ده تا از مشهورترین هکر های جهان و کارهایی که انجام داده اند بخش اول

همه هکرها لزوما بد نیستند ، آنهایی که خوب هستند "هکرهای کلاه سفید" نامیده می شوند و از هک کردن برای بهبود امنیت کامپیوترها استفاده می کنند. کسانی که از هک برای سرگرمی استفاده میکنند "هکرهای کلاه خاکستری" نامیده می شوند. اما نوع مخربی که شما به آن فکر می کنید؟ آنها "هکرهای کلاه سیاه" نامیده می شوند.

و همانطور که تاریخ نشان داده است ، آنها می توانند بسیار آسیب برسانند. در اینجا بعضی از خراب کارترین ها هکرهای " کلاه سیاه " را میشناسیم و آنچه که آنها برای به دست آوردن شهرت خود  انجام دادند و جایی که امروز هستند را به شما خواهیم گفت.

 

1. کوین میتینک

وزارت دادگستری ایالات متحده او را "جنایتکارترین متقلب کامپیوتری در تاریخ آمریکا" نامیده است. داستان کوین میتنیک آنقدر پیچیده است که حتی پایه ی یک فیلم برجسته به نام Track Down بود .

او چه کرد؟ پس از گذراندن یک سال در زندان به دلیل هک کردن شبکه شرکت تجهیزات دیجیتال ، او برای مدت سه سال تحت نظارت آزادی مشروط گرفت. اما در نهایت در پایان دوره ، دوباره به هک روی آورد و هک هایی شامل  اخلال در سیستم هشدار دهنده امنیت ملی و سرقت اسرار شرکت ها انجام داد.

حالا کجاست؟ Mitnick در نهایت گرفتار و محکوم به 5 سال زندان شد. پس از گذراندن آن سالها ، او به یک مشاور و سخنران عمومی برای امنیت کامپیوتر تبدیل شد. او هم اکنون شرکت مشاور امنیتی میتنیک ، LLC را اداره می کند.

 

2. جاناتان جیمز

داستان جاناتان جیمز ، که به نام "c0mrade" شناخته می شود ، غم انگیز است. او هک کردن را در سن نوجوانی شروع کرد و توانست به چندین شبکه تجاری و دولتی دست ببرد و برای آن به زندان فرستاده شد. همه این ها در حالی بود که هنوز بسیار جوان بود.

او چه کرد؟ جیمز در بزرگترین هک خود شبکه ناسا را هک کرد و سورس کد های زیادی – با ارزشی برابر 1.7 میلیون دلار- را هک کرد تا بتواند نحوه کار ایستگاه فضایی بین المللی را بفهمد. ناسا مجبور شد شبکه خود را برای سه هفته تمام تعطیل کند ، تا نقص را مورد بررسی قرار دهند و 41 هزار دلار دیگر برای این کار هزینه کردند.

حالا کجاست؟ در سال 2007 ، چندين شرکت بزرگ با مشكلات متعدد هک روبرو شدند. جیمز اگرچه هرگونه دخالت در این جرایم را رد کرد ، اما مشکوک و مورد تحقیق قرار گرفت. در سال 2008 ، جیمز خودکشی کرد ، با این فکر که وی به جرایمی که مرتکب نشده ، محکوم شده است.

ده تا از مشهورترین هکر های جهان و کارهایی که انجام داده اند بخش اول


 

 

 

به اشتراک بگذارید