواصل و مسافت های طولانی برخوردار هستند. با این حال ، مدیریت یک شبکه دشوار است حتی برای متخصصان با تجربه IT. از آنجایی که آنها بر روی بسیاری از متغیرهای مختلف متکی هستند ، همه کارکردها به طور یکنواخت کار می کنند ، برای یک خطای کوچک به یک مسئلۀ سیستم می رسیم.

خوشبختانه ، اکثر مشکلات شبکه را می توان به راحتی حل کرد - تا زمانی که قادر به شناسایی علل ریشه ای برای آن مشکلات شبکه باشید. بنابراین ، رایج ترین مشکلی که بوجود می آیند ، چطور است و چگونه می توانید آنها را حل کنید؟

 

 

آیا این یک مسئله شبکه واقعی است؟

اول ، شما باید تعیین کنید که آیا این یک مشکل شبکه واقعی است یا اینکه به نظر می رسد مشکل شبکه است. به عنوان مثال ، اگر یک برنامه خاص وجود داشته باشد که در نتیجه ارتباطات آهسته یا خطاها رخ می دهد ، می تواند مشکل خاصی با برنامه باشد نه شبکه واقعی.

بهترین روش برای تعیین تفاوت در اینجا این است که از نرم افزار Sniffing Pack استفاده کنید تا ریشه اصلی مشکل شما را از بین ببرد. از آنجا ، می توانید از ابزارهای تشخیصی یا یافته های تحقیقاتی خود برای تشخیص آنچه در حال انجام است (و اصلاح کنید) استفاده کنید.

 

رایج ترین مسائل

 این ها برخی مسائل رایجی هستند که شما  با آن مواجه خواهید شد:

1. اینترنت کند: اینترنت کند واقعا خسته کننده است. این می تواند ناشی از تعدادی از مشکلات باشد. به عنوان مثال ، روتر شما ممکن است به درستی کار نکند ، شما ممکن است دستگاه های زیادی برای دسترسی به اینترنت در یک بار داشته باشید ، یک برنامه خاص ممکن است بیش از حد پهنای باند خود را به شدت برساند ، یا ممکن است خود ارائه دهنده اینترنت شما تاخیر سرویس را تجربه کند. متاسفانه ، تنها راه پاسخگویی به این مسائل بالقوه این است که آنها را بررسی کنیم و آنها را یک به یک ثابت کنیم تا ریشه مشکل را پیدا کنیم.

2. سیگنال بدون اتصال گاهی اوقات یک سیگنال از یک روتر خواهید دید ، اما دستگاه شما قادر به اتصال به شبکه نیست. دو دلیل بالقوه برای این وجود دارد: اول ، ممکن است دستگاه شما خارج از محدوده روتر باشد. دستگاه را نزدیک به روتر قرار دهید و ببینید آیا می توانید بعد از آن وصل شوید. اگر هنوز هم نمی توانید اتصال برقرار کنید ، احتمالا مشکل سخت افزاری وجود دارد. شما ممکن است بتوانید کارت شبکه ای که استفاده می کنید را جایگزین کنید یا راننده های مرتبط با آن را به روز کنید ، اما در بعضی موارد ، شما باید سخت افزار را به طور کامل جایگزین کنید.

3. وقفه های دوره ای تعداد کمی از شبکه ها کاملا 100 درصد زمان می برند ، اما اگر شما شاهد قطع شدن کامل دوره ای هستید ، یک ناتوانی کامل برای هر وسیله ای که بتوانید به شبکه متصل شوید ، یک مشکل وجود دارد که نیاز به عمل دارد. در اینجا بسیاری از ریشه ها وجود دارد ، اما ممکن است شما شاهد یک درگیری NetBIOS باشید (مخصوصا اگر از یک سیستم قدیمی استفاده می کنید). اگر شما قطعنامه WINS / NetBT را غیرفعال کنید ، ممکن است بتوانید همه چیز را پاک کنید. شما همچنین می توانید تغییر نام دادن کامپیوترها و حوزه ها برای حل این مشکل را امتحان کنید.

 

بخش دوم مقاله را در اینجا بخوانید

به اشتراک بگذارید