تهیه یک بودجه کارآمد برای خانواده روش اول: راه اندازی صفحه گسترده یا دفتر معین

درست کردن بودجه خانوار یک عادت عالی برای پیشرفت است که به شما کمک می کند تا کمتر هزینه کنید، صرفه جویی بیشتری کنید و از پرداخت هزینه های اضافی در کارت های اعتباری اجتناب کنید.

برای ایجاد بودجه خانوار و تنظیم بهتر مخارج، شما به هزینه و کسب درآمد و روش مالی خود برای تنظیم هزینه ها نیاز دارید.

 

 

 

1- تصمیم بگیرید که مخارج، درآمد و بودجه خانوارتان چگونه است

شما می توانید از یک قلم ساده و کاغذ یا از برنامه صفحه گسترده یا یک برنامه حسابداری ساده ، اگر شما به یکی از آنها دسترسی داشته باشید استفاده کنید.

• شما می توانید نمونه کارهای بودجه را از Kiplinger پیدا کنید.

• محاسبات در یک برنامه حسابداری ساده، مانند Quicken، عملا خودکار هستند، چون برای این نوع پروژه ساخته شده اند. این نوع برنامه همچنین دارای ویژگی های اضافی مانند ابزارهای صرفه جویی است که ممکن است برای تنظیم بودجه مفید باشد. با این حال، رایگان نیستند، بنابراین برای استفاده از یکی از آنها باید کمی پول سرمایه گذاری کنید.

• بسیاری از برنامه های صفحه گسترده با یک الگو از پیش ساخته شده در محاسبه بودجه خانوار همراهند. آنها باید برای نیازهای خاص شما سفارشی شوند، اما از ابتدا شروع به کار کردن ساده تر خواهد بود.

• همچنین می توانید از نرم افزار بودجه بندی الکترونیکی مانند Mint.com استفاده کنید که به شما کمک می کند هزینه های خود را پیگیری کنید.

تهیه یک بودجه کارآمد برای خانواده روش اول: راه اندازی صفحه گسترده یا دفتر معین

 

2- ستون های صفحه گسترده خود را قالب بندی کنید

از چپ به راست کار کنید و عناوینی مانند «تاریخ هزینه»، «مبلغ هزینه»، «روش پرداخت» و «ثابت / اختیاری» را برای ستون ها استفاده کنید.

• شما باید تمام هزینه های خود، و همچنین درآمد خود را به صورت منظم (هر روز یا هر هفته) ثبت کنید. بسیاری از اپلیکیشن های تلفن همراه هستند که می توانید هزینه های خود را بر روی آن اضافه کنید.

• ستون روش پرداخت به شما کمک خواهد کرد که پیگیری هایی را در مورد سوابق هزینه های خود داشته باشید. به عنوان مثال، اگر هر ماه قبض برق خود را با کارت اعتباری پرداخت می کنید ، آن را به عنوان روش پرداخت در ستون درج کنید.

تهیه یک بودجه کارآمد برای خانواده روش اول: راه اندازی صفحه گسترده یا دفتر معین

 

3- هزینه های خود را طبقه بندی کنید

هر ورودی باید در یک دسته بندی جای گیرد تا بتوانید به راحتی ببینید که چقدر هزینه برای صورتحساب ماهانه و سالانه، وسایل ضروری و هزینه های اختیاری صرف می کنید. این به شما زمانی که می خواهید هزینه ای خاص را پیدا کنید کمک می کند. دسته بندی های معمول عبارتند از:

• اجاره/وام (مطمئن شوید که هر گونه بیمه را شامل میشود)

• قبوضی مانند برق، گاز و آب

• هزینه های خانگی، مانند خدمات چمن زنی یا خدمتکار

• حمل و نقل (هزینه ماشین، بنزین، هزینه حمل و نقل عمومی، بیمه)

• خرید مواد غذایی و هر هزینه مربوط به غذا مثل رستوران

• مزیت استفاده از برنامه نرم افزاری برای انجام این کار ، افزوده شدن دسته بندی نوع مصرف (مواد غذایی، گاز، آب و برق، ماشین، بیمه و غیره) به راحتی و همچنین محاسبه مجموع به روش های مختلف برای درک اینکه چه چیزی، چه زمانی ، کجا، چقدر و چگونه (کارت اعتباری، پول نقد، و غیره) خرج کرده اید. نرم افزار همچنین به شما اجازه می دهد هزینه های خود را به زمان های مختلف و اولویت های مختلف تقسیم کنید.

• اگر شما از یک دفتر معین استفاده می کنید، بسته به تعداد هزینه های هر دسته در هر ماه ممکن است بخواهید یک صفحه جداگانه برای هر یک از این دسته ها ایجاد کنید. اگر از نرم افزار استفاده می کنید می توانید به آسانی ردیف ها را متناسب با تمام هزینه های خود اضافه کنید.

تهیه یک بودجه کارآمد برای خانواده روش اول: راه اندازی صفحه گسترده یا دفتر معین

 

 

 

به اشتراک بگذارید