سوالات مهمی که باید قبل از شروع کار جدید از خود بپرسید بخش اول

یک ایده کاری خلاقانه ممکن است یک فرصت عالی برای افزایش درآمد شما و رشد سازمان شما باشد. اما آیا در مورد خطرات موجود در سرمایه گذاری جدید فکر کرده اید؟ مطمئنا، اکنون ممکن است ایده شما خوب به نظر برسد، اما در روزهای و هفته های بعد از اجرا، نقص های اساسی ممکن است بوجود آید و در آن زمان ممکن است برای جلوگیری از ضرر دیر شود. به همین دلیل ما از 11 کارآفرین از شورای جوانان کارآفرینی (YEC)  پرسیدیم:

"مهم ترین سوالی که هر یک از کارآفرینان باید قبل از اقدام در مورد ایده کسب و کار بعدی از خود بپرسند چیست؟"

جوابی که هریک از آنها گفتند را در ادامه برایتان آورده ایم:

 

1- آیا دیگران به ایده من نیاز دارند؟

اول از همه، باید مطمئن شوید که ایده شما مورد نیاز است. آیا شکافی در بازار وجود دارد؟ چرا باید این ایده  در بازار هدف شما و مردم مورد توجه قرار گیرد؟ اگر مخاطبی وجود نداشته باشد، ایده ی میلیون دلاری هم وجود ندارد. هنگامی که شما صادقانه می توانید به این سؤالات پاسخ دهید، می توانید به طور جدی نگاهی به ایده خود و تبدیل آن به یک کسب و کار قوی داشته باشید.

 

2- آیا این ایده امکان پذیر است؟

شما باید تعیین کنید که آیا می توانید از پس هزینه های این ایده کاری برای ساختن ساختار آن بربیایید یا خیر، اگر خانواده یا هر فرد دیگری نزدیک شما بتواند در این تغییر به شما کمک کند و اینکه آیا شما عزم راسخی دارید ؟اکثر کار آفرینان فکر می کنند که می توانند این مسائل را در حین کار حل کنند. ولی در واقع، باید قبل از آن را بدانند.

 

3-آیا محصول من ارزشی به زندگی مشتری اضافه میکند؟

"اگر نه، آن را انجام ندهید. به عنوان کسی که سالها تجربه در این زمینه دارد، اگر کسب و کار شما واقعا مفید نیست، نباید دنبال شود. یک ایده به تنهایی پول ساز نیست، زمانی که دور از فرزندانتان هستید به راحتی نمی تواند جبران شود، و در بیشتر موارد، مردم همه چیز دارند. این به این معنی است که شما نباید در کسب و کاری وارد شوید مگر اینکه ارزشی به زندگی مردم اضافه کنید که قبل از آن نبوده است. ~ Jason Criddle، Jason Criddle and Associates

 

4- آیا می توانم خودم را سال ها در این کار ببینم؟

زیبایی کارآفرینی این است که شما می توانید آینده را ببینید. به معنای واقعی کلمه، کارآفرینان دنیایی را با محصول یا خدمات خود می بینند که مشکلاتی را که امروز وجود دارد در آن حل شده است. آنچه که ما به خوبی نمی بینیم، دست اندازهای جاده است: مشکلات و چالش های اجتناب ناپذیر که شما را تکان خواهند داد.

 

5- آیا این کار در زندگی ایده آل من جایی دارد؟

ایجاد یک کسب و کار می تواند زمان و انرژی بسیار زیاد ببرد و قبل از وارد شدن به آن، مهم است که در مورد پیامدهایی که در زندگی شما بوجود می آید روشن شوید. آیا شما مایل به صرف وقت و انرژی، تحمل بالا و پایین ها،"نه" گفتن به چیزهای دیگر مانند خوش گذرانی با دوستان و خانواده و یا سرگرمی های خود هستید؟ اطمینان حاصل کنید که قبل از داخل کاری شدن که ارزشش را دارد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید