توصیف میزبانی

همانطور که از نامش پیداست ، میزبانی یک بسته است که شامل میزبانی محتوای آنلاین است. انواع مختلفی از میزبانی ، بسته به هدف و کارکردها وجود دارند. با این حال ، همه آن ها مربوط به میزبانی فایل ها هستند که در سراسر وب قابل دسترسی هستند. یک میزبان وب در واقع سرور میزبانی است که به شبکه جهانی اینترنت متصل است و آدرس پروتکل اینترنت شخصی خود را دارد که به کاربران امکان دسترسی به آن از طریق وب گسترده جهانی را می دهد. پیکربندی سرور میزبان و منابع آن به نوع بسته میزبانی بستگی دارد که برای آن استفاده می شود.

 

اشکال مختلف میزبانی وب چیست ؟

طبق کاربرد ، سرویس میزبانی وب می تواند یکی از اینها باشد:

خدمات میزبانی وب ، ذخیره فایل : این نوع میزبانی به کاربران اجازه می دهد تا فایل های خود را بر روی یک سرور وب مشخص نصب کنند. با استفاده از سرویس میزبانی وب معمول ، فایل هایی که نگهداری می شوند تنها ممکن است توسط مشتری در استفاده از این سرویس قابل دسترسی باشند. این سرویس میزبانی وب معمولا برای حمایت از رایانه های شخصی ، اسناد ، فایل های خصوصی و حتی دیگر سرورهای میزبانی وب کاربرد دارد. این بسته ممکن است دارای محدودیت هایی در رابطه با فضای دیسک و دسترسی کامل باشد. همچنین ممکن است محدودیت در پهنای باند وجود داشته باشد ، اما این مساله به میزبان خاص بستگی دارد.

میزبانی warez : سرویس میزبانی warez به نوع خدمات میزبانی وب قبلی شباهت دارد . با این وجود ، در مقایسه با سرویس میزبانی فایل ، سرویس میزبانی warez برای گردش محتوای انحصاری بدون در نظر گرفتن مجوز قبلی توسط حامی حق ثبت اختراع مورد استفاده قرار می گیرد . به طور خلاصه ، این کار مستلزم انتشار جزایی فایل ها و مستندات است. رویکردهای متعددی برای این امر وجود دارد ، اما دو رویکرد اصلی از طریق دانلود پروتکل انتقال Hypertext ساده و از طریق اتصالات همتا به همتا (peer-to-peer) می باشد. اولین رویکرد شامل یک پورتال وب خاص است ، یا اغلب ، فقط یک دایرکتوری بر روی سرور میزبان وب برای همه فراهم شده است تا به آن دسترسی داشته باشند و بنابراین فایل های اختصاصی رایگان را دانلود کنند. روش دوم مستلزم اتصال همتا به همتا (peer-to-peer) ، با استفاده از سرورهای وب به اصطلاح torrent است ، که کاربران از طریق آن ، فایل ها را بین یکدیگر تقسیم می کنند. چند وب سایت میزبان وجود دارند که به این نوع میزبانی در سرورهای خود ، عمدتا به خاطر تمام پیچیدگی های قضایی که شامل می شود ، اجازه می دهند. این مکان ها معمولا میزبان سرورهای میزبانی وب اختصاصی هستند که توسط شرکت های ثالث یا در خاور میانه یا آسیا ثبت می شوند.

میزبانی پست الکترونیکی : این بسته با هر دو وب سایت اشتراک گذاشته شده و سرورهای میزبانی اختصاصی ، براساس خواسته کاربر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید سرور ایمیل شخصی خود SMTP را راه اندازی کنید ، پس شما به یک سرور مجازی یا یک سرور میزبان اختصاصی نیاز خواهید داشت که سطح دسترسی لازم برای انجام چنین کاری را فراهم می کند. با این حال ، برای میزبانی وب ایمیل معمولی ، شما می توانید یک حساب کاربری میزبانی مشترک استاندارد ایجاد کنید ، که می توانید سوابق MX خود را از نام دامنه خود بنویسید. این یک بسته است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا سرویس میزبانی وب و سرویس های میزبانی پست الکترونیک توسط ۲ سرور جداگانه اداره می شوند که اغلب متعلق به ارایه دهندگان وب جداگانه هستند.

