شش مورد از متداول ترین مسائل شبکه شیوه حل این مسائل بخش دوم

شبکه ها از اهمیت زیادی برای بهبود بهره وری کسب و کارها و متصل کردن دستگاه ها (افرادی که از آن ها استفاده می کنند) حتی در فواصل و مسافت های طولانی برخوردار هستند. با این حال ، مدیریت یک شبکه دشوار است حتی برای متخصصان با تجربه IT. از آنجایی که آنها بر روی بسیاری از متغیرهای مختلف متکی هستند ، همه کارکردها به طور یکنواخت کار می کنند ، برای یک خطای کوچک به یک مسئلۀ سیستم می رسیم.

خوشبختانه ، اکثر مشکلات شبکه را می توان به راحتی حل کرد - تا زمانی که قادر به شناسایی علل ریشه ای برای آن مشکلات شبکه باشید. بنابراین ، رایج ترین مشکلی که بوجود می آیند ، چطور است و چگونه می توانید آنها را حل کنید؟

 

 

4. درگیری های IP. معمولا ویندوز اطمینان می دهد که فقط یک آدرس IP در هر دستگاهی است که در هر زمان خاص به شبکه دسترسی داشته باشد. در حالت نادر ، با این حال ، دو دستگاه ممکن است با همان آدرس IP به پایان برسد؛ هنگامی که این اتفاق می افتد ، یک دستگاه معمولا "مسدود شده" است که مانع از دسترسی دستگاه به فایل های محافظت شده می شود. بدتر شدن شرایط ، می تواند منجر به عقب ماندگی برای تمام دستگاه های متصل شده شود ، نه تنها آنهایی که درگیری های IP دارند. اجتناب از این مشکل نسبتا آسان است اگر شما تنظیم DHCP خود را برای حذف آدرس IP های استاتیک. این باید آدرس های IP را دوباره تنظیم کند تا تمام دستگاه ها بتوانند بدون نیاز به شبکه دسترسی داشته باشند.

 

5. مسائل کیفیت VOIP. مسائل مربوط به تماس های صوتی ، از جمله تاخیر ، وقفه و مسائل مربوط به کیفیت ، می تواند به دلیل بسیاری از متغیرها (از جمله برخی از موارد ذکر شده در بالا) باشد. با این حال ، شما ممکن است لکنت را تجربه کنید. بافرهای جرقه ای نصب کنید که مخازن کوچک یا بسته های اطلاعات VOIP را ایجاد می کنند تا اطمینان حاصل شود جریان صحیح اطلاعات از یک نقطه به نقطه دیگر. شما همچنین می توانید کدهای پخش جدید را نصب کنید - ترجیحا آنهایی که پنهان سازی بسته های بسته را به عنوان یکی از ویژگی های اصلی. در حالی که در آن هستید ، رانندگان خود را به روز رسانی کنید.

 

6. اتصالات با دسترسی محدود اگر ارتباطی با دسترسی محدود دارید ، به احتمال زیاد یک پیغام خطای ویندوز ایجاد می کنید که ناشی از خرابی فنی است. ویندوز به روز رسانی هایی را انجام داده است که باید اکثر این خطاها را از وقوع پیشگیری کند ، اما اگر با این وضعیت مواجه شوید ، بهتر است تنظیم مجدد روتر شبکه خود و دستگاه سعی در اتصال به آن داشته باشید.

 

این مشکلات فناوری اطلاعات ممکن است به شما آسیب برساند ، اما اگر طولانی شوید ، می توانید آنها را تشخیص و حل کنید. بهترین متخصصان فناوری اطراف خود را در نزدیکی خود نگه دارید ، به دقت مراقب هر گونه وقفه در سرویس باشید ، و نگه دارید تا زمانی که بتوانید همه چیز را دوباره اجرا کنید.

 

بخش اول مقاله را در اینجا بخوانید

به اشتراک بگذارید