درک میزان bounce در google analytics بخش دوم

"من آمدم ، فهمیدم ، رفتم" ، یک تعریف بسیار معروف از آهنگ bounce توسط avinash Kaushik است . اما این دقیقا به چه معناست؟ بازدید کننده چه زمانی بازتاب می شود؟ آیا این صرفا بازدید کننده است که دکمه برگشت را می زند یا چیزی بیشتر از آن است؟ با نگاه کردن به سرعت bounce یک صفحه وب سایت چه می توانید بگویید؟ در این مقاله ، من می خواهم به شما نشان دهم که bounce چیست ، چه معنایی دارد و چگونه می توانید میزان bounce سایت خود را بهبود بخشید.

 

 

 

نرخ bounce و تبدیل

اگر از دیدگاه تبدیل به نرخ bounce نگاه کنید ، می توانید از نرخ تبدیل به عنوان یک معیار برای سنجش موفقیت استفاده کنید. به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که شما طراحی صفحه فروشگاه آنلاین خود را تغییر داده اید با این امید که بهتر شود ، سپس به میزان bounce آن صفحه توجه کنید. اگر شاهد افزایش bounces هستید ، تغییر در طرحی که انجام داده اید ممکن است تغییر اشتباهی بوده و می تواند نرخ تبدیل پایین شما را توضیح دهد. همچنین می توانید میزان bounce محبوب ترین صفحات خود را بررسی کنید. کدام صفحات سرعت bounce کم و کدام صفحات سرعت بالایی دارند؟ این دو را مقایسه کنید ، سپس از صفحات با نرخ bounce پایین الگو برداری کرده و یاد بگیرید. روش دیگر برای مشاهده نرخ bounce شما از دیدگاه منابع ترافیکی است. کدام یک از منابع ترافیکی منجر به افزایش یا کاهش bounce گشته است؟ برای مثال خبرنامه شما چطور است؟ یا وب سایت ارجاعی که ترافیک زیادی می فرستد؟ آیا می توانید بفهمید که چه عواملی باعث افزایش سرعت bounce می شود؟ و اگر یک تبلیغ AdWords را اجرا می کنید ، باید میزان bounce آن منبع ترافیکی را نیز در نظر داشته باشید.

 

در نتیجه گیری مراقب باشید ...

ما کسانی را مشاهده کردیم که نرخ bounce آن ها به طور غیر طبیعی پایین بود. در این حالت ، همه زنگ های هشدار باید خاموش شوند ، به خصوص اگر انتظار ندارید نرخ پایین bounce را ندارید. زیرا احتمالا به این معنی است که Google Analytics به درستی اجرا نشده است. چندین چیز وجود دارد که بر میزان bounce تأثیر می گذارد زیرا آنها بازخوردی را به سرور گوگل آنالیتیکس می فرستند و Google Analytics به طور دروغین آن را به عنوان یک تعامل تشخیص می دهد. معمولا نرخ bounce غیر طبیعی به دلیل رویدادی است که سرور گوگل آنالیتیکس باعث آن می شود. البته اگر رویدادی ایجاد کرده اید که تعداد پیمایش ها را ردیابی می کند ، داشتن نرخ bounce پایین چیز خوبی است. این نشان می دهد که افراد در حقیقت تا پایین صفحه می روند و مطالب شما را می خوانند.

 

