تهیه یک بودجه کارآمد برای خانواده روش دوم: مستند سازی هزینه های شما بخش اول

در بخش اول مقاله گفتیم که ، درست کردن بودجه خانوار یک عادت عالی برای پیشرفت است که به شما کمک می کند تا کمتر هزینه کنید، صرفه جویی بیشتری کنید و از پرداخت هزینه های اضافی در کارت های اعتباری اجتناب کنید.

برای ایجاد بودجه خانوار و تنظیم بهتر مخارج، شما به هزینه و کسب درآمد و روش مالی خود برای تنظیم هزینه ها نیاز دارید.

در این مقاله به توضیح روش دوم که مستند سازی هزینه های شما است میپردازیم:

 

 

 

1- بزرگترین هزینه های منظم خود را در صفحه گسترده یا سربرگ قرار دهید

بعضی از نمونه ها شامل هزینه ماشین، اجاره یا وام مسکن، آب و برق و بیمه (پزشکی، دندان پزشکی و غیره) می باشد. پرداخت های قسطی مانند وام های دانشجویی و کارت های اعتباری نیز در اینجا قرار دارد. یک ردیف جداگانه برای هر هزینه ایجاد کنید. تخمینی را به عنوان متغیر در نظر بگیرید تا زمانی که صورتحساب واقعی دریافت شود.

• بعضی از صورتحسابها، مانند اجاره یا وام مسکن، معمولا هر ماه یکسان باقی می مانند، در حالی که بقیه متغیر هستند (مانند قبوض). در برآورد هزینه ها صورتحسابهای تکراری خود  را قرار دهید (مثلا آنچه را که سال قبل برای آن هزینه خاص پرداخت کردید) اما وقتی قبض اصلی را پرداخت می کنید، مبلغ واقعی را در حسابتان قرار دهید.

• سعی کنید تا یا نزدیک به 50 هزار تومن برای تخمین متوسطی که برای هر مورد هزینه می کنید، گرد کنید.

• بعضی از اداره ها به شما این امکان را می دهند که در هر سال مبلغی به طور متوسط برای قبوض ​​پرداخت کنید، به جای اینکه هر ماه مبلغی متغیر باشد. اگر ثابت بودن هزینه ها برای شما مهم است، ممکن است بخواهید این گزینه را بررسی کنید.

تهیه یک بودجه کارآمد برای خانواده روش دوم: مستند سازی هزینه های شما بخش اول

 

2- ملزومات معمول خود را محاسبه کنید

لیستی از آیتم هایی که به طور مرتب خرج می کنید و چقدر هزینه می کنید بنویسید. چقدر در هفته بنزین میزنید؟ مقدار معمولی که برای مواد غذایی صرف می کنید چقدر است؟ به دیگر چیزهایی که نیاز دارید فکر کنید . پس از اینکه هر کدام از این هزینه ها ردیف کردید، برآوردی از آنچه که هزینه می کنید، قرار دهید. هنگامی که مقدار واقعی را خرج کردید، بلافاصله آنها را وارد کنید.

• شما باید به طور معمول خرج کنید، اما هر زمان که خرجی میکنید، رسید آن را دریافت کنید. در انتهای روز، هزینه ها را روی کاغذ، رایانه یا تلفن خود وارد کنید. اطمینان حاصل کنید دقیقا همان چیزی را که برایش خرج کرده اید  بنویسید و از یک اصطلاح عمومی مانند غذا و حمل و نقل استفاده نکنید.

• نرم افزار هایی مانند mint.com با دسته بندی هزینه های خود به آیتم هایی مانند مواد غذایی، آب و برق، و خرید آنلاین به شما کمک کند که آنچه را که معمولا در هر ماه در هر رده مصرف می کنید را مشاهده کنید.

تهیه یک بودجه کارآمد برای خانواده روش دوم: مستند سازی هزینه های شما بخش اول

 

3- هزینه های اختیاری خود را نیز وارد کنید

این موارد شامل آیتم های بزرگی هستند که می توانید آنها را حذف کنید و یا به هزینه ای که میکنید نمی ارزد. این می تواند هر چیزی مانند تفریح های گران قیمت یا ناهار و قهوه باشد.

• به یاد داشته باشید که هر هزینه باید یک ردیف جداگانه داشته باشد. این ممکن است صفحه گسترده یا دفتر معین شما را تا پایان ماه طولانی کند، اما اگر شما آن را به انواع هزینه ها تقسیم کنید، میتوانید آن را مدیریت کنید.

تهیه یک بودجه کارآمد برای خانواده روش دوم: مستند سازی هزینه های شما بخش اول


 

به اشتراک بگذارید