میزبانی وب : گسترده ترین و رایج ترین خدمات میزبانی امروزه است که برای میزبانی فایل های وب سایت استفاده می شود ، که انواع آن وابسته به سیستم عاملی است که سرور وب از آن استفاده می کند : لینوکس یا ویندوز. انواع مختلف فایل ها نیازمند OSs های مختلف سرور هستند ، یا اینکه به طور مناسب بر روی شبکه جهانی دیده شوند. این نوع میزبانی ممکن است فضای ذخیره سازی داده ها و محدودیت های ترافیکی ، دسترسی کامل سرور و محدودیت های استفاده از واحد پردازش مرکزی را تحمیل کند. براساس ماموریت و اهداف ، کاربر باید نوع سرور وب که برای پروژه خود نیاز دارد را انتخاب کند ، و البته ، شرکت میزبان وب باید آن را تامین کند. چندین نوع سرویس میزبانی وب وجود دارد که بر اساس ویژگی ها و مشخصات میزبانی وب سایت ارائه شده است. این ها عبارتند از:

میزبانی هاست : سرور میزبانی وب به اشتراک گذاشته شده مقدار کمی از منابع سیستم را فراهم می کند ، که البته در قیمت خدمات منعکس می شود. این می تواند برای میزبانی وب سایت های کوچک و پورتال وب متوسط ​​مورد استفاده قرار گیرد که نیازی به مقدار بسیار زیادی از فضای ذخیره سازی داده ها و پهنای باند نیست.

سرورهای نیمه اختصاصی : آن ها در اصل به عنوان سرور وب مشترک عمل می کنند. با این حال ، تعداد کمتری از مشتریان در سرور میزبان یکسانی به اشتراک گذاشته می شوند. بنابراین ، هر یک از آن ها سهم بزرگ تری از منابع وب وب مانند RAM ، ذخیره سازی داده ، پهنای باند و CPU خواهند داشت. برای میزبانی وب سایت های سنگین که به دسترسی root سرور نیاز ندارند عالی هستند.

VPS : برای صفحات وب متوسط بسیار عالی است که به دسترسی کامل به فایل های پیکره بندی سرور میزبان نیاز دارد. به طور معمول ، تعدادی فایل میزبان سرور مجازی خصوصی در همان سرور جا دارند. هر یک از آن ها مستقل از بقیه است و سیستم عامل خاص خود را دارد.

سرور اختصاصی : یک سرور میزبان کاملا اختصاصی که توسط شما پیکربندی شده و توسط شما قابل دسترسی است. این کار مقدار عظیمی از منابع را تضمین می کند. همچنین دسترسی کامل را فراهم می کند که آن را یک محیط عالی برای هر نوع پورتال های آنلاین می سازد که مستلزم یک بسته میزبانی وب سایت است.

تنها سوالی که باقی می ماند این است :

 

کدام محصول میزبانی وب باید انتخاب شود ؟

همانطور که در بالا ذکر شد ، تنها چند شرکت میزبان وب وجود دارند که خدمات میزبانی warez را به دلیل اختلالات قضایی ارائه می دهند. این شرکت های میزبان عملا هر ماه تعطیل می شوند. به همین دلیل ، اگر می خواهید چنین خدماتی را برقرار کنید ، باید آن را روی رایانه خودتان انجام دهید. بسته هاست مشترک محبوب ترین نوع خدمات میزبانی است. به همین دلیل است که هر وب سایت میزبان آن را ارائه می دهد. با این حال ، همه آن ها بسته هایی نظیر سرورهای میزبان مجازی ، سرورهای نیمه اختصاصی و سرورهای اختصاصی فراهم نمی کنند. اکثر توزیع کنندگان میزبان وب کوچک منابع مورد نیاز برای ارائه خدمات را ندارند. شما می توانید به راحتی این شرکت ها را با انواع خدماتی که ارائه می کنند و به شیوه ای که آن ها را به مشتریان ارائه می کنند ، بشناسید. به عنوان مثال ، برخی ارائه دهندگان به شما اجازه می دهند که با یک بسته میزبانی وب کوچک شروع کنید و سپس به یک گزینه قوی تر ارتقا پیدا کنید ، این کار بسیار مناسب و راحت است ، چون شما مجبور نیستید که پورتال وب را بین سرورهای میزبان جابجا کنید و هیچ دلیلی وجود ندارد که با قطع شدن شبکه ها به علت مشکلات پیش آمده ، مواجه شوید.

ما تمام انواع خدمات را ارایه کرده و با منابع و پرسنل سرور میزبان تضمین می کنیم که مشتریان در هنگام تعویض خدمات ، شانس بروز هیچ مشکلی را نخواهند داشت.

به اشتراک بگذارید