چگونه نرخ بالای bounce را پایین بیاوریم؟

تنها راه کاهش نرخ bounce تقویت درگیری وتعامل در صفحه شما است. به نظر من ، دو روش برای مشاهده نرخ bounce وجود دارد. از منظر ترافیک و از منظر صفحه. اگر برخی از منابع ترافیکی نرخ bounce بالایی دارند ، بنابراین باید انتظارات بازدیدکنندگانی که از این منابع به سایت شما می آیند را بررسی کنید. بیایید بگوییم که شما تبلیغ را در وب سایت دیگری اجرا می کنید و بیشتر افراد از طریق آن جستجوی تبلیغ به سایت شما می آیند ، بنابراین شما هدف آنها را عملی نمی کنید. شما مطابق انتظارات آنها عمل نمی کنید. تبلیغی را که اجرا می کنید مرور کنید و ببینید آیا صفحه ای که نشان می دهید با آن مطابقت دارد یا خیر. اگر اینگونه است ، اطمینان حاصل کنید که صفحه پیگیری رابطه منطقی با تبلیغات دارد یا برعکس. اگر صفحه مطابق انتظار بازدید کنندگان شما عمل می کند و صفحه همچنان دارای افزایش سرعت bounce است ، پس باید خود صفحه را جستجو کنید. قابلیت استفاده صفحه چگونه است؟ آیا در بالای صفحه راه تماس وجود دارد؟ آیا پیوندهای داخلی دارید که به صفحات یا پستهای مرتبط اشاره می کنند؟ آیا منویی دارید که استفاده از آن آسان باشد؟ آیا این صفحه افراد را دعوت می کند تا بیشتر در سایت شما جستجو کنند؟ اینها همه مواردی است که هنگام بهینه سازی صفحه خود باید در نظر بگیرید.

 

نرخ خروج چیست؟

نرخ bounce اغلب با نرخ خروج اشتباه می شود. به معنای واقعی کلمه ، میزان خروجی درصد نمایش صفحه ای است که آخرین بازدید کاربر در سایت شما بوده است. درواقع در مورد کاربرانی می گوید که تصمیم دارند بازدید خود را در وب سایت شما در آن صفحه خاص به پایان برسانند. صفحه پشتیبانی Google مثالهای روشنی از نرخ خروج و نرخ bounce ارائه می دهد ، که تفاوت را بسیار واضح می کند. این مستقیما از صفحه آنها نقل شده است:

دوشنبه: صفحه B> صفحه A> صفحه C> خروج

سه شنبه: صفحه B> خروج

چهارشنبه: صفحه A> صفحه C> صفحه B> خروج

پنجشنبه: صفحه C> خروج

جمعه: صفحه B> صفحه C> صفحه A> خروج

محاسبات درصد خروج وBounce  عبارتند از:

میزان خروج:

صفحه : A 33٪ (3 جلسه شامل صفحهA  ، 1 جلسه خارج از صفحه A)

صفحه B :  50٪ (4 جلسه شامل صفحهB  ، 2 جلسه خارج از صفحه B)

صفحه C : 50٪ (4 جلسه شامل صفحهC  ، 2 جلسه خارج از صفحه C)  

نرخBounce  :

صفحه : A 0٪ (یک جلسه با صفحه A آغاز شد ، اما این یک جلسه یک صفحه نبود ، بنابراین هیچ نرخBounce   ندارد)

صفحه B :  33٪ (نرخBounce   کمتر از میزان خروج است ، زیرا 3 جلسه با صفحه B شروع شده است و یکی منجر بهBounce  می شود)

صفحه C : 100٪ (یک جلسه با صفحه C شروع شد و منجر به افزایش شدیدBounce   می شود)

 

نتیجه

نرخ Bounce معیاری است که می توانید برای تجزیه و تحلیل تلاش های بازاریابی خود استفاده کنید. اگر به دنبال برآوردن انتظارات بازدید کنندگان خود هستید می توانید از آن برای اندازه گیری استفاده کنید. همانطور که مشاهده کردیم ، بازدیدکنندگانی که باعث می شوند وب سایت شما دچار Bounce بالایی شوند ، لزوما قبل از خروج از آن ، ناامید نمی شوند. با این وجود ، شما می خواهید که آنها با سایت تان درگیر تعامل شوند. پس می توانید از نرخ Bounce استفاده کنید تا تصمیم بگیرید کدام صفحات به توجه بیشتری نیاز دارند. برآورده کردن انتظارات بازدیدکنندگان و جذابیت بیشتر صفحات شما برای بازدید کنندگان باعث ایجاد یک وب سایت عالی می شود و همه ما می دانیم که وب سایت های عالی رتبه بهتری دارند!

 

بخش اول مقاله را در اینجا بخوانید

به اشتراک بگذارید