سرورها قلب اینترنت هستند

سرور یک کامپیوتر است که برای پردازش درخواست ها طراحی شده است و داده ها را به کامپیوتر دیگری در اینترنت یا شبکه محلی تحویل می دهد. کلمه "سرور" به معنی یک وب سرور است که در آن صفحات وب می توانند از طریق یک مشتری مانند یک مرورگر وب به اینترنت دسترسی پیدا کنند. با این حال ، چندین نوع سرور وجود دارد ، از جمله سرورهای محلی مانند سرورهای فایل که داده ها را در شبکه داخلی ذخیره می کنند. هر چند که هر کامپیوتری که نرم افزار مورد نیاز را اجرا می کند می تواند به عنوان یک سرور عمل کند ، رایج ترین استفاده از کلمه به ماشین هایی بسیار بزرگ و با قدرت بالا اشاره می کند که به عنوان پمپ فشار و کشیدن اطلاعات از اینترنت عمل می کنند. بیشتر شبکه های کامپیوتری از یک یا چند سرور پشتیبانی می کنند که وظایف تخصصی را انجام می دهند.

 

به عنوان یک قانون ، شبکه بزرگ تر از نظر مشتریانی که به آن متصل می شوند یا تعداد داده هایی که حرکت می کند ، محتمل تر است که چندین سرور نقشی ایفا کنند که هر کدام به هدف خاصی اختصاص دارند. به طور دقیق ، سرور نرم افزاری است که یک کار خاص را انجام می دهد. با این حال ، سخت افزار قدرتمندی که از این نرم افزار پشتیبانی می کند ، معمولا سرور نامیده می شود ، زیرا نرم افزار سرور یک شبکه متشکل از صدها و یا هزاران مشتری را که به سخت افزار نیاز دارند ، است.

 

انواع متداول سرورها

در حالی که برخی از سرورهای اختصاصی تنها بر یک عملکرد متمرکز هستند ، برخی از پیاده سازی های یک سرور برای اهداف چندگانه استفاده می شوند. یک شبکه با هدف بزرگ که از یک شرکت متوسط پشتیبانی می کند ، احتمال استقرار چندین نوع سرور را دارد. از جمله :

سرور وب : وب سرورها صفحات و برنامه های کاربردی را از طریق مرورگرهای وب نشان می دهند. سرور مرورگر شما در حال حاضر یک وب سرور است که این صفحه و هر تصویری که در آن می بینید را ارسال می کند. برنامه کلاینت ، در این مورد ، به احتمال زیاد یک مرورگر مثل اینترنت اکسپلورر ، کروم ، فایرفاکس ، اپرا یا سافاری دارد. وب سرورها برای انواع اشیا علاوه بر تحویل متن و تصاویر ساده ، مانند آپلود و پشتیبانی فایل ها از طریق سرویس ذخیره سازی کلود یا خدمات پشتیبان آنلاین ، مورد استفاده قرار می گیرند.

* سرور ایمیل : سرورهای ایمیل ارسال و دریافت پیام های ایمیل را تسهیل می کنند. اگر شما یک مشتری ایمیل بر روی کامپیوترتان دارید ، نرم افزار به یک سرور ایمیل imap متصل می شود تا پیام های خود را به کامپیوترتان دانلود کند و یک سرور smtp برای ارسال پیغام از طریق سرور ایمیل ارسال شود.

سرور ftp : سرورهای ftp از انتقال فایل ها از طریق ابزارهای پروتکل انتقال فایل پشتیبانی می کنند. سرورهای ftp از راه دور از طریق برنامه های ftp در دسترس هستند.

* سرور هویت : سرورهای هویت از نقش های امنیتی برای کاربران مجاز پشتیبانی می کنند.

صدها نوع مختلف از انواع مختلف سرور از شبکه های کامپیوتری پشتیبانی می کنند. به غیر از انواع متداول شرکت ها ، کاربران خانگی اغلب با سرورهای بازی های آنلاین ، سرورهای چت و سرورهای جاری صوتی و تصویری ، در میان سایرین ارتباط برقرار می کنند.

به اشتراک بگذارید